Friday, July 3, 2009

Pakatan Rakyat Hina Warga Manek Urai !

SALAM,...RAKYAT MANEK URAI,KELANTAN dan MALAYSIA :)

Kepada rakyat Manek Urai, benarkah anda tidak memerlukan pemimpin terpelajar untuk memimpin anda sekalian ??? Hina sangatkah warga DUN Manek Urai sehingga dikatakan oleh Pengarah Pilihanraya PAS bahawa warga dan rakyat di sini tidak memerlukan pemimpin yang pandai....mereka tidak perlu individu yang terpelajar di sini...cukuplah sekadar belajar di sekolah setakat darjah 5 pun sudah layak memimpin kerana rakyat di sana kebanyakkannya tidak terpelajar.

Abdul Fattah Harun mengatakan "Pengundi Manek Urai boleh terima dan tidak mengira isu pendidikan"...beliau mengulas apabila Barisan Nasional meletakkan calon, Tuan Aziz Tuan Mat, 39, berkelulusan ijazah pengurusan teknologi dari Universiti Teknologi Malaysia (UTM).

Jika dilihat dari segi perbandingan, Fauzi Ikan hanya merupakan seorang pemborong ikan,... manakala Tuan Aziz Tuan Mat merupakan bekas wakil KESEDAR di Kelantan dan banyak melibatkan aktiviti serta kebajikan bersama rakyat Manek Urai. Jelas menunjukkan, calon BN memiliki ciri-ciri kepimpinan yang berkaliber untuk memimpin rakyat di sana.

Dengan pandangan dari pemimpin PAS negeri ini, dapat disimpulkan yang PAS sememangnya tidak pernah meletakkan ilmu pendidikan itu sebagai satu keutamaan dan matlamat. Bukankah menuntut ilmu itu satu kewajipan dan dikira berjuang ke jalan Allah dalam Islam???...sehingga pemimpin PAS sendiri menolak untuk menjadi role-model dan menerapkan semangat menuntut ilmu...jadi rakyat bagaimana???

>>>> Dengan timbulnya isu ini, tidak hairanlah tahap pendidikan rakyat di negeri Kelantan amatlah menyedihkan dan boleh dikira daif.
Kami dari seluruh Malaysia amatlah berharap rakyat Manek Urai mampu membuat satu perubahan dengan mengundi calon Barisan Nasional di dalam Pilihan Raya Kecil Manek Urai ini.
Sokongan anda tidak akan disia-siakan oleh wakil BN kelak.

7 comments:

Safirul Amar said...

mengarut aje orang PAS ni, main bedal aje buat statement!!! kepada rakyat manik urai, pilih calon yang benar-benar layak demi pembangunan rakyat, perlukah anda memilih calon yang tidak berpelajaran untuk menjadi pemimpin di tempat anda???? kuasa di tangan anda.

eXception said...

Sebabnya bagi PAS amat mudah untuk terus memperbodohkan rakyat Kelantan.

http://exception2008.blogspot.com/

PutraRocker said...

Salaam. Semoga anda terus dirahmati, diampuni dan dipelihara ALLAH dalam ketaatan kepada-Nya sepanjang hayat. Semoga sejahtera dunia dan akhirat. Dunia hanya persinggahan, persiapkan diri untuk akhirat yang kekal tiada penghujung. (^_^)

Anonymous said...

bagi aku UMNO lebih Islam dan x pernah gadai prinsip perjuangan.UMNO laksana Islam x bising mcm PAS,berak secubit riuh sekampung.nyesal aku pangkah PAS pd 2004,2008 no more to PAS.

aku dah bosan hidup bawah PAS di kelantan.

Hanya UMNO x ada yg lain dihatiku.

-org muda kelate-

Anonymous said...

pada pemimpin UMNO anda harus jd contoh pd ahli2 UMNO khasnya pemimpin UMNO Kelantan..

kalau anda lembik,ahli di bawah lagi lembik..

gasak mcm anda nak rampas Kelantan pd awal tahun 90 an.aku masa tu yg bersekolah pun turut bersemangat....

BANGKITLAH UMNO DARI TIDORRRRR YANG X KESUDAHAN...

Anonymous said...

Bila DR M nak mari Manik Urai nye ?

abe MIE 'TERJAH' said...

HTTP://PKRPASDAP.BLOGSPOT.COM

mesej nak dibawa ialah pengundi melayu yang akan mewakili orang melayu kampung dan bandar..

ADAKAH MEREKA MEMILIH PAS ATAU UMNO!!!
PENGARUH MUSTAPHA ATAU NIK AZIZ...

DAN SATU LAGI KERJASAMA PAS DENGAN PAKATAN, ADAKAH ORANG MELAYU SETUJU?

ATAU MEREKA LEBIH SETUJU KERJASAMA ANTARA PAS-UMNO!!!

MESEJ ITU AKAN DISAMPAIKAN DI MANIK URAI...

ISU ANWAR IBRAHIM DAH BASI...

Post a Comment