Saturday, April 24, 2010

Ingatkah Lagi Anda Ketika Zaid Bercuti dari PKR???

SALAM,...:)



Pada ketika Zaid Ibrahim baru saja menyertai PKR pada Jun tahun lalu, beliau menyatakan UMNO dan BN adalah satu pakatan yang tidak adil kepada rakyat serta Negara. Tetapi apabila berbalik kepada situasi Zaid di dalam PKR,…adakah beliau mendapat keadilan yang amat dimahukannya??..Sudah terang lagi bersuluh bahawa kemasukkannya di dalam PKR tidak disenangi sebahagian pihak,…tambahan pula Zaid dikatakan calon paling sesuai untuk menggantikan jawatan Presiden PKR kelak sehinggakan menyebabkan pemimpin PKR lain panas telinga.

Pada Oktober tahun lalu,..Zaid Ibrahim mengumumkan beliau mengambil "cuti politik" selama enam bulan selepas Ketua Umum PKR, Anwar Ibrahim menghalangnya daripada menghadiri program di Sabah. Zaid telah menerima jemputan daripada Naib Presiden PKR Datuk Dr Jeffrey Kitingan dan beberapa pemimpin PKR Sabah untuk satu majlis pelancaran buku berkaitan perundangan dan juga majlis rumah terbuka sempena Hari Raya. Zaid turut menyatakan yang dia mahu PKR menyelesaikan masalah dalaman yang dihadapi PR di negeri Selangor.

Rakyat bagaimanapun difahamkan, hasrat Zaid untuk ke Sabah tidak direstui oleh seorang lagi Naib Presiden PKR iaitu Azmin Ali yang juga merupakan Pengerusi PKR Sabah. Ekoran daripada itu, Anwar telah menasihati Zaid supaya tidak pergi ke Sabah.

Azmin Ali dikatakan cemburu untuk melihat Zaid Ibrahim ‘mendahuluinya’ di sana. Tambahan pula Azmin sendiri telah diboikot oleh pemimpin-pemimpin tempatan Sabah sehingga ramai yang keluar parti pada ketika itu.


Antara isu Zaid Ibrahim & Selangor:

- Mempertikaikan keputusan PAS Selangor hendak mengharamkan penjualan arak dan minuman keras di kawasan majoriti penduduk Islam.

- Mempertikaikan tindakan untuk membenarkan iman, siak dan bilal masjid menangkap atau menahan mana-mana orang Islam yang menjual atau meminum arak di negeri itu.

- Bercanggah pendapat dengan Pesuruhjaya PAS Selangor Datuk Dr Hasan Ali berhubung isu SELCAT.


>>>> Penduduk Hulu Selangor : Kalahkan Zaid Ibrahim esok!...Pastikan anda hadir ke pusat mengundi seawal mungkin untuk mengelakkan provokasi ganas yang mungkin dilakukan Pakatan Rakyat!...Kami menantikan berita gembira dari anda.!

0 comments:

Post a Comment