Monday, July 13, 2009

Bantahan Angkatan Muda KeADILan Pada MB Selangor

SALAM,... :)



KECOH!! Apa dah jadi dengan PKR Selangor? Bantahan apa..?AMK Selangor membantah perlantikan Ahli Majlis dibeberapa daerah dimana beberapa calon calon dari kepimpinan AMK Selangor TIDAK terpilih.


Sebagai contoh , bantahan dikemukakan apabila seorang calon yang terpilih sebagai Ahli Majlis MBSA, Azhar Mauludin telah dikategorikan kuota AMK Shah Alam sedangkan beliau TIDAK langsung memegang sebarang jawatan rasmi, dan lebih pelik lagi usia beliau sudahpun melebihi HAD USIA 40 tahun.
Oleh karana calon ini pilihan salah seorang EXCO kerajaan Selangor, maka keputusan ini diteruskan juga.Dalang kepada pemilihan Azhar Maulidin adalah Yb ADUN Batu 3. Sehubungan dengan itu satu gerakan yang menamakan kumpulan mereka sebagai GASAK – Gerakan Suara Anak Muda Keadilan dijangka akan membongkar beberapa kepincangan pentadbiran Yb tersebut, diantaranya adalah pembelian sebuah rumah baru di Shah Alam yang akan dijadikan TASKA peribadi beliau.
Satu lagi protes adalah keatas seorang calon yang terpilih sebagai Ahli Majlis MDKS, Thirumoorthy bekas pemimpin MIC yang baru menyertai PKR Kuala Selangor pada tahun 2009. PKR Kuala Selangor dipimpin oleh Khalid Ibrahim sebagai Ketua Bahagian.Beberapa hari yang lalu, AMK Ampang membuat kejutan sewaktu Anwar Ibrahim berceramah apabila mereka membuat demo membantah lantikan beberapa individu sebagai Ahli Majlis yang tidak mendapat “endorsement” PKR Bahagian Ampang tetapi menjadi pilihan Yb Zuraidah Ahli Parlimen kawasan tersebut.
Beginilah hura-haranya dalam PKR Selangor. Dalam membuat keputusan sebegini pun TIDAK dapat diselesaikan dengan baik. Terlalu banyak rasa tak puas hati, berebut-rebut mengejar pangkat dan jawatan. Tidak ada sefahaman langsung diantara pimpinan Bahagian dengan Yb Yb mereka…..

(sumber: http://www.parpukari.blogspot.com/)

>>>> Terbaru, Ahli Parlimen Gombak, Azmin Ali telah menggesa kerajaan negeri Selangor untuk merombak semula senarai EXCO Negeri. Ini adalah kerana kebanyakkan darinya tidak mampu melunaskan kerja supaya selari dgn kehendak rakyat dan akar umbi selain banyak melakukan kepincangan mengenai isu-isu sensitif serta kebajikan rakyat.
Dalam perkembangan yg sama juga,...PAS Selangor dilihat hanya bertindak pasif dlm mengutarakan pendapat....mereka tidak mampu untuk berkompromi dgn baik bersama rakan komponen Pakatan Rakyat yang lain.

1 comments:

Ekeng A/L Etong said...

Itu cerita PKR di Selangor yang mana PKR ada banyak kerusi dalam DUN dan MB pun dari PKR. Nampak sangat yang mengaturnya (Tuk Dalang) bukan PKR tapi orang lain. PKR jadi macam patung wayang kulit jer.

Di Kedah yang PAS perintah, PKR lagi teruk kena main. Dalam perlantikan Ahli Majlis Perbandaran pun depa sikit. Dalam JKKK pun depa kena jual dengan PAS.

Apa boleh buat Labu..... nasib badan!

Post a Comment