Wednesday, November 10, 2010

"Buat Kerja Mcm Orang Islam !!"…??

“Buat Kerja Mcm Orang Islam!!!”…



SALAM,…:)

Itulah ayat yang dilemparkan di muka pintu bilik sidang media di Wisma Darulaman, Alor Setar oleh MB Kedah, Dato’ Seri Azizan kepada beberapa wartawan. Ustaz Azizan ternyata nampak sangat terganggu dengan soalan yang dikemukakan oleh salah seorang wartawan yang bertanyakan mengenai perkembangan bencana banjir yang berlaku di Kedah. Mengapa Azizan mengatakan wartawan lebih tahu segalanya tentang perkembangan banjir ??,…adakah beliau melalui Exco dan kerajaannya langsung tidak tahu apakah status / perkembangan mengenai bencana tersebut di negeri yang beliau tadbir??.

Apapun seharusnya MB Azizan mengambil peluang ini untuk menjelaskan apakah kedudukan sebenar kerajaan negeri Kedah dalam membantu menyelesaikan kemelut rakyat yang menghadapi bencana ini dan umumkan apakah tindakkan susulan yang bakal diambil mereka kelak. Bukan naik berang tak tentu hala hinggakan menunjukkan tiadanya kematangan sebagai seorang pemimpin yang telah dilantik untuk mentadbir negeri!

Satu lagi persoalan,..adakah dengan cara pihak wartawan/media mendedahkan bahawa lemahnya bantuan yang diberikan oleh kerajaan negeri Kedah kepada rakyat semasa bencana banjir berlaku menggambarkan mereka melakukan kerja ‘bukan dengan cara Islam’ ???..aneh juga ya.

Azizan harus ingat, sebagai seorang MB bukan tiket untuk beliau menghentam seseorang di khalayak ramai sehingga dilihat telah menjatuhkan maruah orang lain. Beliau menjadi MB pun atas dasar sokongan rakyat di bawah ini dan beliau juga datang dari kalangan rakyat yang dulunya biasa-biasa saja,…seharusnya beliau peka dan tidak mudah melatah apabila dikritik. Kritikan memang menjadi lumrah sebagai pemimpin,..begitu jugalah saat ketikanya pemerintahan BN di Kedah dikritik oleh pakatan Azizan sewaktu mereka menjadi pembangkang sebelum PRU 2008 dulu.

‘Roda itu berputar wahai Dato’ Seri Azizan’…

Setakat ini Kedah masih belum melakukan apa-apa pengumuman bagi meringankan beban rakyat Kedah yang mengalami masalah bencana banjir,…sedangkan Perlis melalui MBnya iaitu Dato’ Seri Dr. Md Isa Sabu telahpun mengumumkan ‘bancian & pelaksanaan untuk bantuan kerosakkan’ dan ‘diskaun bil air’ untuk meringankan beban rakyat.

Kami berharap rakyat Kedah yang pernah menjunjung perjuangan politik Pakatan Rakyat pada PRU 2008 mendapat bantuan yang secukupnya daripada kerajaan negeri. Tambahan pula peperiksaan SPM bakal menjelang buat para pelajar dan Raya Haji juga semakin hampir.

>>>> Saya mendapat maklumat bahawa Ketua UMNO Bahagian Kuala Kedah, Datuk Latt Shariman telah menghulurkan bantuan kepada rakyat di kawasan yang mengalami bencana banjir. Terima Kasih diucapkan.

>>>> Begitu juga para pemimpin UMNO dan parti komponen BN Bahagian lain di Kedah yang telahpun menghulurkan sumbangan kepada rakyat. Terima Kasih banyak diucapkan.


PAKATAN RAKYAT HARUS BERTAUBAT !!!

29 comments:

Anonymous said...

terkejut jugak tgok kat tv3 tadi azizan marah wartawan,ish3x

Anonymous said...

ongwee
memang dasar Pati Ajaran Sesat ni bukan tahu perintah negeri, apa tah lagi nak perintah negara, ustaz azizan takut pemberita tanya macam macam hal banjir, dia mengelak takut tak tahu nak jawab la tu. Dia bukan tau geografi sebab tu dia kata landasan berkembar punca banjir di kedah, Ha ha ha ha ha ha, katun betui.

