Friday, November 13, 2009

RM 1 per Month…Gimik Murahan Anwar!

SALAM,...:)


Setelah dilihat hampir gagal secara keseluruhannya dalam pelbagai siri strategi memburukkan prestasi PM Najib yang mana dilihat semakin hari semakin memberangsangkan,…hari ini tindakkan pembangkang @ Pakatan Rakyat yang melantik Anwar Ibrahim sebagai penasihat ekonomi khas negeri Selangor dengan bayaran RM 1 sebulan boleh dianggap sebagai gimik politik murahan. Tidak lebih daripada hanya ingin meraih populariti dan perhatian rakyat,…Pakatan Rakyat dari sehari ke sehari boleh dikatakan semakin terdesak untuk memenangi semula hati rakyat di negeri yang mereka gagal terajui.

Rakyat Selangor bukan bodoh untuk menjustifikasikan lakonan atau sandiwara yang dilihat amat cetek seperti ini. Bukan 1Malaysia tidak tahu yang Anwar Ibrahim dan sekutunya amat pandai ‘berlakon’ demi meraih simpati rakyat. Sejauh mana RM 1 itu akan kekal sebagai elaun khas Anwar adalah tidak pasti,…namun pelbagainya pertuduhan rasuah serta penyelewengan duit rakyat yang melibatkan kerajaan negeri Selangor sememangnya memualkan rakyat negeri itu untuk terus percaya akan strategi sandiwara lapuk mereka ini.


Antara ulasan MB Selangor mengenai perlantikan ini;

“I believe Anwar can help me and the state government continue our agenda to develop the state for the good of its people, and he has agreed,”. ...He also said Anwar, who is a director in one of the biggest fund management companies in the United States and an economic advisor to a country in Europe, will play a pivotal role in the move.



>>>> Nampaknya terbukti,...pemerintahan Pakatan Rakyat di Selangor tidak mampu serta dianggap gagal secara keseluruhannya untuk membawa perubahan dan pembangunan ekonomi yang pesat sehinggakan perlu melantik individu yang kononnya mempunyai pengaruh di luar Negara,...TERUTAMANYA U.S! :)

26 comments:

Anonymous said...

kenapa sekarang baru nak lantik? Kenapa murah sangat? Memang tak ada kualiti ke? atau tak ada maruah? ...Kalau dilihat, seolah-olah MB selangor memperkecilkan atau menghina Anwar dgn bayar RM1 sebulan...Bodoh punya orang!!!

Si Anwar ni pun bukannya pakar ekonomi sangat pun. Negeri dibawah DAP(Pulau Pinang) dan PKR (Selangor) ekonomi mereka tunggang langgang pun disebabkan oleh Anwar yg tak pandai ekonomi. Tapi, kononnya sekarang nak betulkan atau jadi penasihat. Dia orang ni memang pelakon drama lah...Bodoh!!!!

Anonymous said...

apa ke jadahnye singgit..baik anounce free je...konon nak tiru cam CEO apple Steve Jobs la tu..lembu-lembu pkr,pas & dap mesti la kena tunjuk support...walau pun dlm hati memang maki sesama sendiri pun..

Anonymous said...

trnyata pkr N p.r mmg bodoh,..apa daaa?
boleh pegi mampos la sama hipokrit mcm ni

rahman said...

btol ke anwar jd director kat u.s? x penah tau pn sblum nih.

Anonymous said...

alaa...sebelum ni pun masa anwar jd tmbln mnteri kewangan takda apa pun yang dia sumbangkan. rmai orang kata dialah punca ramai peniaga dan usahawan melayu angkat bungkus masa tu sebab naikkan cukai. kalau tanya semua peniaga atau bekas peniaga melayu yang ada pada hari ini, aku gerenti ramai yang x puas hati dengan anwar. aku pun pelik apa yang bagus sgt dgn lantik ex-tpm yang x pernah sumbang apa2 kat malaysia ni? dia pernah sumbang apa untuk negara kita? pelik pelik pelik!

Anonymous said...

DSAI tak sumbang apa-apa untuk rakyat. Yang dibuat ialah perlakuan sumbang...

YANG GAMBI said...

Salam bro, apa nak heran dengan Anwar ni, itulah nilai dirinya yang sebenar...... nilai seorang pakar LIWAT Malaysia.... kah.... kah... kah...

lophatmilk said...

elaun bulanan - rm 1.00

itu tak masuk lagi elaun minyak, elaun rumah, elaun dobi, elaun perjalanan, elaun tol, elaun keraian, elaun kakitangan, elaun COLA, elaun pemandu dan pelbagai jenis lagu elaun..

ingat rakyat bodoh ke ?

Anonymous said...

tau xpe!..ape lg elaun eh? kahkahkah

Anonymous said...

antara kejayaan seorang bekas pelajar KELAS KETIGA, bahagian SASTERA, Saudara Brader Anwar Bin Ibrahim:

a) Menjadi pensyarah di Universiti di Amerika.
b) Menjadi Penasihat Ekonomi Bekas Negeri termaju di Malaysia.

Sedarla diri OOOIIII

ex-umno said...

bagus lah mcm 2.. x pyh bazir kn duit banyak2 mcm gji+elaun pemimpin2 umno sampai beratus2 ribu 2..

Bawal said...

u pay peanut u get monkey..... :)

Thats what Selangor gonna get..

