Friday, November 27, 2009

'Survival' Politik Khalid Ibrahim

SALAM,...:)


Tidak pelik untuk kita sebagai rakyat Malaysia mengandaikan yang kerajaan negeri Selangor yang dipimpin Khalid Ibrahim terus menerus melakukan tindakan ‘flip-flop’ dalam setiap langkah pentadbirannya. 1Malaysia tahu akan perlaksanaannya yang mahukan kursus BTN ke atas pelajar IPT dan Penjawat Awam milik negeri Selangor diharamkan serta merta.

Sebenarnya tindakkan ini dilihat tidak lebih daripada hanya satu survival politik yang mana sedikit sebanyak mampu menyelamatkan sokongan golongan muda dan professional yang kini dilihat terjurus serta menyokong kepada konsep 1Malaysia yang diperjuangkan PM Najib Tun Razak.

Jika kita amati,…kursus BTN bukanlah satu doktrinasi ataupun ‘asuhan’ untuk menguatkan sokongan kepada UMNO mahupun Barisan Nasional. Kita pelik kerana mereka mendakwa BTN digunakan untuk berpolitik dan menghasut supaya membenci pembangkang!
Saya percaya, ramai yang di luar sana tahu apakah matlamat sebenar kursus BTN ini …dan perlaksanaannya walaupun di peringkat IPT itu sendiri mampu menyemarakkan semangat kenegaraan dan patriotik dikalangan golongan muda rakyat Malaysia. Sebenarnya apa yang kita lihat, kebanyakkan yang dipraktikkan di BTN adalah bersifatkan ‘fakta-fakta’ ataupun ‘hak-hak sebenar’ untuk setiap bangsa serta agama di Malaysia. Disana, peserta akan didedahkan dengan apakah itu konsep 1Malaysia, apakah hak-hak sebagai Bumiputera, apakah hak-hak sebagai bukan Bumiputera, apakah hak-hak kebebasan beragama, apakah bahasa rasmi yang patut diperjuangkan, apakah itu Hak Mutlak Raja-Raja Melayu, apakah yang dipersetujui ketika kemerdekaan dituntut, apakah I.S.A dan mengapa perlaksanaannya perlu diteruskan, apakah yang terkandung dalam Perlembagaan Malaysia dan banyak lagi,….jadi apa motif Pakatan Rakyat menafikan serta melarang semua ini???

Adakah mereka tidak bersetuju dengan semua perkara di atas dan mereka menganggap ia adalah politik semata-mata??..dimana dasar kecintaan kepada agama dan bangsa mereka??..apakah sebenarnya landasan perjuangan politik mereka???...ini yang kita persoalkan serta ragui.



>>>> Ingin kami persoalkan,..bagaimana pula program-program yang berunsurkan politik yang pernah dilaksana di IPT-IPT milik kerajaan negeri Selangor?....perkara ini berlaku dan sering berlaku. Apakah alasan mereka???

>>>> Dengan tindakkan Pakatan Rakyat Selangor ini,…marilah kita menjadikannya antara beribu alasan untuk menolak secara totalnya kepimpinan ‘flip-flop’ Khalid Ibrahim ini di PRU 13!!!

16 comments:

Malaysia for peace said...

aku pelik r,..knp portal racist mcm malaysianinsider dgn malaysiakini x kena haram?
padahal penulid portal2 nih mmg racist tahap gila punya, nak demokrasi pun beragak laa..ni dh lebih kpd pecah belahkan rakyat!

Anonymous said...

erkkk. mengapa tulisan awak ni penuh dengan penipuan? awak pernah p kursus btn x? macam xpernah p saja. cuba p. nanti awk sendiri akan malu dengan tulisan awk ni

PR Sesat al-Harami said...

anon 12:26pm yang tak pernah pegi kursus BTN agaknya.. kalau pegi pun entah kursus mana yang dia masuk, difikirkan kursus BTN..
Hanya mereka yang takut sahaja (i.e. pencacai Anwar & PKR) yang bersorak bila BTN diharamkan. Ini semua berpunca dari Nik Nazmi yang sudah takut tembelang boss besarnya pecah..!!

nik said...

Salam perjuangan semua,

anon 12:26pm tu nampaknya bercakap macam org yg penuh rase dendam dan benci kepada org yg bukan sealiran dengan dia...tapi brother, ingat bahawa kita jgn dipermudahkan dan diperolok dengan dakwaan2 yg dibuat oleh org yg kita sokong tersebut..

berkenaan dengan BTN, rasennya brother hanya mendengar pendapat dari org lain yg pergi ke BTN sahaja, dan brother tidak pernah menghayati hasrat BTN tersebut..yg saudara nampak, kalau kerajaan buat semuanya salah...

cuba tanya yg pernah pergi BTN, first anggapan mereka memang akan cakap untuk brainwash (terutama sekali dari penyokong pembangkang)..tapi sebenarnya, disebabkan niat mereka sebelum pergi kursus memang tak nak dengar apa yg ada dalam program BTN, maka Allah tutupkan pintu hati mereka untuk menerima ilmu...tapi jika brother berniat untuk mendapatkan ilmu di BTN, insyaalah Allah akan tambahkan ilmu dan pengetahuan brother...

