Saturday, November 28, 2009

Sudah Tidak Sesuai Buat Nik Aziz Jadi MB

SALAM,...:)



Bila kita tanya kepada para penyokong PAS,…sudah tentu mereka masih mengagungkan kepimpinan Nik Aziz sebagai MB Kelantan dan mahukan beliau terus mengetuai pentadbiran di negeri kubu kuat PAS itu. Namun pada hakikatnya,…masih relevenkah Nik Aziz sebagai MB di sana sedangkan pelbagai isu yang mencalarkan maruahnya telah berlaku?, …tambahan beliau adalah seorang pemimpin Islam yang kononnya antara 500 orang Islam paling berpengaruh di dunia pada ketika ini.

Isu rasuah berkenaan tajaan menunaikan haji dan kroni menantu diakui oleh PAS sendiri bahawa ia telah menjadi satu calaran yang amat menjejaskan kredebiliti parti Islam itu. Mereka juga tidak menafikan bahawa mungkin ada orang dari dalam PAS atau Pakatan Rakyat itu sendiri cuba memerangkap Nik Aziz.

Di saat signal penolakkan yang sudah ditunjukkan oleh rakyat Kelantan ke atas pentadbiran PAS melalui PRK Manek Urai lepas, …ramai yang berpendapat termasuklah daripada kalangan pemimpin-pemimpin cawangan dan bahagian PAS gusar tentang perkembangan ini. Tambahan pula, anak kepada Nik Aziz iaitu Nik Abduh dikatakan sering mengeluarkan kenyataan yang kononnya ‘tidak membantu’ kearah pemulihan imej PAS….Nik Abduh sering mengeluarkan kenyataan yang dilihat ‘seolah-olah ada individu di dalam PAS yang mengaturkan setiap langkah Nik Aziz’. Terbaru, beliau telah memberi amaran supaya jangan ada pihak di dalam PAS menghalang sekiranya Nik Aziz mahu meletakkan jawatan dalam masa terdekat ini.

Secara jelasnya,..sebelum ini PAS terutamanya melalui Nik Aziz dengan angkuhnya melebelkan UMNO sebagai pohon tua yang sudah reput dan hanya tunggu masa untuk rebah,…tapi lihatlah pada hari ini, UMNO sedikit demi sedikit mengukuh kembali serta mendapat sokongan rakyat sedangkan PAS pula yang dilihat semakin kearah ‘rebah’ bersama Pakatan Rakyat!

Pelik juga walaupun isu ini telah berlarutan selama beberapa minggu,…namun tiada pula kenyataan rasmi daripada Nik Aziz ataupun mana-mana pihak dari PAS untuk mempertahankan maruah parti mereka.

>>>> Mungkin tidak lama lagi Anwar Ibrahim akan keluar menyatakan ‘Semuanya sudah selesai seperti sedia kala’ ….sepertimana yang selalu dia lakukan,…:)

8 comments:

Anonymous said...

agaknya org tua tu nk kekal smpi kna ada pilihanraya wajib kot,...hahaha
turunlah nik aziz oi.

Anonymous said...

si tua keparat nyanyuk ni dah gila nak jadi MB seumur hidup - kalau dia mati esok boleh lah dikelantan kibarkan bendera setengah tiang tanda berkabung - RTM boleh buat acara pengkebumiannya terus menerus - masjid2 dikelantan boleh buat tahlil selama 44hari

Anonymous said...

Kepada ahlul Bahalul PAS dan kita semua sekarang sudah terang lagi bersuloh, dan sudah terpampang apa saja yg terkeluar dari mulut Mur Shit Dol Ham PAS kelapa Nik Najis tuo kutok nak mampos menjadi kenyataan. Kita dgn jelas sudah dapat melihat siapa yg "SHIT" atau Najis yg sebenarnya. Siapa yg samseng yg sbenarnya. Siapa yg kuat mencarut yg sebenarnya. Siapa yg barua yg sebenarnya. Siapa yg gila kuasa dan dah patut sangat letak jawatan, tuo kutok nak mampos macam gitu. Siapa yg makan rasuah dan kronisma. Dan sekarang ni terpatul dari mulut najisnya yg meminta dilakhanat dunia dan akhirat. Agar terjadi kepada diri beliau yg malang. Sedarlah ahlul bahalul PAS apa saja yg terpatul dari mulut najis beliau sudah terpalit satu persatu kepada diri beliau sendiri. Jangan lah anda dan keluarga anda merelakan diri di bawah Parti Ajaran Sesat. Agama Islam yg dia bawa oleh Rasullullah jahuh berbeza dari ajaran Nik Najis. Syurga dan neraka Allah tidak sama dgn syurga dan neraka mak bapak nik najis yg punya. Nik Najis bole jamin ahlul bahalul PAS ke Syurga mak bapak Nik Najis punya. Tetapi Syurga dan Neraka adalah milik Allah, Allah berkuasa atas segalanya. Nik Najis tuo kutok sendiri tak bole jamin diri beliau sendiri. Beliau sendiri dalam kesesatan yg nyata. Beliau rela jadi barus kepada Aljuburi Yahudi dan DAPig. sedarlah ahlul bahalul PAS, anda semua dalam kesesatan yg nyta.

Anonymous said...

Tahniah PKR dan DAP kerana berjaya meranapkan dan mensecularkan PAS!!!!

Anonymous said...

biaqpila dia nk gila kuasa,..nti dia jwb la dlm kubur apa yg x betol dia buat. itulah kami dh kata jgn kwn dgn anwar, tp hg degil nik aziz oi...ikut hang laa..

Anonymous said...

HAHA,,,BLOG PENCACAI RUPANYA...HAHA

Anonymous said...

p.r mmg dungu + celaka!

pemerhati politik - hamba Allah said...

berita harian kemarin,29 dec 2009. x sepatutnyer..nik aziz sbg ulamak berkata "kalau orang arab tuh jahat,x kan sy pilih jd mb..tp klau cina baik,sy sokong jd mb.."

bkn kah islam meminta yg jd pemimpin mesti orang islam?

pas akan tukar sistem tersebut di negeri kelantan..ini bkn fitnah ..tp kenyataan..

Post a Comment