Anonymous said...

apa nak susah RM1. Nuar tak kisah dia dah kaye dah....RM3 billion....tu yang buat gimik gila-gila tu.....

Kami nak tahu mana datang RM3 billion tu sebab kami rakyat....rakyat berhak nak tahu......jangan abaikan hak kami!!!!!!!kata untuk rakyat....sekarang buat kenyataan dan tunjuk bukti kepada rakyat. rakyat..rakyat....rakyat....kalau dah buat kenyataan yang telus barulah boleh sebut ketuanan rakyat....sekarang Brader Anuwar bin Ibrahim(BABI) belum boleh cakap lagi semua untuk rakyat....faham!!!!

Anonymous said...

ex-umno x perlu kata pemimpin umno?...ape kes dgn isu saham ratusan ribu azmin ali dgn family die?..blah la wey.

Anonymous said...

kenapa diorang bangga sangat anwar jadi pengarah di luar negara tu?? diorang tahu ke apa kerja Anwar?? Syarikat luar negara tu mengKUDAkan Anwar saja la.. Anwar memang tak tau apa2 pun..

dan kenapa Anwar senang dapat jadi Penasihat dan Pengarah di luar negara?? Kerana hubungan dengan Yahudi dan Amerika kan... itu pun korang tak boleh fikir.. ada syarikat jepun,korea,taiwan yang amik Anwar??

halim tuah said...

berpendapat bahawa perlantikan YB Datuk Seri Anwar Ibrahim sbg Penasihat Ekonomi Negeri Selangor adalah 'JALAN BELAKANG' penguasaan secara rasmi ke atas YAB Tan Sri Khalid Ibrahim. KHALID terpaksa tunduk kpd ANWAR yg 'RAKUS KUASA'! Perlantikan ini dianggap 'DERHAKA' terhadap DYMM Sultan Selangor yg melantik KHALID.

PERLANTIKAN DERHAKA ini harus ditentang habis-habisan hingga ianya DITARIK-BALIK!!!

http://www.youtube.com/watch?v=O1vCIflmfDg

Najis Altantuya Al-Mongolia RosmahC4 said...

NAJIB PUKIMAK BUNOH ALTANTOYA..
ROSMAH ANAK HARAM PELINGKOP BANGSA MELAYU
UMNO KAFIR LAKHANAT
BARISAN NASIONAL YAHUDI LAKHANATULLAH
NAJIB BUNUH ALTANTUYA GUNA C4
ROSMAH YANG TEMBAK MANA PISTOL BAHAN BUKTI TIDAK DIBAWA DI MAHKAMAH
ROSMAH GUNA BOMOH UMTUK KAWIN NAJIB ALTANTUYA

Malaysians supporters against UMNO said...

UMNO IS THE FUCKERS PARTY,WE THE NON MUSLIM REJECT UMNO & BARISAN NASIONAL.PRU 13 DON'T EVER HOPE TO TAKE OVER MALAYSIA,WE WILL GIVE 100% SUPPORT TO PAKATAN RAKYAT.

kami dah tahu & kami dah sedar said...

umno & barisan nasional akan berkubur menjelang pilihanraya ke 13....
umno sentiasa menipu & memperbodohkan orang ramai melaui media .....
JAHANAM DENGAN UMNO & SI PEMBUNUH ALTANTUYA (NAJIB TUN RAZAK & ROSMAH MANSUR)

ALL HINDU,CHINESE,KRISTIAN REJECT UMNO said...

SAY NO 2 UMNO & BARISAN NASIONAL
SAY NO 2 UMNO & BARISAN NASIONAL
SAY NO 2 UMNO & BARISAN NASIONAL
SAY NO 2 UMNO & BARISAN NASIONAL
SAY NO 2 UMNO & BARISAN NASIONAL
SAY NO 2 UMNO & BARISAN NASIONAL
SAY NO 2 UMNO & BARISAN NASIONAL

dah keluar UMNO dahhhh said...

umno ? alahhh aku dah masak sangat ngan perangai kau orang semuer...penipu no 1Malaysia.
makan duit rakyat no 1malaysia.
sebab tu ramai YB dari pakatan masuk join bebas & Bn sebab duit haram masuk...
selamat berjuang rakan2 ku UMNO sekalain teruskan perjuangan dengan menipu rakyat...

umno racis say no more to umno said...

umno hahahaha...bullshit eat shit
all chinese will boikot BN in coming election...
go pakatan rakyat 4 malaysia justice

UMNO KAFIR LAKHANATULLAH said...

woi UMNO bangsat sedarlah..
UMNO PUKIMAK
UMNO LAKHANAT
UMNO LEBIH TERUK DARI KAFIR
UMNO CELAKA
UMNO TEMPATNYA HANYA DINERAKA

umno & najib the mongolian killer said...

blog ni dengan media pun sama saja 1malaysia ditipunya...memang dasar umno ni semua paria dog...

1MALAYSIA BULLSHIT said...

halooo..kawan-kawan sudahlah jangan dok mengata kat umno..kesian mereka...klau kata pun tak guna mereka ini semua memang dayus..hanya mempergunakan rakyat sahaja...semua orang pun tahu umno,najib al-mongolia,rosmah bomoh & seangkatanya memang tak guna ..

1malaysia ditipu
rakyat didaHULUkan dengan penipuan
pencapaian diuTAMAkan kepada UMNO

Anonymous said...

umno memang bangsat..
najib najis.

Post a Comment