Tuesday, July 28, 2009

PERGI JAHANAM SAMA NIK AZIZ!

SALAM,... :)

(Pembangunan Rakyat Tidak Mampu, Tapi Pembangunan Ini Ada Pula Dana....mmm)


Relevankan makian Tuan Guru Nik Aziz kepada UMNO/BN dengan mengatakan secara terbuka "Pergi Jahanamlah Sama UMNO" pada pandangan anda ????
Sesuatu yang telah menghasut serta membuatkan Nik Aziz mengeluarkan kata-kata tersebut adalah kerana beranggapan Kerajaan Persekutuan langsung tidak memberi bantuan kepada negeri Kelantan.

Beliau mengatakan,...sejak dari PAS memerintah Kelantan dan setiap kali Pilihanraya Umum diadakan,....Kelantan yang sememangnya menjadi kubu kuat PAS itu tidak pernah serta tidak akan mendapat bantuan kewangan mahupun pembangunan dari Kerajaan Pusat.
Orang-orang kampung dan insan yang malas berfikir mungkin mempercayai kata-katanya,....tapi angka serta fakta sebenar tidak mampu mengaburi mata rakyat Malaysia.

Terbaru,.... Muhyiddin Yasin menjawab dakwaan Nik Aziz itu.
Nilai peruntukan bagi projek-projek yang telah dan sedang dilaksanakan sepanjang Rancangan Malaysia Kesembilan (RMK-9) jauh lebih besar berbanding belanjawan kerajaan negeri Kelantan!
Kerajaan Pusat menyediakan peruntukan sebesar RM7 bilion kepada Kelantan untuk program dan projek pembangunan dalam RMK-9 di samping RM600 juta untuk pembekalan air bersih kepada rakyat negeri itu.

Selain itu, TPM juga berkata, "Kalau hendak diikutkan, kalau kita tidak salurkan RM600 juta untuk pembekalan air bersih, orang Kelantan akan minum air kotor. Itu adalah bantuan Kerajaan Pusat dalam bentuk pinjaman mudah. Jadi soal kerajaan negeri tidak dibantu atau telah dianiaya tidak berbangkit".....

Apa yang boleh dilihat di sini sebenarnya adalah kegelisahan Nik Aziz yang sedang melakukan 'politic survival' yang mana pimpinan beliau telah mula ditolak rakyat Kelantan itu sendiri melalui perkembangan di PRK Manek Urai baru-baru ini!

Umum ketahui,...EXCO-EXCO serta pimpinan Nik Aziz tidak mampu untuk menjana sesuatu idea dalam meningkatkan pendapatan kasar negeri!....bayangkanlah pada permulaan sesi DUN Kelantan awal tahun ini,...Husam Musa selaku EXCO Ekonomi telah mengumumkan yang kerajaan Negeri telah membuat unjuran yang mana kadar pendapatan kasar negeri akan lebih rendah dari tahun lepas (2007-2008)!...
Mereka memberi alasan kerana sumber kerajaan negeri tidak mencukupi dan kerajaan harus berjimat cermat dalam melakukan sebarang pembangunan kerana bimbang dana kerajaan akan menyusut!

Munasabahkah????...apakah langkah yang mereka lakukan untuk atasi masalah dana kerajaan negeri ini????...apa idea yang mereka janakan untuk pembangunan ekonomi???
Langsung TIADA !!!...
apa yang mereka ada adalah Ahli-Ahli DUN yang bertaraf penjual ikan serta buta huruf!....
Bila rakyat mempersoalkan mengapa peraih ikan jadi calon????
Tapi mereka mengatakan rakyat Kelantan tidak perlukan wakil rakyat berpendidikan tinggi!...
Inilah sebenarnnya masalah pentadbiran PAS dan Pakatan Rakyat!!!

>>>> Kepada penyokong PAS, Pakatan Rakyat dan Rakyat Kelantan,.... cuba anda fikir secara rasional,...mangapa perkara ini terjadi????...mereka menuduh BN dgn mengatakan tidak memberi bantuan kewangan/pembangunan,...Tapi untuk setiap pembangunan di Kelantan, logikkah hanya PAS sahaja yang bangunkannya seperti pada hari ini jika tanpa sebarang bantuan kerajaan Pusat????

>>>> Komen Shahrizat (Ketua Wanita),

PADA TAHUN 2007 KITA BELANJA DEKAT RM27 JUTA.
PERBELANJAAN NEGERI HANYA RM10 JUTA.
“TAHUN LEPAS KITA BELANJA RM41 JUTA,
DIA HANYA RM11 JUTA.
TAHUN INI(2009) SAJA KITA DAH BELANJA RM21 JUTA DIA,
DIA BARU RM2 JUTA"

0 comments:

Post a Comment