Thursday, December 10, 2009

Nik Aziz Kritik Mahfuz Omar!

SALAM,...:)




Nampaknya perkembangan politik Melayu Islam di Negara kita sememangnya tidak pernah menemui sedikit kesefahaman,…setiap hari, setiap minggu, setiap bulan ada saja ahli-ahli politik Melayu Islam yang bertelagah sesama sendiri. Terbaru pertelagahan Nik Aziz dan Mahfuz Omar,..sebelum ini Nazri Aziz dan Tun Mahathir. Lepas ini siapa pula??? Benarkah dakwaan kebanyakkan orang bahawa pemimpin Melayu di Negara kita ini gila kuasa??

Walauapapun,…PAS bukanlah sebuah parti yang boleh dianggap sempurna pada hari ini sepertimana 5-10 tahun yang lalu. Hari ini PAS telah diwarisi dengan kepimpinan yang keras kepala, mengamalkan kroni, tidak demokratik, amalkan Islam liberal, perbalahan terbuka, bersekongkol dengan musuh politik Melayu Islam dan sebagainya. Rasanya dakwaan seperti itu adalah tidak keterlaluan kerana hampir kesemua rakyat Malaysia telahpun menyedarinya.

Isu kroni Nik Aziz dalam Perbadanan Menteri Besar Kelantan (PMBK) mendapat reaksi yang amat luar biasa dikalangan penyokong dan pemimpin PAS. Mereka menyelar tindakkan Nik Aziz yang secara terang-terangan melakukan ‘pengkronian’ di hadapan rakyat. Inikah yang dikatakan sebagai keterbukaan dan transparensi yang diamalkan Pakatan Rakyat atau dengan khususnya PAS yang mentadbir negeri Serambi Mekah itu??
Jikakalau benar mereka pengamal demokrasi sebenar sepertimana yang Anwar Ibrahim perjuangkan (kononnya),…mengapa teguran serta pendapat Mahfuz Omar dibidas dan dikritik hebat oleh Nik Aziz???

Sudah jelas lagi bersuluh bahawasanya tiada persefahaman antara pemimpin-pemimpin utama PAS! Adakah Mahfuz selaku Naib Presiden tiada hak menegur serta membidas sesuatu yang dilihat amat salah di dalam PAS???

Pada dasarnya, Nik Aziz dilihat seolah-olah terlalu keras kepala sehinggakan tidak boleh menerima teguran walau daripada sesiapa pun!...cuba kita lihat pada hari ini Presiden PAS Hadi Awang langsung sunyi serta tidak bersuara sama ada di media mahupun di dalam portal-portal pembangkang,…begitu juga dengan Timbalannya Nasharuddin!...ini semuanya adalah kerana mereka tidak sependapat dengan Nik Aziz yang mana sering menganggap dirinya saja yang betul sehinggakan pengamalan ‘dasar kroni’ juga dianggap betul sedangkan pada masa yang sama mengkritik UMNO dan BN mengenai isu yang sama! Nampaknya bukan hanya UMNO dibawah era-Pak Lah dibelenggu ‘isu menantu’,…tetapi hari ini PAS juga menghadapinya.

Kenyataan Nik Aziz kepada Mahfuz;

"Ucapan Mahfuz itu betul-betul memberi peluang kepada UMNO untuk berpesta. Itu kesilapan dia kerana ini benda yang sudah disiar dan dibincangkan, kenapa tidak berjumpa saya. “Tetapi dia bercakap dengan umum juga, dia pandai-pandai. Itu tidak ada strategi,”


>>>> Inikah pemimpin yang patut kita sanjungi???...fikir-fikirkan…

>>>> Kepada Nik Aziz: Sudah Tiba Masanya Untuk Anda Berundur dari Arena Politik PAS!

8 comments:

Anonymous said...

mmg itulah nsib bdn,..dlu mngata skrg terbalik kata,.. wakaka

rashid said...

knp perlu berselindung dari rakyat? beritahulah apa yg sbnarnya kalau btul2 demokratik. sial la lu nik ajis!

KelateJuniorFC said...

Perlukah lagi rakyat Kelantan simpan pemimpin reput mcm ni? aku penyokong PAS & nk tgok org lain lak jd mb kat sni! bg husam pn xpa..umno kawe tgok dh makin kuat kat sni, nik tgu apa lg?

Anonymous said...

haha...blog pengampu najib tuya...hahaha

Anonymous said...

gaduh lg wahai pas totok, wakakaka

Vice-Versa said...

siapa dalang disebalik idea penyingkiran melayu dari penang dan selangor oleh DAP? dieorang ni kononnya perjuang demokrasi tapi mcm haprak. celaka punya karpal dgn lim kit siang. yg aku pelik penyokong pas dgn pkr x sedar2 diri lg. Nauzubillah

Nurizzati said...

Sbb tu jgan kita doakan keburukkan org lain...balasan nya dapat dilihat sekelip mata shj..Sedarlah nik Aziz...kita bukannya lama dan menongkat langit...firaun yang angkuh pun akhirnya dihina dipenghujung hayatnya..

Anonymous said...

Salam 2 All,

Hari ini PAS telah diwarisi dengan kepimpinan yang keras kepala, mengamalkan kroni, tidak demokratik, amalkan Islam liberal, perbalahan terbuka, bersekongkol dengan musuh politik Melayu Islam dan sebagainya...

woi... ak rase kau slh tembak la... sepatutnya kau tembak umno haprak 2.. umno mane ade demokrasi... x caye tengok la ISA, kalau bab kroni plak umno la tuhannya.. kalau x xde la bnyk bngnn runtuh kt terengganu.. pilih sedara mara, bg projek kt adik, saudara, kwn... Rasuah pn banyak...

Post a Comment