Friday, November 13, 2009

Malaysia Ini BUKAN MELAYU PUNYA!

SALAM,... :)




Itulah kata-kata Ketua Pembangkang @ Penasihat PKR, Anwar Ibrahim di suatu majlis yang dipenuhi penyokong-penyokong dan para pemimpin bukan Melayu tidak lama dulu! Baru-baru ini, keluar pula kenyataan dari Chua Jui Meng yang mengatakan antara sebab utama beliau beralih arah daripada BN kepada PKR adalah kerana tersentuh bila Presiden PKR Wan Azizah mengandaikan, Seharusnya tiada ketuanan Melayu di Malaysia ini, sebaliknya ketuanan Rakyat perlu ditegakkan.

Adakah dengan kata-kata Wan Azizah ini ataupun mana-mana pemimpin Pakatan Rakyat yang bersetuju dengan kenyataan ini,..bermaksud maka perlunya untuk Institusi Beraja yang mana mengangkat Raja-Raja Melayu sebagai ketua Negara dan Agama sepatutnya dihapuskan?.. Adakah ini tembelang sebenar agenda politik Pakatan Rakyat? Jika tidak,…mengapa kenyataan-kenyataan seperti ini dikeluarkan? Tidak dapat dinafikan sama ada di bandar mahupun di luar bandar,…majoriti Melayu sudah tidak menaruh kepercayaan ke atas kepimpinan Pakatan Rakyat!...lihat saja di Kedah, boleh dikatakan lebih 80% penduduk negeri itu merupakan Melayu, tapi apa yang mereka dapat???

Lihat saja para usahawan-usahawan muda dan perniagaan kecil-kecilan serta sederhana habis lingkup sejak pemerintahan PAS di sana. Pelabur juga semakin berkurang dari hari ke hari. Inikah yang dikatakan kebajikan rakyat?? PAS Kedah juga yang kononnya memperjuangkan Islam boleh diibaratkan tidak lebih daripada hanya sekadar “Islam di Billboard”. (Cuma billboard dipenuhi di sekitar bandar-bandar yang mana bertemakan Islam dan tulisan jawi). Itu sajakah yang mereka mampu lakukan??...

Jadi dimanakah relevennya dengan kenyataan serta retorik politik Pakatan Rakyat yang kononnya memperjuangkan “Keadilan Buat Semua” jika kebajikan rakyat terus-menerus diabaikan??..sedangkan kepentingan politik dan isu-isu skandal serta kroni pemimpin mereka lebih diutamakan?? Adakah dengan cara ini menunjukkan mereka komited untuk memimpin kita?? Dimanakah perjuangan Islam mereka???...Adakah golongan seperti ini yang kita mahu iktiraf dan angkat sebagai pemerintah setelah lebih 50 tahun kemerdekaan dan kejayaan dikecapi buat rakyat oleh BN???

Dari Perlis hingga ke Sabah,…Pakatan Rakyat tidak akan pernah bersatu dan berjaya sepertimana BN mampu lakukan untuk kesekian lamanya,…Jadi tinggalkanlah pakatan bermasalah ini demi masa depan Agama, Bangsa dan Negara!

>>>> Jadikanlah konsep 1Malaysia sebagai teras perpaduan kita sebagai rakyat Malaysia!

8 comments:

Anonymous said...

itu bukan ketuanan rakyat.....itu ketuanan GAY..

mungkin PR ni ada perancangan nak jadikan Malaysia ni ketuanan GAY sebab ketuanya adalah GAY.

GAYLAND.....takutnya. kena pakai cawat besilah nampaknya.

Anonymous said...

homoseks is great what?

Anonymous said...

umno NO more

oii berOKKK anjing najib altantuya al-mongolia..kalau iya pun jangan laaa hina perkataan ayat islam....nampak sangat UMNO semua nama sahaja ISLAM.hakikatnya islam liberal...bini pm pun tak pakai tudung....islam ke kafir lakhanatullah

Baru Keluar UMNO said...

UMNO BIASELERRR ..MAKAN DUIT RAKYAT...
TIPU DUIT RAKYAT...
UMNO KALAU BERANI BUBARLAH DUN PERAK...
JANGAN BERSEMBUNYI DIBELAKANG POLIS,RAJA & SPRM..

1MALAYSIA TIPU RAKYAT
(tiru slogan 1ISRAEL ,PATUT PERANGAI UMNO MACAM, YAHUDI)

Najis Altantuya Al-Mongolia RosmahC4 said...

NAJIB PUKIMAK BUNOH ALTANTOYA..
ROSMAH ANAK HARAM PELINGKOP BANGSA MELAYU
UMNO KAFIR LAKHANAT
BARISAN NASIONAL YAHUDI LAKHANATULLAH
NAJIB BUNUH ALTANTUYA GUNA C4
ROSMAH YANG TEMBAK MANA PISTOL BAHAN BUKTI TIDAK DIBAWA DI MAHKAMAH
ROSMAH GUNA BOMOH UMTUK KAWIN NAJIB ALTANTUYA

Najis Altantuya Al-Mongolia RosmahC4 said...

NAJIB PUKIMAK BUNOH ALTANTOYA..
ROSMAH ANAK HARAM PELINGKOP BANGSA MELAYU
UMNO KAFIR LAKHANAT
BARISAN NASIONAL YAHUDI LAKHANATULLAH
NAJIB BUNUH ALTANTUYA GUNA C4
ROSMAH YANG TEMBAK MANA PISTOL BAHAN BUKTI TIDAK DIBAWA DI MAHKAMAH
ROSMAH GUNA BOMOH UMTUK KAWIN NAJIB ALTANTUYA

pemerhati politik - hamba Allah said...

gaduh lah melayu sama melayu..pas,pkr,dap..x reti nak syukur..ckp dok abes duit rakyat.tp duit rakyat x abes2 lg..dok keja gov..dpt elaun2 mcm2 x syukur lagi..pakatan rakyat boleh kasi kar?
dap dok propaganda nak hak istemewa owang melayu..anwar dok gila nak jd pm..pas dok masalah dalaman dan penderian sendiri..kata pakatan rakyat..tp x didaftar dlm 1 komponen parti dan tidak miliki bendera pakatan mcm bn..so bila2 boleh pecah..so..aper matlamat PR dlm politik..x dak aper pon..nak tlg rakyat..????rakyat dpt aper..Allah Maha Kuasa..sekrang dier kasi cash!!..sapa tipu sapa? Hanya Dier yg tau..akhir zaman nie..bawah lebai pon ader wang..so..pikir sendiri demi masa depan agama dan hak melayu akan dtg..

Unknown said...

Oh. .Matsam bagitu kah. .oh..paham na ako sekarang

Post a Comment