Monday, July 6, 2009

Lakonan 'AGENDA RAKYAT' Pakatan Rakyat

SALAM,.... :)


Soal pencalonan pada PRK Manek Urai telah pun selesai,...dan kini tiba pada saat untuk parti yang layak bertanding bertarung untuk meraih dan memenangi hati rakyat melalui kempen tersendiri. Bagi Barisan Nasional...Tuan Aziz Tuan Mat dilihat sebagai calon yang mampu meneruskan agenda rakyat dan kebajikan seperti yang telah dilakukan beliau sebelum ini terhadap rakyat Manek Urai (selaku wakil KESEDAR).

Manakala bagi PAS,...
Angin bertiup kencang dikalangan rakyat Manek Urai dan jentera Pakatan Rakyat sendiri tentang persoalan mengapa seorang Timbalan Presiden yang dikatakan telah berbaik dgn Tuan Guru Nik Aziz tidak menghadirkan diri di pusat penamaan calon.
Adakah situasi ini mampu meyakinkan rakyat akan 'perpaduan' sesama mereka berada di tahap yang paling utuh.
Umum mengetahui bahawa Nik Aziz telah menganggap Nasharuddin sebagai sampah di dalam Pakatan Rakyat sebelum ini!


Selain itu,...berdasarkan sumber terdekat yang kini sedang berkampung di kawasan Pusat Jentera Pilihanraya DUN Manek Urai,...adalah amat mengejutkan yang mana kempen-kempen yang dilaksanakan oleh Pakatan Rakyat dilihat seolah-olah mengenepikan dan menyingkirkan publisiti terhadap Presiden Parti,Ustaz Hadi dan Timbalannya,Ustaz Nasharuddin. Para penyokong serta jentera PAS pula semakin berpecah di mana segolongan berpihak kepada Tuan Guru dan sebelah pihak lagi menyokong akan Presiden,Timbalan mereka. Sayap Pemuda PAS juga dilihat kurang agresif berkempen untuk Pilihanraya Kecil kali ini di atas beberapa faktor termasuklah berkenaan penolakkan isu kontroversi Kerajaan Perpaduan oleh Tuan Guru Nik Aziz.
Inikah model perpaduan yang dilaung-laungkan oleh Pakatan Rakyat khususnya PAS???
Inikah contoh perilaku ulama'(Nik Aziz) yang boleh dibanggakan oleh rakyat terutamanya masyarakat Islam???

Jelas menunjukkan dasar politik Tuan Guru lebih menjurus ke arah liberalisasi dengan sanggup berkompromi bersama Anwar dan pemimpin-pemimpin DAP.....

Selain itu,...Nik Aziz juga sempat mengulas berkenaan isu Kerajaan Perpaduan yang telah diusulkan sendiri oleh Presiden PAS,Ustaz Hadi :

"Ruang untuk Pas atau UMNO berbincang lagi mengenai isu tersebut sudah tertutup kerana Pas telah mencapai perpaduan melalui pakatan pembangkang"....
“Isu (kerajaan) perpaduan kami dah tanam, dah berkubur"....“Melayu buat apa? Tak usahlah timbul isu perpaduan itu lagi kerana kami dah baca talkin, jadi apa masalahnya?”

Berdasarkan ulasan di atas oleh Nik Aziz,...Adakah PAS masih lagi boleh dilihat sebagai parti yang memperjuangkan Perpaduan Melayu Islam di negara ini???
Tidak keterlaluan dikatakan bahawa,...Nik Aziz dilihat semakin hari semakin agresif dalam menegakkan agenda kesamarataan hak antara kaum di Malaysia dengan menyatakan penolakkan ke atas idea perpaduan Melayu Islam secara total!

Kemanakah suara-suara lantang yang pernah menyatakan sokongan terhadap idea Perpaduan ???...seperti Ustaz Haron Din, Ustaz Azizan...dan ramai lagi.
PAS kini dilihat semakin 'terbelah' bukan sahaja melalui pro-Ulama' atau pro-Erdogan... malahan kini pro-Nik Aziz dan pro-Presiden...

>>>> Kepada rakyat Manek Urai,...Pilihanraya ini merupakan satu medan untuk menyatakan signal penolakkan kepada perpecahan yang semakin meruncing dalam Parti PAS di bawah pengaruh dan suara Nik Aziz. Mereka dilihat sudah semakin susah untuk bekerjasama dalam memperjuangkan sesebuah agenda,..termasuklah agenda ke-Islaman yang mana perlu merujuk terlebih dahulu kepada DAP dan PKR itu sendiri!.....


>>>>

Berilah peluang kemenangan kepada calon Barisan Nasional, Tuan Aziz Tuan Mat dalam melaksanakan kebajikan kepada rakyat Kelantan khususnya di Manek Urai!!!...insyaallah

4 comments:

Ashley Ahmed said...

Salam Ziarah,

sifat ujub makan diri.

Shah said...

Tiada guna hidup Kalau Melayu di hina Islam di pijak

Ekeng A/L Etong said...

Percaya boleh. Harap jangan sekali!

abe MIE 'TERJAH' said...

http://pkrpasdap.blogspot.com

PAS gila kahwin..dengan UMNO nak, dengan PKR nak, dengan DAP nak...

mungkin dengan PKR diaorang main liwat sikit

Post a Comment