Wednesday, September 2, 2009

PAS KEDAH Hina Melayu !!!

SALAM,... :)



Adun Lunas, Y.B Mohamad Radzhi Salleh telah dilucutkan potfolio Exco Kerajaan Kedah dan ini merupakan satu tindakan yang jelas memperlihatkan diskriminasi kaum yang berlaku di Kedah apabila tempat beliau telah digantikan oleh Adun Kulim, Y.B Lim Soo Nee untuk memegang jawatan exco Pelancongan, Pembangunan Masyarakat serta Sumber Tenaga Manusia

Tindakan MB Kedah, Azizan melantik Adun Kulim memegang jawatan exco yang sepatutnya diperuntukkan kepada Melayu merupakan satu propaganda PAS untuk menarik undi kaum cina sekiranya berlaku PRK Seputih seperti yang diura-urakan..!!! PAS seolah-oleh tidak menghiraukan sensitiviti melayu Kedah dalam hal ini…ini mungkin disebabkan Azizan melihat pada setiap PRK sepanjang tahun ini tren pengundi bukan Melayu untuk menyokong UMNO/BN begitu kurang sekali..!!!

Setelah mendapat perkenan Sultan Kedah….Azizan dengan tanpa berfikir panjang..!!! tanpa menggunakan pertimbangan agama.. dan sesitiviti melayu lantas menarik YB Kulim untuk mengantikan jawatan yang dikosongkan tanpa rela oleh Adun Lunas sebelum ini yang bertindak keluar dari PKR dan mengishtiharkan sebagai wakil bebas… Inikah kerajaan PAS yang dikatakan untuk semua???!!!

Sebagai rakyat Kedah…tindakan Azizan ini jelas memperlihatkan kerajaan pakatan Kedah bertunjang dengan undi kaum cina untuk mengekalkan kedudukan pembangkang di Kedah…dan sebagai orang melayu tindakan Azizan adalah sangat biadap dan menyimpang jauh dari matlamat asal menjaga hak-hak melayu di Kedah.!!! Sedangkan majoriti di kedah terdiri dari kaum melayu kenapa pula jawatan exco ini dilepaskan kepada cina??!!

Ketua pembangkang dun Kedah sepatutnya menyuarakan ketidakpuasan dan kritikan terhadap tindakan Azizan ini!!! Sekiranya ketua pembangkang Kedah tidak mampu melakukan kritikan dan kecaman sehingga mampu menggoncang kerajaan seperti di Selangor… diharap ketua perhubungan UMNO Kedah DS Shafie Apdal mengambil langkah drastik dengan menukar ketua pembangkang dun Kedah bagi memastikan setiap isu mampu disuarakan dan ditentang jika perlu!!! Kepimpinan Azizan seharusnya tidak dibiarkan begitu sahaja!!!



>>>> Seharusnya jawatan yang disandang Melayu perlu digantikan dengan Melayu!!!...mengapa melakukan penghinaan ke atas Melayu begini???

>>>> Rakyat Kedah harus bangkit menolak pimpinan Pakatan Rakyat yang hanya tahu memakan hak-hak rakyat Melayu sahaja!!!

20 comments:

Kerabu Bersuara said...

sepatutnya,...alasan Azizan yg kata hanya Cina tu wakil PKR di Kedah tak boleh dipakai,...
Jadi kalau semua wakil rakyat PKR dgn DAP yg menang adalah Cina,...dan mungkin PAS pun Cina...maka semua exco harus Cina????
PAS kan for ALL,...x mustahil suatu hari nanti wakil rakyatnya dari kalangan Cina,India, Kristian, Budha...haihhh... apa nak jadi la sama Melayu Islam Pakatan Rakyat....cuba lihat di Penang,..hanya 2 EXCO Melayu di bwh pimpinan DAP...sedangkan waktu Bn dulu,...lebih dari 6 orang jadi EXCO!

Anonymous said...

penyokong2 P.R memang bodoh,..sanggup gadai hak bangsa...bila anak2 x bleh masuk universiti, kolej, kerja kerajaan, sekolah asrama nanti...baru nak sedar...

Anonymous said...

blog pencaca2 ameno...

Anonymous said...

biaq pi laaa...cina ka..india ka..melayu ka..

orang malaysia jugak..

aku tengok banyak penyokong UMNO kerja ngan cina..

kalau hang pa betul-betul rasa tak boleh campur ngan bangsa lain..hang pa jangan laa kerja ngan bangsa lain..

hang pa keja laaa ngan melayu(UMNO) yang hang pa sanjung tu...aku yakin mesti hang pa kena tipu..gaji tak bayaq,gaji lambat, gaji kena potong macam-macam lagi laaa..

siapa tak kenal kontraktor UMNO...

banyak penipu dan perompak..

siapa depa..kalau tak bukan ada jawatan dalam UMNO..

