Tuesday, September 8, 2009

RAKYAT SELANGOR : KEJATUHAN P.R Dialukan !

SALAM,… :)



Heboh seminggu dua ini berkenaan cubaan ahli-ahli Dewan Undangan Negeri Pakatan Rakyat untuk keluar dari Pakatan Haram itu di Selangor,…namun secara sulitnya mereka dipanggil dan dikenakan dengan pelbagai akujanji bodoh daripada Anwar Ibrahim untuk memastikan mereka tidak dapat keluar….omongnya Bapa Demokrasi Asia,…tapi perilaku jenis apa ini kalau benar berdemokrasi Anwar oi???

Ternyata Pakatan Rakyat yang memerintah negeri Selangor sejak dari PRU 12, 8 Mac 2008 lepas langsung tidak dapat menyelesaikan sebarang isu,…termasuk isu sensitiviti agama, kaum dan kebajikan rakyat. Ketika menjadi pembangkang dulu,…mudah lah berkata-kata BN bodoh, BN tak pandai memerintah,.BN amal rasuah…. Tapi sekarang apa bezanya????Kepimpinan Pakatan Rakyat lebih banyak kes-kes rasuah, lebih banyak kes-kes penyelewengan duit rakyat, lebih banyak mengabaikan kebajikan rakyat!!..

Semalam,…MB Gagap telah mengumumkan lokasi baru tapak kuil yang akan dibina di Seksyen 23 itu adalah kira-kira 100 meter dari lokasi asal cadangan. Yang memeranjatkan penduduk,…keputusan itu dikatakan telah mendapat persetujuan pelbagai pihak termasuklah penduduk!!....Tetapi penduduk seksyen 23 mempersoalkan,…langsung tiada makluman atau perbincangan berkenaan keputusan tersebut dengan mereka!...Bagaimana ia boleh dikatakan sebagai ‘sudah mendapat persetujuan daripada semua pihak’??? Itulah yang membuat rakyat Selangor semakin marah dengan kerajaan negeri yang dipimpin MB tidak sempurna ini.

Benarlah tanggapan majoriti rakyat Selangor kini mengatakan, kerajaan negeri Pakatan Rakyat Selangor gemar menegakkan benang yang basah untuk menjaga kepentingan peribadi dan agenda politik mereka!...Ternyata pimpinan Barisan Nasional jauh lebih telus dan baik dari kerajaan Pakatan Haram ini!

>>>> Kami mengalu-alukan kejatuhan kerajaan Pakatan Rakyat di negeri Selangor!...lebih cepat lebih baik!

4 comments:

Anonymous said...

ape la yg kau mengarut ni..dah xde modal cerita ker?

Anonymous said...

Saya setuju....sebelum lebih banyak kerosakan dilakukan oleh mereka. Baru setahun setengah memerintah, Selangor penh dgn berbagai masalah. Duit pun dah tak cukup. Pelabur asing kurang melabur di selangor. Dulu, Selangor negeri paling kaya. Sekarang tidak. Kalau ikut unjuran pendapatan negeri sekarang, dlm masa 2-3 tahun lagi mungin boleh bangkrap. Duit zakat akan digunakan.

Itulah dulu cakap besar....Sebenarnya , dibelakang Khalid ialah DAP...PAS langsung tak boleh nak buat apa. Keras mula-mula aje. Lepas tu lembik ..bila DAP mula bersuara...

Kerajaan macam ini perlu ditumbangkan....

Anonymous said...

taniah kerana kerana berusaha mempertahankan BN. Tetapi aku cuma nak tanya adakah tulisan kau berdasarkan fakta sebenar? Bloggers boleh tulis apa sahaja tetapi bialah berdasarkan fakta yang sahih bukan berselindung disebalik matlamat. Lepas aku baca artikel blog kau ni, dah rasa nak muntah. Tolong cerita betul2 biar ringkas dan tepat. check out!

orangkampung said...

Anonymous said...
taniah kerana kerana berusaha mempertahankan BN. Tetapi aku cuma nak tanya adakah tulisan kau berdasarkan fakta sebenar? Bloggers boleh tulis apa sahaja tetapi bialah berdasarkan fakta yang sahih bukan berselindung disebalik matlamat. Lepas aku baca artikel blog kau ni, dah rasa nak muntah. Tolong cerita betul2 biar ringkas dan tepat. check out!

September 12, 2009 2:58 PM
======
Hoi onani, aku nak tanya ada tak kau tanya Pemimpin dan bloger pakatan bila buat fitnah ada tak serta dengan bukti..jangan double standard..minta dengan nuar tu ada bukti sahih tak lebih 30 ahli parlimen BN nak lompat..sekarang dah hampir makan tahun tak ada juga tulah korang bengong tak minta nuar keluar bukti...

Akhbar korang nafsu serakah tu..aku bukan setakat nak termuntah tapi nak tercirit bila baca sebab dalam tu banyak putar belit dan putar alam yang dibuat daripada pemimpin sampailah kepada wartawan yang tulis...ni namanya wartawan cirit.

Memang patutlah korang dijatuhkan....

Post a Comment