Anonymous said...

ala kalau mb kedah umum bantuan pun jangan harap la masuk lam tv hahaha, tv semua kerajaan kita punya, bukan tv kerajaan pas pun

Anonymous said...

tanpa nama 10.13 pm..

jgn jadi penyokong buta tuli..hang tgk cam mana gelagat pemimpin pujaaan hang tu..semua tak tahu, semua 'taichi' kat tempat lain..nak masuk TV apa, perancangan bantuan pun tak ada..pity hang

Anonymous said...

awatnya??

org kedah sendiri habaq kata x bantu apa2..xpayah nak tungu tv2 kerajaan.
rakyat sndiri dh persoalkan.
hahaha

kam said...

hahaha..
aku pun pelik dlm tv3 td,.pdhal mamat tu tnya mb punyalah dgn pnuh sopan. tup2, kena hamun dgn MB.
kehkehkeh
apapun org kedah dh tau & nmpak kelaku sbnar azizan.

Anonymous said...

mana Yb anak bukit dgn Kubang rotan woiii??
haram xmai tgok org kmpung!
cis!
haram jadah.

Anonymous said...

yb2 ni mai cuma,..depa pilih 'sluran' yg kuat undi depa dulu.
tu saja
yg kwasan bukan fav ni depa pilih je.
tu yg sungguhnya

Anonymous said...

woi mangkuk!
masalahnya TV PAS pun x umum apa2
TV DAP?
TV PKR
mana lagi,.?
Hindraf?
hang ni mangkuk laa.

Anonymous said...

Tahniah!!! Menteri Besar Kedah salah seorang tokoh Pemimpin Islam PAS yang diselamkan oleh DAP. Sebab tu perangai pun macam babi. Wartawan tanya elok-elok kenapa dimaki pulak? Ajaran Islam ke tu??

MB Kedah tak ada masa nak jawab..so soalan ini terbuka kepada penyokong-penyokong PAS terutama orang Kedah sebab terlalu inginkan perubahan Kerajaan.

Anonymous said...

dia kata kerja mahu cara Islam....tapi kelakuan dia tak ada pun ciri2 islam kecuali songkok/kopiah dikepala....

Pak Latif said...

mmg kami kat kmpung Gunong Keriang, Anak Bukit dapat bantuan dr UMNO Kuala Kedah.
T.kasih byk2.
kami sejujurnya nak bg tau, bantuan yg diberikan byk dr wakil dr K.L atau Jabatan Kebajikan kerajaan pusat.
Bukan nak perlekehkan YB yg kami pernah undi dulu msa PRU 2008,..tp ini hakikat.
Mungkin lepas ni undi kami beralih arah, tp apapun kami harapkan BN & UMNO bersatu demi Kedah.
Anda mempunyai peluang yg amat cerah untuk merampas Kedah.
Itu yg seikhlasnya apa yg saya lihat & dgr berdasarkan perkembangan terkini di Kedah.

Anonymous said...

mcm mna MB kedah nk pi jmp/ bantu rakyat lebih??
Rumah MB kat Mentaloon dgn kat jalan sultanah pun banjir.

kat sungai limau aku xtau la banjir ke tak.
mungkin dia busy nak kemas rumah die kot. :D
jgn marah,..cuma agak je la.

Anonymous said...

YB kena ingat kerana rakyat dia naik dan kerana rakyat juga dia boleh dok kat bawah. Jadi jgn lupa diri. Patutnya, gunakan kesempatan yg ada di media perjelaskan tindakan kerajaan negeri lakukan. Ini tidak..... sbnya kita sendiri tau.

mael said...

dah kalau dia bg bantuan, kenapa rakyat Kedah sendiri yg pertikai?

Anonymous said...

inilah bila rakyat undi ikut perasaan.

Anonymous said...

tok wan azizan pasai pa?
dgr kata dia ni ade 2 bini.
btol ke?.

Anonymous said...

La ni angkut sampah lah pulak, 40 hari 40 malam pun belum tentu habis, hari tu nampak jugak lori sampah mai ambik sampah tapi dua hari ini dah tak nampak dah........

Anonymous said...

bodoh,sape x geram kalo da setiap kali bagi kenyataan kena putar belit,mmg patut ust azizan marah,x payah bagi kenyataan,bagi kenyataan elok2 pn kena putar belit juga

Anonymous said...

setakat la ni bah dah surut, yang nak mai tak tau lagi,tok sah dok cakap banyak, kita nak tengok perancangan kerajaan pas mengendali sampah sarap yang bertimbun timbun punca dari banjir dibersihkan dengan kadar segera, takut menjadi punca berbagai penyakit.

