Wednesday, December 9, 2009

PERBALAHAN Nazri-TunM Menguntungkan P.R!

SALAM,...:)



Setelah berjaya mencipta kontroversi mengenai perlaksanaan BTN di Negara kita, hari ini kerajaan Negeri Selangor terutamanya Khalid Ibrahim dan penasihatnya Anwar Ibrahim mempunyai alasan untuk bersuka-ria dengan melihat perbalahan kecil seperti ini berlaku di dalam UMNO.

Sebenarnya inilah tujuan utama mereka,…mencipta satu isu kontroversi yang mana membolehkan perbalahan berlaku demi menutup masalah sebenar mereka di negeri-negeri pimpinan Pakatan Rakyat! Bukannya rakyat Malaysia tidak tahu akan kepimpinan negeri Selangor yang menjadi semakin kompleks dan sokongan rakyat Selangor juga menurun ke atas MB Khalid Ibrahim. Selain itu,…bukti juga boleh dilihat apabila bancian menunjukkan sekiranya Pilihanraya Umum diadakan dalam masa terdekat, BN dikatakan akan kembali merampas majoriti 2/3 nya di dalam Parlimen.

Kejayaan dan semangat perpaduan konsep 1Malaysia yang diketengahkan PM Najib Tun Razak amat berkesan sekali dan cubaan menimbulkan isu BTN ini hanyalah bertujuan semata-mata untuk membantutkan usaha murni PM kita dalam memastikan perpaduan di kalangan rakyat pelbagai kaum berada di tahap yang utuh.


>>>> Nasihat kami sebagai rakyat: Kami amat sayangkan UMNO dan Barisan Nasional,… dan buktinya sudah ramai golongan belia dan professional sudah mula kembali menyokong BN sedikit demi sedikit. Sudahkah kita lupa akan kenyataan dari PKR yang mana Anwar Ibrahim akan sentiasa berusaha untuk menyerang peribadi PM kita dengan pelbagai isu???

>>>> BTN adalah sesuatu yang masih relevan dan terus relevan dan isu mengenainya dicipta semata-mata untuk mengaburi rakyat tentang masalah yang terus-menerus dihadapi Pakatan Rakyat di Selangor, Penang, Kelantan dan Kedah.


>>>> Nazri Aziz seharusnya bijak mengeluarkan kenyataan walaupun pada dasarnya beliau merasakan apa yang diucapkannya adalah benar. Janganlah terlalu ekstrim sehingga boleh menyebabkan kestabilan UMNO terjejas.

PERNAHKAH ANDA HADIRI BTN????....bagi blogger SD-Malaysia yang baru hadir pada 2 bulan lepas berpendapat tiada apa yang ‘racist’ dalam program itu…kesemuanya ditafsirkan dan diterangkan berdasarkan sejarah yang telah tercipta di Negara kita.

bolehkah sejarah yang menyatakan UMNO,MCA dan MIC yang telah bersama-sama dalam memperjuangkan kemerdekaan dan hak-hak setiap kaum DIPADAM sepertimana yang Khalid Ibrahim mahukan????

12 comments:

Anonymous said...

aku pn pelik knp kata btn tu racist?

zubir said...

hahahah..aku ni kat slngor tau la! xda apa pn yg mangkuk2 p.r ni buat. jd sial adalah kat negeri ni

the free thinker said...

BTN aku sarankan teruslah dilaksanakan, tiada apa yg perlu dirisaukan. kenapa setelah berpuluh tahun dilaksana tapi hari ini baru hendak dipertikai? mengapa sewaktu Anwar dan Khalid di dalam UMNO mereka tidak pertikai BTN?
Inilah yang dikatakan desakan terdesak P.R
wahai rakyat Malaysia, inilah bukti P.R yang ditunjangi DAP akan terus ingin mengikis keistimewaan melayu dengan cuba menyingkirkan satu program yang mana bertujuan menjelaskan apakah sebenarnya hak-hak Melayu dan bukan melayu di malaysia.

Anonymous said...

anwar plays as a democratic hero,..but if we looking directly!..it's true when 'they say anwar ibrahim is the chemeleon of asia'

Anak TUN said...

nazri mulut celupar...langsung tidak hormati TUN yg berjasa kepada negara>Tanpa TUN malaysia tak sebaik hari ini.Hrapkan pak lah haprakk.Tendang jer Nazri celupar keluar dari Umno.Nazri bodohh

Anonymous said...

aku x stuju kalau pecat nazri,...dia bagus. jgn sb kesilapan kecil kita mahu hukum dia? ini semua dakyah pembangkang mahu pecah belahkan UMNO, jgn terperangkap dlm perangkap mereka.
kami harapkan nazri dan Tun m berdamai demi kebaikkan UMNO dan BN

Anonymous said...

KALU YE PUN TAK SETUJU, JANGAN LA BAGI STATEMENT HEMTAM BALIK KATA TUN RACIST. CAKAP BAIK2 LA.. NI TAK MACAM KOMUNIS JE. ORG KITA JUGA, TUN TAK SEBUT PUN NAMA NAZRI BENGGONG TU DALAM 1st STSTEMENT DIA. LEBIH BAIK NAZRI SI BENGGONG TU LETAK JAWATAN DAN BERAMBUS DARI UMNO !! NAK BERDAMAI?? NAZRI SI BENGGONG HAMPIR2 TERMALU SEBAB KES TIPU DALAM DEWAN RAKYAT MASA CERITA PASAL SKANDAL HAKIM DULU. BUAT MALU JE.. BAGI ALASAN TAK PERASAN. TENGKORAK DIA. PADA DS NAJIB TOLONG HALAU MALAUN SETAN NI DARI KABINET!!!

matrengganu said...

YB Nazri ni ada pertalian saudara dengan YB Nizar ke ? Boleh tak balik Perak jadi Ketua RELA ?

Anonymous said...

korang masih ingat tak rumah sapa kene rompak kat bukit tunku? siapa yang tahu rumah dia simpan cash banyak? duit permit taksi...hehehehehe

Anonymous said...

nAZRI KEPALA BOTAK KAKI BETINA....TUKANG SUPLLY DAH JADI PENGERUSI...HAHAHHAHAHAHA

SuaraRakyatMalaysia said...

kalau boleh jgn bagi Khairy Jamaludin jadi apa2 jawatan dlm Kabinet! ini suara rakyat.

Anonymous said...

ya betul.. korek korek korek,, eh syilap .. BTN bagus .. correct.. correct ..correct .. main api lagi .. nyanyi lagi anak kecil .. korek korek korek.. apa namaaaa...tun ..racist ?.. korek korek korek...

Post a Comment