Thursday, September 10, 2009

KELANTAN Akui Juga...

SALAM,... :)



'Persetujuan Kerajaan Pusat untuk membina pelabuhan di Semerak, Pasir Puteh, di bawah pelan Pembangunan Wilayah Ekonomi Timur (ECER) membuktikan ia memberikan kerjasama terbaik kepada kerajaan negeri Kelantan walaupun terdapat pelbagai kontroversi antara kedua pihak ketika ini, kata Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat.

Kata Nik Aziz, beliau dimaklumkan oleh Kerajaan Pusat mengenai persetujuan bagi membina pelabuhan berkenaan, dan pihaknya sudah menyediakan satu tapak khas di kawasan itu bagi tujuan tersebut.“Ini membuktikan bahawa Kerajaan Pusat memberikan kerjasama yang terbaik kepada kerajaan negeri walaupun di sebalik pelbagai kontroversi yang timbul sebelum ini,” katanya kepada pemberita selepas merasmikan Majlis Pecah Tanah Pembinaan Kilang Paip Besi Keluli di Kawasan Perindustrian Pengkalan Chepa 11, di sini, hari ini'

Akhirnya MB Kelantan yang hampir nyanyuk ini akui juga akan pelbagai sumbangan dari sehari ke sehari kerajaan Pusat ke atas Kerajaan Negeri Kelantan. Sebelum ini dengan tanpa rasa bersalah mereka mengkritik dan menyebar perasaan kebencian dan fitnah ke atas rakyat dengan mengatakan Kerajaan Pusat yang ditadbir Barisan Nasional tidak pernah dan tidak akan pernah ingin menyalurkan bantuan ekonomi ke atas negeri-negeri pembangkang,…terutamanya di negeri Kelantan.

Tapi hari ini lain bunyinya,…mereka akui kerajaan pimpinan Najib Tun Razak yang mana mengamalkan konsep 1 Malaysia dengan ikhlasnya ingin mengutamakan pencapaian dan kebajikan rakyat tidak kira di mana-mana negeri. Sebelum ini kenyataan Tuan Guru Nik Aziz yang mengatakan bantuan ke atas Kelantan langsung tidak diberi turut dipertikaikan oleh pemimpin muda dan veteran UMNO Kelantan. Mereka mengatakan pelbagai pembangunan dan pendanaan ekonomi negeri untuk setiap tahun secara majoritinya disalurkan oleh Barisan Nasional dari Pusat….Tidak sepatutnya timbul isu yang mengatakan ‘langsung tiada bantuan diberikan’!...

Pemimpin UMNO Kelantan juga mengatakan PAS lebih gemar mereka cerita untuk meraih simpati rakyat,…namun simpati itu mula beralih arah yang mana PRK Manek Urai lepas memperlihatkan satu referendum ke atas kepimpinan PAS di Kelantan berlaku!....BN harus mempergiatkan lagi usaha dan perlu lebih telus dalam menjalankan pentadbiran Negara. Syabas Najib…

11 comments:

Anonymous said...

si Ketua Hampas ni sudah nyanyok dan patut mampus..!!!!!!
Bila dia mampus adakan dia akan masuk syurga????Tidakkkk...

The Hobbit Frodo said...

Nak kata benci ngan atok nik aziz ni xder lah sangat. Tapi keputusan n tindakan kadang2 cam lalang... wake up atok nik!!!

ISAC said...

Salam Frodo,

Akupun sama....Yalah ilmu, amalan dan umor dia lebih banyak dari kita...Kena hormat...setidak2nya pada ketuaannya.

Kita orang Melayu/Islam. Lagipun dalam politik semuanya boleh berlaku, ari ni kawan esok musuh lusa kawan balik.

Apapun...Menegakkan Islam bukan setakat ucapan retorik...Jemput Ziarah ke Blog; http://bumiyang.blogspot.com/2009/09/islam-bukan-hanya-retorik-politik-parti.html

daaksaytunk said...

Atok Nik Aziz ni pelik kalu kluakan statement.. Kadang2 lawak pun ada.. Namun bagi penyokong liPAS, ia merupakan satu dalil.. DALIL YANG MESTI DIIKUT!! TAKE BEER!!

Anonymous said...

amboi sedap sungguh kalau mengata kat orang..nyanyuk la..macam macam lagi.kelantan bukan malaysia ke.pikir pikir kan lah

Azrina said...

dah mmg nyanyuk,..tgok la statement yg die bagi...semua x betul...dulu time Tun M jadi PM,...dia yg desak kata dah tua lah,...dah nyanyuk lah,...sekarang Nik Aziz pun dh tua,...tungu apa lg?...ckp serupa bikin la sikit.

Junah said...

Salam,

fulus nak masyukkk! sendiri tak tau cari ashik nak maki emm :*

Anonymous said...

ceh blog UBN grupenye... apsal dok menempek kat blog owang len???

blog2 UBN blog thap yg blh diciritkan!!!

khak ptuiiih...

aku benci bila krjaan buat baik diuar2kan secara kaw2 secara maksima. bila krjaan susahkan rakyat knp senyap??? cacatkah tangan2 anda semua??? lidah kelu, telinga pekak atau tiba2 menjadi tidak siuman???

krjaan yang baik bukan camni. krjaan perlu bebas, media perlu bebas melaporkan samada kebaikan/kelemahan krjaan!!! barulah negara dapat memacu kejayaan dan kemajuan pada tahap yg maksimum...

mrL

Anonymous said...

ala..ni semua propaganda media umngok je...media umngok kan bias dan tak bleh percaya...so abaikan je berita ni

Rahimah Muslim said...

ternyata penyokong pakatan rakyat sudah tertutup pintu hati untuk menerima kebenaran....nauzubillah

mohd said...

tobat la korang !!!...

Post a Comment