Anonymous said...

PAS PANDAI KUTIP DUIT MASA CERAMAH.. GAJI YB DAPAT DUIT CERAMAH DAPAT SAMAPI RUMAH SUBUH.. LEPAS SEMBAYANG ( ITU KALAU SEMBAYANG ) TIDOK.. BILA NAK BANGUNKAN NEGERI.. PARTI..PAS( Parti Angkat Sampah )

Anonymous said...

Kepada semua diatas, Kami tau apa kerajaan kami buat.Yang dok mengata tu orang luar tak tau hujung pangkal.Tengok dalam berita yang dah di sunting. Cuba tengok keseluruhannya. Tak apa Ustaz Azizan, teruskan bangunkan Kedah. Bayar hutang-hutang lapuk tinggalan BN dulu.Terimakasih sebab dalam masa dua tahun saja, Pasukan Bolasepak Kedah dah beli bas sendiri.

Anonymous said...

Hoi bodoh hang komen apa alih2 pasukan bola sepak , hang ni betui2 bodoh punya orang sama dengan MB hang dan juga penyokong pas Parti Angkat Sampah.

Anonymous said...

PAS PANDAI KUTIP DUIT MASA CERAMAH.. GAJI YB DAPAT DUIT CERAMAH DAPAT SAMAPI RUMAH SUBUH.. LEPAS SEMBAYANG ( ITU KALAU SEMBAYANG ) TIDOK.. BILA NAK BANGUNKAN NEGERI.. PARTI..PAS( Parti Angkat Sampah )

Anonymous said...

PAS PANDAI KUTIP DUIT MASA CERAMAH.. GAJI YB DAPAT DUIT CERAMAH DAPAT SAMAPI RUMAH SUBUH.. LEPAS SEMBAYANG ( ITU KALAU SEMBAYANG ) TIDOK.. BILA NAK BANGUNKAN NEGERI.. PARTI..PAS( Parti Angkat Sampah )

ddinbunga said...

SALAM, DIA TENGAH MEROYAN TU

KL BOYZ said...

salam perjuangan.harap dapat dilink blog KL BOYZ disini..Terima Kasih....
http://klboyzwangsa.blogspot.com

IBU PUSPITA said...

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

PAk JUSTAN DI BATANG said...

Hari ini saya ingin mengunkapkan tentang perjalanan hidup saya,karna masalah ekonomi saya selalu dililit hutang bahkan perusahaan yang dulunya saya pernah bagun kini semuanya akan disitah oleh pihak bank,saya sudah berusaha kesana kemari untuk mencari uang agar perusahaan saya tidak jadi disitah oleh pihak bank dan akhirnya saya nekat untuk mendatangi paranormal yang terkenal bahkan saya pernah mengikuti penggandaan uang dimaskanjeng dan itupun juga tidak ada hasil yang memuaskan dan saya hampir putus asa,,akhirnya ketidak segajaan saya mendengar cerita orang orang bahwa ada paranormal yang terkenal bisa mengeluarkan uang ghaib atau sejenisnya pesugihan putih yang namanya Mbah Rawa Gumpala,,,akhirnya saya mencoba menhubungi beliau dan alhamdulillah dengan senan hati beliau mau membantu saya untuk mengeluarkan pesugihan uang ghaibnya sebesar 10 M saya sangat bersyukur dan berterimakasih banyak kepada Mbah Rawa Gumpala berkat bantuannya semua masalah saya bisa teratasi dan semua hutang2 saya juga sudah pada lunas semua,,bagi anda yang ingin seperti saya dan ingin dibabtu sama Mbah silahkan hubungi 085 316 106 111 saya sengaja menulis pesan ini dan mempostin di semua tempat agar anda semua tau kalau ada paranormal yang bisah dipercaya dan bisa diandalkan,bagi teman teman yang menemukan situs ini tolong disebar luaskan agar orang orang juga bisa tau klau ada dukun sakti yg bisa membantuh mengatasi semua masalah anda1.untuk lebih lengkapnya buka saja blok Mbah karna didalam bloknya semuanya sudah dijelaskan PESUGIHAN DANA GHAIB TANPA TUMBAL

Post a Comment