Monday, April 12, 2010

Layakkah Perkataan 'Demokrasi' Untuk DAP??

SALAM,...:)

Apakah DAP @ Democratic Action Party adalah benar-benar demokratik dan memperjuangkan hak semua kaum??? Cuba anda lihat senarai Ahli-Ahli Parlimen dan Ahli Dewan Undangan Negeri dari DAP,…adakah anda terlihat nama Melayu walaupun seorang?

Mereka mengatakan UMNO dan BN adalah racist serta penubuhan BN adalah berasaskan parti perkauman,..namun apa bezanya dengan mereka?Apa bezanya dengan tertubuhnya cawangan Melayu dan Bukan Melayu oleh DAP??? Bukankah ini satu perlaksanaan yang membeza-bezakan antara kaum juga???

Cawangan DAP Melayu di Kinrara yang baru ditubuhkan seharusnya menjadi satu model untuk pertimbangan semua kaum Melayu dalam memahami politik tanah air!...Pernahkah anda sebelum ini terdengar mana-mana pemimpin DAP memperjuangkan hak-hak Melayu dan Islam???

Jadi dimanakah terletaknya kebenaran di atas prinsip mereka yang kononnya memperjuangkan istilah:

"berjanji akan berpegang kuat kepada ideologi satu negara Malaysia yang bebas, demokratik dan berfahaman sosialis, berdasarkan prinsip-prinsip keadilan kaum dan kesaksamaan sosial dan ekonomi yang berasaskan institusi demokrasi berparlimen"



SENARAI AHLI-AHLI PARLIMEN DAP:
Dimanakah Melayu jika Mereka DEMOKRATIK?

P43 - Bagan - Lim Guan Eng,P45 - Bukit Mertajam - Chong Eng,Batu Kawan - Ramasamy Palanisamy,P48 -Bukit Bendera - Liew Chin Tong,P49 - Tanjong - Chow Kon Yeow
P50 - Jelutong - Ooi Chuan Aun,P51 - Bukit Gelugor - Karpal Singh Ram Singh,P60 - Taiping - Nga Kor Ming,P64 - Ipoh Timor - Lim Kit Siang,P65 - Ipoh Barat - M. Kulasegaran V. Murugeson,P66 - Batu Gajah - Fong Po Kuan,P68 - Beruas - Ngeh Koo Ham
P76 - Teluk Intan - M. Manogaran,P102 - Serdang - Teo Nie Ching,P103 - Puchong - Gobind Singh Deo,P106 - PJ Utara - Tony Pua Kiam Wee,P110 - Klang - Charles Anthony Santiago,P114 - Kepong - Tan Seng Giaw,P117 - Segambut - Lim Lip Eng,P120 - Bukit Bintang - Fong Kui Lun,P122 - Seputeh - Teresa Kok Suh Sim,P123 - Cheras - Tan Kok Wai,P128 - Seremban - John Fernandez,P130 - Rasah - Loke Siew Fook,P138 - Kota Melaka - Sim Tong Him,P145 - Bakri - Er Teck Hwa,P172 - Kota Kinabalu - Hiew King Chew,P195 - Bandar Kuching - Chong Chieng Jen


>>>> Hari ini, YB Sivakumar sibuk bercakap soal demokrasi di Perak,...satu pertanyaan,..adakah mereka benar-benar bertunjangkan demokrasi sedangkan parti DAP ternyata 'racist' dalam setiap tindak-tanduknya.


1 comments:

Anonymous said...

RAMAI JENERASI MUDA YANG TIDAK TAHU BAHAWA DAP ADALAH KETURUNAN PAP (YANG MEMERINTAH S'PORE HINGGA SEKARANG iaitu Sebuah parti berfahaman sosialis yang tidak boleh melihat parti pembangkang. Mana ada parti pembangkang di S'pore). DAP ini bukan sahaja RACIST bahkan anti Islam sejak ditubuhkan hingga sekarang. Orang PAS akan dakwa DAP sekarang sudah faham Islam. Tunggulah bila mereka (DAP) mendapat majoriti di Parlimen. Pada masa tu tahulah nasib orang Melayu dan Peribumi. Tanyalah LIM KIT SIANG.. pasti dia tidak akan mengaku. Mengaku "Malaysian first, Chinese second" (bersikap seperti harimau/singa menyorokkan kuku. Kalau benar bagai dikata, utamakan bahasa Melayu,sekolah Melayu dan peribumi.Sedarkah DAP kata akar (root words) Malaysia adalah "Malay" (Melayu)bangsa yang tinggal digugusan kepulauan Melayu.Lim Kit Siang,pemimpin serta ahli dan penyokong-penyokong DAP perlu sedar bahawa anda berada dan menjadi warganegara tanah Melayu dan bumiputra (bagi Sabah/Sarawak).Jangan bersikap terlalu racist. Kalau orang Melayu racist sudah lama kaum lain hilang identiti mereka.Contoh di Thailand/Vietnam/Cambodia/Mianmar/Indonesia/Australia/Singapore... Adakah terdapat element China/India di negara-negara. Yang ada hanya China Town/Little India. SEDARLAH. Memang benar hujah mantan PM Malaysia (Tun Dr M)bahawa bangsa China bukan bangsa penjajah seperti bangsa Eropah. Tetapi pada pendapat saya, orang China lebih dahsyat daripada bangsa penjajah. Bila mereka sudah mempunyai kuasa politik, peribumi akan "dihapuskan" dibumi mereka sendiri. Contoh di Singapore. Mereka tidak berani di Indonesia/Thailand/Vietnam/Cambodia.

Post a Comment