Monday, July 13, 2009

HARAPAN : GELOMBANG BIRU Di Manek Urai

SALAM,... :)


Pilihanraya Kecil Manek Urai akan berlangsung esok. Kepada rakyat Manek Urai yang layak mengundi diharap mampu membuat pilihan terbijak serta rasional dengan mengundi calon Barisan Nasional...Tuan Aziz Tuan Mat.

Terdapat banyak harapan oleh kerajaan Pusat kepada rakyat Kelantan untuk membuktikan kembalinya BN di sana akan dipenuhi dengan pelbagai perlaksanaan janji yang telah ditabur sepanjang kempen ...
disamping memberi pengajaran kepada Tuan Guru Nik Aziz yang mana kepimpinan beliau sebagai MB amatlah rapuh dan tidak mampu untuk membela kebajikan rakyat.
Berilah peluang kemenangan kepada BN untuk PRK DUN Manek Urai di atas beberapa persoalan :

1. Jika isu royalti minyak dipersoal oleh PAS,...bagaimana pula hasil pembalakkan bernilai puluhan juta ringgit setahun yang diperoleh kerajaan negeri. Di mana mereka salurkan??...di mana pembangunan yg sepatutnya dibangunkan???...

2. Jika PAS menuduh BN menyalahgunakan jentera Pilihanraya Persekutuan,...bagaimana pula dgn ini???...jentera kerajaan negeri Kelantan boleh pula???...cakap tak serupa bikin!


3. Memperalatkan pelajar IPT untuk merayu undi di Manek Urai. Dimanakah rasionaliti dan kewarasan mereka sehingga melibatkan pelajar dalm kempen penipuan mereka???


4. Sering mempergunakan nama Islam untuk meraih sokongan rakyat...bagaimana pula dgn kelulusan pembinaan beberapa patung Buddha terbesar di Asia Tenggara oleh kerajaan negeri Nik Aziz???



5. Sandiwara politik antara Nik Aziz, Nasharuddin & Kerajaan Negeri Kelantan di Manek Urai. Umum ketahui Nik Aziz memang benci pada Nasharuddin serta menganggap beliau sebagai sampah di dalam PAS.
Kenyataan yang mengatakan ketidakhadiran Nasharuddin sepanjang kempen atas kerana tidak sihat dilihat sebagai satu alasan yang tidak matang oleh pembangkang. PAS dengan ketaranya dilihat sudah mula mempelajari untuk bersandiwara politik dari "Bapa of Corruptions" Anwar Ibrahim dengan memberi alasan bodoh untuk setiap kelemahan mereka.

Terkini : "Ustaz Nasharuddin yang baru tiba di Manek Urai pagi tadi akhirnya mengakui memang asalnya beliau disekat datang berkempen di Manek Urai"

6. Mengapa perlu rakyat Manek Urai undi calon Barisan Nasional ????....

>> kerana kepimpinan yang lebih terjamin, pembangunan untuk kebajikan rakyat, dasar Islam yang sama (adakah di Kelantan,Kedah, Perak dan Selangor Hudud dilaksanakan???)...jadi gimik Hudud oleh PAS hanyalah satu retorik politik dan sandiwara.
>> pemimpin yang berkelayakan dari segi moral,pendidikan dan pengalaman.

>>>> Untuk harapan terakhir,....pengundi Manek Urai dirayu untuk mengundi calon BN esok!...insyaallah kebajikan akan dilaksanakan sepenuhnya di sana.



0 comments:

Post a Comment