CUPING MERAH said...

apa beza cina dengan melayu umno?...sama beb..

Anonymous said...

hahehehe teruskan cuping jual maruah bangsa huhuhu

orang kedah said...

Byk beza??...cina melampau klu depa kat atas..
padahal mereka lupa depa dok kat tanah melayu...hak org melayu!!!

Anonymous said...

PAS CELAKA>>

SOKONG BINA KUIL DEKAT DENGAN SURAU

CELAKA PAS!!

Prof Zuraidah said...

hanya org takda otak saja sokong pakatan rakyat,..sudahlah mahu binasakan Islam dan Melayu,..tapi Melayu pakatan rakyat masih tak sedar2 lagi.

Anonymous said...

PAS besekongkol dengan PKR dan DAP!!!2 PARTI LAKNAT(PKR+DAP)!!!
Insaflah...wahai Pas..jgn gadaikan agama Islam yg kita anuti..

mokhzani65 said...

Pas pun nak buka keahlian bagi bukan ISLAM dah dengar kata Nik Aziz. Lepas ni mungkin ada wakil rakyat Cina & India dalam parti PAS. Bukan takat gabung dengan Cina DAP saja, nak bagi kat Cina pulak PAS ni.

Lepas ni jangan heran kalau ada cina kapir tempik "TAKBIR"

daaksaytunk said...

PAS FOR ALL maaa.... aiyaa... kita olang pun sokong PAS...len parti mana ada bagi kita olang ontung ini macam... Bagila ckit jawatan sama kita MB, kita boleh tolong hancurkan melayu nanti.. BOLEH MB?

Anonymous said...

kata satu malaysia...cina ka , melayu ka , sama jer la...kan ke itu slogan leader korang

ahmadrahmat said...

1MALAYSIA.....SATU NEGARA SATU BANGSA...MELAYU CINA INDIA SEMUA SAMA....SEMUA TAUKE YANG SPONSER YB UMNO ADALAH TAUKE CINA....KITA RAKYAT BAWAHAN SAJA DOK BERGADUH PASAL MELAYU..PEMIMPIN ATASAN DIBELA OLEH TAUKE CINA....MAU TAK MAU...KITA KENA TELAN ...BAHAWA CINA ADALAH TAUKE KPD ORG MELAYU...HAHAHAHA...50 TAHUN UMNO MEMBELA MELAYU AKHIRNYA CINA ADALAH TAUKE KEPADA ORG MELAYU....MELAYU HANYALAH KULI.....

umnopenipu said...

selama 52 tahun umno perintah malaysia, apa melayu dapat??yg senang melayu umno..boleh kontrak,lesen bg kat cina..bila dah kalah pru baru kalut jd jaguh org melayu,peeerrraaahhhh...kat perak, bila PR lantik india jd speaker,kata mcm2...tup2 depa pun lantik speaker india jugak,cara haram lgg...

Anonymous said...

orang malayu bodoh saja yg tkda apa2 sepanjang 52 tahun ni,..pemalas,..nak dapat apa???.x perlu jadi kroni umno pun belambak hidup senang,..keturunan pemalas mcm korang mmg mcm mna nak hidup senang?? kahkahkah

BeliaBenciUMNO said...

sokong lah sikit leader ko tu, konsep 1Malaysia ..

Patutlah melayu UMNO tak maju , sebab yg bawah dok gila racist , yg atas dok peluk cium dgn cina

Anonymous said...

konsep 1Malaysia bukan membatalkan terus kontrak sosial dan hak-hak melayu,...faham la sikit pak cik oii... hahaha
mcm mana pulak kat Penang??..2 org je exco Malayu daripada 15...jgn la jadi bodoh,..bila semua dah tergadai,..baru nak sedar..

Anonymous said...

KAMI ORG KEDAH OK JA.UMNO DOK KECOH SGT PASAI APA.

Abu Samah said...

Saya sokong ape yang tuan punye blog ini tulis.

Artikel mengenai melayu harus diperbanyakan lagi penulisannya ibarat bak kata pepatah "mata pena lebih tajam daripada mata pedang".


salam ziarah,

http://www.gadismelayuboleh.com

Post a Comment