Monday, July 27, 2009

PERPADUAN ALA PAKATAN RAKYAT

SALAM,... :)


Memang benarlah keutuhan hubungan di antara parti-parti dalam Pakatan Rakyat.



1. Ketika Nga Kor Ming membaca ayat Al-Quran, Nik Aziz kata tidak mengapa kerana ini permulaan untuk Nga menghayati Islam!

2. Baru-baru ini mantan MB Perak pula dilihat melakukan permulaan untuk menghayati Buddha mungkin!

3. Husam Musa berkata ia bukan acara keagamaan ia adalah protes atas kematian Teoh.. Maka kita mahu bertanya kepada Husam, mahu protes kepada siapa? Dah tahu ke siapa yang bersalah atau yang menyebabkan kematian Teoh? Apa jenis protes dengan hanya tunduk sugul serta memegang foto si mati sambil menyalakan lilin? Apakah cara itu menyerupai acara keagamaan buddha?

4. Saya tidaklah sampai mengatakan ianya perbuatan syirik namun saya melihatnya dalam konteks reaksi serta respon-respon pemimpin-pemimpin PAS yang mendakwa mereka pejuang Islam dan bagaimana boleh "terlanjur" dalam perbuatan ini oleh orang kuat mereka Nizar. Setakat ini Nik Aziz membisu.....

5. Sebenarnya inilah hasil dari suatu perbuatan bawah sedar dimana, matlamat utama mereka hanyalah ingin menjatuhkan UMNO dengan apa cara sekalipun. Jika Islam yang mereka perjuangkan maka mereka akan sedar dan berjaga-jaga dalam melakukan sesuatu perbuatan yang berbentuk keagamaan. Namun demi rakan-rakan dalam Pakatan yang pelbagai agama, mereka telah alpa dengan perkara-perkara yang menyentuh sensitiviti umat Islam yang penting solidariti dalam menentang UMNO dan BN !.

6. Nga Kor Ming dikatakan mula menghayati Islam apabila menggunakan ayat Al Quran untuk menghentam UMNO. Apabila Nizar menyalakan lilin pula Husam mengatakan ianya sebagai protes. Kalau kita lihat Nizar ini seorang yang agak agresif apabila menyatakan apa-apa protes sepertimana yang dia buat dalam Parlimen ketika mengangkat sumpah dengan jeritan Bubarkan DUN Perak! Tapi hairan protes dia kali ini tidak ubah seperti upacara keagamaan menghormati si mati !

7. Sebenarnya bukan pertama kali upacara keagamaan dihadiri oleh pengunjung pelbagai agama. Kita lihat ketika penamaan calon di Manek Urai, ketika doa dibaca, Lim Kit Siang hanya tunduk dan tidak pula mengangkat tangan. Hal yang sama boleh dilakukan Nizar dengan hanya tunduk tanpa memasang lilin ! Namun mungkin kerana ingin menunjukkan PAS bukan parti perkauman maka lilin harus juga dipegang !

>>>>> nizar oh nizar...seperti lilin membakar diri..mungkin ini tafsiran PAS tentang Kerajaan Perpaduan atau mungkin 1 Malaysia.....
ataupun ia adalah konsep Malaysian Malaysia yang diperjuangkan P.R????

10 comments:

Junah said...

Salam,

Ha3x, saling menghayati nampak!

Anonymous said...

Hello Brother Janganlah jadi Hipokript,yang Najib pasang pelita keagamaan Hindu kamu pun tak bising inikan pegang lilin. Jangan lah kita ada buruk sangka, yng penting akidah dan pegangan kita terhadap agama tak luntur.

Anonymous said...

jap,...najib nyalakan pelita tu sebagai perasmian majlis & sebagai pemimpin terulung negara berbilang kaum...
Anwar & Nizar???...hanya untuk menghayati pengebumian Kristian & sembah roh si mati...
Sesuaikah dgn imej Islam mereka??? (yg kononnya je laaa)...
2 benda tu berbeza la pakcik...

anti munafik said...

Islam mazhab pas:

1. boleh telanjang walaupun di dalam rumah
2. boleh berzina, berbogel dan jadi penceramah
pas.
3. boleh terima pertolongan syaitan
4. boleh ajak kafir ke masjid tanpa menutup aurat
5. tak boleh berkawan dengan mca dan mic (kafir
zimmi) tapi boleh bersahabat, berpeluk dengan
dap kafir harbi
6. boleh terima atau beri rasuah tapi namakan
atas pemberian kepada anak yatim
7. bagi duit, kain pelikat ambil, tapi undi pas
8. sampai mati takkan bersatu dengan umno tapi
bersatu anatar kerajaan pusat (umno?) dengan
kerjaan negeri (Pas ?)

Ya. Allah! Alhamdulillah. Kau bukakan pintu hati ku untuk lari dari perjuangan palsu pas!

Sahabat ku yang penuh kereta kancilnya dengan gambar tok guru, dah humban gambar tok guru ke dalam tong sampah!

Anonymous said...

sabo je lah

Anonymous said...

Hello Datuk, ni lah yang dikatakan hipokrip, Najib rasmi majlis kerana dia permimpin bebagai kaum? Yang Anwar dan Nizar tu pa, bukan kah mereka juga permimpin berbilang kaum.

( Sila tanya pada penganut Hindu, diatas pelita trsebut ada gambar dewa mereka atua tidak)

Anonymous said...

Nizar & Anwar bkn pemimpin,...cuma pembangkang!
Dieorng x perlu buat kerja utk negara!,...cuma membangkang & maki hamun dlm parlimen shj. :)

Anonymous said...

Siapa pun boleh jadi pemimpin. Bapak paderi dari sabah pun boleh jadi pemimpin asal masuk UMNO. Kalau Anwar dalam UMNO tiada masalah liwat. Kalau Nizar UMNO tiada masalah lilin, kalau Najib PAS tiada masalah pelita Hindu. Semuanya hipokrit kecuali orang-orang Islam yang beriman dan bertaqwa.

Ming Chu said...

Tapi Pakatan Rakyat lebih hipokrit!...yg tu x dpt dinafikan,...rakyat dah mula sedar.

Anonymous said...

tak payah la nak tegakkan benang yang basah, semua rakyat tahu mainan politik kotor + bodoh pembangkang.. yg betul2 buta hati + buta perut sj yg masih nak support and sokong pembangkang.
bodoh2!!!

Post a Comment