Sunday, April 25, 2010

REFERENDUM KE-2 Rakyat Buat P.R!

SALAM,...:)


Syukur akhirnya rakyat Hulu Selangor membuat perhitungan yang bijak walaupun ‘kilang fitnah’ Jentera Pakatan Rakyat sangat aktif beroperasi di sana. Dengan majoriti yang meningkat secara mendadak iaitu daripada 198 undi kepada 1725,…ini menunjukkan Referendum yang amat dahsyat buat kepimpinan Tan Sri Khalid Ibrahim khususnya dan Pakatan Rakyat amnya.

Tiada ragu tindakkan pemimpin-pemimpin utama PKR keluar dan menyatakan perjuangan parti itu sudah bukan di atas landasan yang sebenar. Kemenangan ini turut menggambarkan pemulihan sebenar parti komponen BN iaitu MIC sedang berlaku. Nyatanya sejak dari PRK Bagan Pinang, pengundi India sudah beralih sokongan mereka kepada Barisan Nasional. Begitu juga dengan pengundi Cina, walaupun peti undi kawasan pengundi Cina secara majoritinya BN tewas, namun peratus sokongan ke atas calon BN telah menunjukkan peningkatan yang ketara.

Usaha Malaysiakini.Com yang cuba memprovokasi keputusan PRK Hulu Selangor kali ini dengan menggambarkan keputusan undi yang salah daripada keputusan sebenar amat mengecewakan rakyat. Ternyata tindakkan terdesak seperti ini cumalah bertujuan untuk menimbulkan rusuhan dan keganasan akibat ketidakpuasan hati dikalangan rakyat.

Perkembangan yang seharusnya berlaku di dalam Parlimen Malaysia selepas ini adalah melucutkan status Ketua Pembangkang oleh Anwar Ibrahim kerana PKR sudah bukan majoriti lagi di dalam Dewan Rakyat. Jika tidak mahu melantik wakil dari DAP,…lantiklah wakil dari PAS iaitu Ustaz Hadi Awang yang lebih beretika dan professional untuk mengetuai barisan pembangkang.


>>>> Khabarnya, keputusan kekalahan ini disenangi oleh sebahagian pemimpin utama PKR yang sememangnya berniat untuk melihat Zaid Ibrahim kecundang!

>>>> Apapun, kami mengucapkan terima kasih kepada penduduk Hulu Selangor dan kemenangan BN ini akan menjadi kemenangan sulung untuk tahun 2010, sebelum kita melangkah dengan yakin ke PRK Parlimen Sibu.

4 comments:

Anonymous said...

Tahniah BN....tahniah MIC..Serta semua jentera BN di PRK Hulu Selangor!!!
Teruskan usaha mengekalkan kerusi sibu di PRK akan datang..!
Syabas PM & TPM!

kalam said...

ambikk kau PR,..ge mampos la sama luu..buat prangai haram jadah je lbih!
pdan muka anwar al-juburi. jadi bangsat negara.
ge mampos kau sebagai pro-israel.

Anonymous said...

anwar xperlu jd ktua pmbangkag lg dah,..buang masa saja + x layak!
pegi sontot jubur org lain jelah...

Anonymous said...

Pakatan Rakyat akan berdepan dengan kekalahan bermula skrg dlm mn2 PRK yg akan dtg....
Tahniah PM & TPM....
damm Anwar!!!

Post a Comment