Wednesday, July 22, 2009

'Bapa of Corruptions'

SALAM,... :)


Datuk Zaid Ibrahim yang merupakan bekas Menteri di Jabatan Perdana Menteri telah mengajak veteran UMNO Tengku Razaleigh untuk keluar BN dan sertai Pakatan Rakyat. Di sebalik pengajakkan beliau ini,...apakah motif utama beliau sebenarnya pada pandangan rakyat??...

Sebenarnya, master mind dalam mengatur strategi untuk mengurangkan gelombang sokongan rakyat yang mula kembali pada BN adalah daripada 'Bapa of Corruption' iaitu Anwar Ibrahim.
Cuba kita lihat,...dari ADUN Bota, Chua Jui Meng dan Zaid Ibrahim itu sendiri.
Kesemua mereka ini mempunyai jawatan yang tinggi ketika berada di dalam BN dan menyertai PKR,...tetapi mengapa PKR???mengapa tidak PAS?? atau DAP???

(Islam Liberal Anwar)----> PERHATIAN : tidakkan ini HARAM disisi Islam, jgn ikut!


Ramai penganalisis politik berpendapat, 'penarikkan' pemimpin-pemimpin utama BN ini ke dalam P.R adalah bertujuan untuk membentuk satu persepsi kepada rakyat seolah-olah Anwar tidak bersalah dan penuduhan beliau melalui isu liwatnya patut digugurkan oleh mahkamah tinggi,...beliau seolah-olah akan dilihat telah mendapat sokongan daripada pelbagai pemimpin utama politik tanah air termasuklah daripada pemimpin-pemimpin kerajaan BN.
Tidak dinafikan Anwar dilihat terlalu takut untuk berdepan dengan isu liwatnya!....seolah-olah ada yang tak kena sehinggakan kesemua bukti yang diusulkan Saiful Bukhari membuatkan Anwar seperti cacing kepanasan.

Terbaru,...pelawaan Zaid Ibrahim ke atas Tengku untuk tinggalkan UMNO diibaratkan seperti terlalu mentah dalam berpolitik...walaupun pelawaan tersebut telah ditolak dengan tanpa berfikir panjang oleh Tengku,...namun kecetekkan pemikiran serta ketamakkan Zaid nampak terlalu nyata. Berdasarkan daripada sumber-sumber tertentu, Zaid sebenarnya memiliki syarikat guaman yang mana kebanyakkan projek adalah melibatkan kontrak-kontrak bersama kerajaan. Jika beliau sudah merasakan BN benar-benar tidak relevan padanya,...jadi kenapa kerana wang beliau boleh berkompromi bersama kerajaan??? dan mengapa ingin mengajak kesemua pemimpin BN mengikut langkah beliau???
Adakah kerana beliau merasakan pentadbiran P.R tidak cukup stabil serta kuat untuk memenangi hati rakyat sehinggakan perlu mengajak pemimpin-pemimpin utama UMNO/BN menerajui P.R???...

Selain itu,...pelawaan Zaid pada Tengku itu juga dilihat sebagai 'political milage' yang mana ia bersifat cuba mengikis kepercayaan rakyat terhadap UMNO/BN yang mana semakin meningkat dari sehari ke sehari seperti yang telah dibuktikan di PRK Penanti dan PRK Manek Urai sebelum ini. Umum kita ketahui di kedua-dua PRK tersebut, majoriti kemenangan Pakatan Rakyat telah turun secara mendadak dan ia digambarkan sebagai 'the begin of political tsunami in P.R' oleh sesetengah penganalisis politik tanah air.

Bagimana sekalipun strategi yang diamalkan mereka di pihak Pakatan Rakyat ...termasuklah dengan cara komplot jahat oleh sesetengah pihak melalui kejadian kes kematian Teoh di Selangor, ...rakyat kebanyakkannya mula sedar akan dasar perjuangan politik UMNO/BN yang tidak pernah tersasar dari dulu lagi dalam memperjuangkan kebajikan rakyat.

(PAS Liberal ) -----> PERHATIAN : Tidakan Nizar & Pemimpin PAS ini HARAM disisi Islam!



>>>> Analisis yang telah dibuat baru-baru ini menunjukkan,...kebanyakkan rakyat sudah mula bosan dengan permainan politik oleh 'Bapa of Corruption' Anwar Ibrahim terutamanya melalui perjuangan beliau dalam memansuhkan serta menyamaratakan hak-hak Bumiputera dengan hak-hak kaum lain di Malaysia. Beliau juga individu yang bertanggungjawab dalam merubah perjuangan politik PAS,...dari Islam Addin kepada Islam Liberal.

0 comments:

Post a Comment