Ingat brother, musuh negara sedang cuba untuk memusnahkan keharmonian dan keamanan negara kita melalui politik...kerana mereka tahu, hanya dengan kuasa akan dapat mengubah negara...jgn sampai bangsa lain yg memerintah tanah melayu kita yg dicintai..

Sekian, terima kasih.

Nik
Daejeon

Anonymous said...

kepada 12.26,..tiada apa yg peliknya ttg apa yang ditulis blogger ini. aku kat sni bukan rasa pelik tapi bangga dengan penulisan berjiwa besar seperti ini yg mna tahu apakah usaha murni kerajaan yg diterapkan ke atas rakyatnya.
kepada pengomen pertama,..aku berstuju jika anda mngatakan malaysiainsider harus diharamkan. mereka racist dan penulisan mereka bersifat perkauman. aku pelik juga knp kerajaan biarkan penulis2 sampah seperti itu!
apa2 pun,..SD Malaysia mempunyai point yang menarik dlm posting ini. great job!

Lan Setiu said...

haprak punya P.R mmg x tau apa itu BTN, x tau atau buat2 sial x tau! aku sedih btol bla ingtkn dungu2 yg still support barua Anwar nih! khalid ibrahim tu korng x tgok ke? sudah la x konsisten buat keputusan, gagap,. mcm tu ke nk pimpin? nsib baik aku x ddk kat slngor. jatuh maruah aku!

Anonymous said...

ternyata mangkuk ayun yg korng sume kutuk nih (12:26) x pernah ge BTN! kahkahkah

Anonymous said...

kepimpinan khalid ibrahim adalah kepimpinan terburuk dlm sejarah negara sbg MB. Honestly to say.

jiwakita said...

salam....

Dia ingat kuasa yg dia dapat datangnya dari
penyokong yg tiada ilmu kot...sebaliknya
sokongan dia rasa datangnya dari penyokong
tegar yg tak nak ilmu dari BTN selamanya..
(baca-larangan).

kalau mereka tersedar bila ilmu BTN tersemat
didalam dada..hancurlah PR nanti..

natijahnya..biar ahli politik PR berilmu macamana nak kelentong dan menipu,jangan
penyokong berilmu...nahas nanti! hilang kuasa..

jiwakita said...

salam....

biarkan-biarkan lidah rasmi atau media pro pembangkang bersuara..negara ini negara demokrasi
jangan cacatkan keterbukaan.Hanya yg pandai
dapat menilai isi dan isu yg disebarkan,yg benggap
sahaja menelan bulat-bulat seperti ular dan buaya
yg tidak memilih...

Najis Altantuya Al-Mongolia RosmahC4 said...

ternyata khir toya..opss..khir toyol..ops silap lagi..khir toyo adalah penutup sagala nabi untuk selangor.... TAKEE BEER ENDD

selangor bangkit said...

khir toyo lakhanatulahh..banyak duit rakyat disonglapnyer..sebab itu majoriti rakyat selangor tolak...yang sokong cuma geng umno yang kemaruk kuasa ngan duit haram jerr....

UMNO SEDAR said...

NAJIB TUN RAZAK ANAK HARAM PUKIMAK PEMBUNUH WANITA MONGOLIA GUNA C4.
ANAKNYA MINUM ARAK BERZINA KENAPA TAK NAK TUNJUK?
DASAR UMNO SEMUA LEBIH TERUK DARI ORANG KAFIR.
JAHAHANAM KAU UMNO PRU 13 INI...

Hj. nasir said...

knp perlu maki hamun wahai penyokong P.R? ceteknya ilmu didada dan iman anda semua. Taubatlah,...sesungguhnya Allah suka pada hambanya yang bertaubat...saya dulu juga memaki hamun seperti ini sewaktu di dalam ABIM. tapi kini saya sudah sedar akan tiadanya fungsi khusus pembangkang dlm mengorak langkah Islam di malaysia walaupun daripada PAS. mereka seolah2 hipokrit dan main wayang ke atas rakyat saja. Nauzubillah

Anonymous said...

x perlu pelik dgn org2 gila p.r nih..buang msa je.

Anak Jati Kedah said...

Tau takpe...ahli pakatan rakyat sememangnya terdiri dari kaki maki hamun orang lain dan mulut berbisa...biarlah mulut mereka dituang cairan dari api neraka di akhirat kelak...

Post a Comment