Friday, December 11, 2009

Pak Lah Pertahan Tun M!

SALAM,...:)




Terbaru,..walaupun perang mulut antara Nazri Aziz dan Tun Mahathir sudah reda, namun bekas Perdana Menteri Tun Abdullah Badawi mengambil inisiatif untuk menjelaskan kedudukan sebenar BTN pada pendangan peribadinya. Beliau secara terang-terangan menyatakan sokongan ke atas Tun Mahathir mengenai isu BTN …yang mana telah melanda serta mencipta kontroversi dikalangan rakyat dan pemimpin politik negara.

Pak Lah dalam ucapannya menyatakan;

1. Beliau tidak mahu terlibat dalam perang mulut antara Tun M dan Nazri,…tetapi beliau cuma ingin menyatakan apa yang sebenarnya mengenai program BTN yang dilaksanakan oleh kerajaan Malaysia.

2. Tiada apa yang membolehkan mana-mana pihak menyatakan program BTN adalah ‘racist’ kerana beliau sendiri telah melibatkan diri secara langsung di dalam program tersebut.

3. Beliau pernah melibatkan diri dalam BTN ketika era Tun Razak yang mana pada ketika itu konsepnya adalah berteraskan ‘Dasar Ekonomi Baru’,…manakala ketika era Tun Mahathir konsepnya adalah berteraskan ‘Wawasan 2020’.

4. Beliau juga mengulas dakwaan pembangkang yang mengatakan BTN dilaksanakan secara rahsia dan tertutup adalah suatu yang tidak benar. Katanya; beliau sendiri tidak pernah risau akan segala jenis modul atau maklumat mengenai BTN dikeluarkan daripada program tersebut untuk tatapan umum,..jadi dimanakah kewajarannya dakwaan yang kononnya BTN dilaksanakan secara rahsia???

5. Katanya juga,..terlalu banyak cerita yang tidak benar pada waktu ini mengenai BTN…sedangkan pada suatu masa dulu Anwar Ibrahim juga telah menggunakan program BTN ini.


Pada ketika ini, proposal untuk mengubah kurikulum BTN yang mana akan berteraskan konsep 1Malaysia telah dicadangkan. Dan ini ternyata relevan kerana pada era Tun Razak, kurikulum Dasar Ekonomi Baru diperkenal, manakala pada era Tun Mahathir kurikulum Wawasan 2020 diperkenal dan kini era Najib kurikulum 1Malaysia bakal diperkenal.

>>>> Ternyata isu ini cuma dibangkit untuk membuatkan rakyat terkeliru dengan agenda kerajaan Malaysia. Tiada sebab untuk melihat BTN diharamkan kerana ianya ternyata boleh dipinda mengikut kesesuaian dan masa. Pakatan Rakyat yang sering kehabisan modal berpolitik sentiasa memikirkan benda-benda remeh seperti ini yang kononnya mengatakan BTN lah punca sokongan rakyat ke atas mereka semakin merosot!

>>>> Lebih menarik untuk kita dalami isu ‘racist’ iaitu pertikaian dana masjid oleh DAP dan isu menantu Nik Aziz!...sebenarnya isu-isu seperti BTN ini cuma direka untuk menutup kelemahan dan pekung P.R dihadapan rakyat!

12 comments:

nadejunlyan said...

this is how u can help goc pak lah! nice try, but i don't think tun m will forgive all stuffs you did before,..sorry no offence.

Anonymous said...

the issue of DAP complains the allocated money for Muslim's mosque is quite racist, i feel somethin wrong when PAS and PKR didnt show up to give any explaination. are they trying to pretend to be democratic or what?

azura said...

harap2 nazri tk buat tindakkan melulu lg, minta hormatlah kepada bapa pembangunan dan pemimpin ultra-malayu mcm tun m! kami syangkan beliau.

zamarul@pinkturtle said...

it's nice seeing pak lah backs mahathir :P

zuhair said...

nazri should re-think on what he said lately,..nampak sgt mcm x kenang budi. kalau ye pun jgnlah kurang adab sgt. dulu tun m yang angkat dia jd menteri jugak. apa2 pun aku sayangkan nazri jugak,..dia menteri yg bagus yg slalu maki pembangkang dlm parlimen. dia ada confident yg baik.

Anonymous said...

satu perkembangan politik yg aku kire intrsting! kahkahkah tp gua mmg x puas hati kes dap persoal dana masjid yg diperuntukkan kerajaan! krg ajar btol dieorang ingat dieorang sape? melayu majoriti kan,
yg peliknya anwar dgn nik aziz diam lak plak..ape lg khalid ibrahim kan,..mmmm susah btol pemimpin pengecut mcm dieorang nih!

Anonymous said...

kepada nazri..

jadilah contoh kepada generasi muda melayu masa hadapan. walau pun tak puas hati dengan sesaorang, haruslah kita jaga bahasa.. jangan ajar akan anak kita kurang hajar..

kalau anak awak dah rosak jangan rosakkan budaya anak anak melayu lain..

Anonymous said...

takde maknenya...wakakaka

Hannah Lee said...

kejadian mcm nih sepatutnya umno kna lbih peka! kita boleh lihat kematangan Tun M dlm mengatasi masalah ni...walaupun x sependapat beliau menyatakan dgn cara yg benar dan terbuka,
cuba kalau anwar,..belum apa2 esok dh kluar statement yg semuanya dh ok sperti sediakala...itulah cara berpolitik org matang dan org tidak matang!
nazri aziz,..u've got confidence and i'm not blame on u,..but u have to think a proper way in delivering your views..it's quite sensitive to majority of malaysians when someone being a bit rude to tun M...most people love him as a great Tok Wan from kedah!..sorry,..:)

Anonymous said...

Anwar urges BTN to be banned???
PKR urges BTN to be banned???
here is the PKR leader giving speech in BTN!..is it weird???

wakkakakaka

http://www.youtube.com/watch?v=n6V7EGbbrtk

Anonymous said...

"trust me, homosexuality will become grow and grow day by day!"
(This statement is belong to who eh??..think by
urself)
wakakaka

btw,..I love 1Malaysia rather than Malaysian Malaysia.
thumbs up for najib with his great vision

Anak Jati Kedah said...

Anwar seperti biasa akan menagguk di air keroh bg menghangatkan isu ni..kalau dah tak sedar diri 2 tak blh nak buat apa dah...

Anwar sanggup gadaikan bangsa dan agama demi kepentingan politik sempit pakatan rakyat!!!
Boleh pergi jahanam pakatan rakyat!!!

Post a Comment