Saturday, September 12, 2009

DANGA ISLAND : Komplot Jahat Pakatan Rakyat !

SALAM,... :)




1Malaysia sudah tahu akan propaganda jahat Pakatan Rakyat yang terdesak mengatakan kerajaan BN telah menjual tanah rakyat Johor kepada Singapura dan Negara-negara lain….namun setelah Tun M memberi penjelasan yang sejelas-jelasnya,..langsung tiada response daripada pakatan hina ini! Tahu pula takut,..bukankah mereka terkenal dengan tindakkan menyaman orang lain yang mana saman-saman itu kemudiannya berakhir dengan tiada bukti???...itulah sebenarnya masalah pakatan haram ini!..cetak akal dalam bertindak dan sanggup melakukan apa saja demi kepentingan politik.


Di sini,…isu yang disentuh adalah mengenai Johor juga,…Pakatan Rakyat mengatakan tanah rakyat di Danga telah dijual kepada Singapore dan Negara-Negara lain,…mereka mengatakan cubaan kerajaan Negeri dan kerajaan Persekutuan lakukan ini adalah satu penganiyaan kepada rakyat Johor dan menggadai hak-hak rakyat di sana!...

Di sini,…hal sebenar adalah;

Danga Island merupakan satu projek Danga Bay di JB dan ia telah dikatakan salah satu projek menjual tanah rakyat Johor kepada rakyat Singapura. Danga Island ni berkonsepkan rumah dalam bandar, bandar dalam pulau pertama di Malaysia di atas tapak seluas 152 ekar bernilai RM850 juta.Harga pemilikannya memang mahal ( RM4 juta hingga RM11 juta). Tak mampu untuk kebanyakkan orang JB nak beli. Kalau nak beli pun banyak lagi projek perumahan lain di JB boleh dipilih. Kalau beli rumah kat Bandar Putra, Kulai mahu dapat 20-30 biji.

Tapi apa nak dihairankan projek mega Danga Bay di Danga Island itu memang sebenarnya dibuka kepada rakyat negara luar kerana mereka akan mempromosikan program "Malaysia My Second Home" yang diperkenalkan oleh kerajaan Malaysia yang mana membenarkan foreigner tinggal lebih lama di Malaysia sehingga 10 tahun dengan Pas pelawat sosial.Pemohon yang layak boleh membawa isteri,anak,pasangan, ibu bapa tinggal di Malaysia. Tujuan utama program ini adalah melibatkan sektor pelancongan yang mana akan memberi pendapatan ekonomi yang lumayan kepada negeri Johor dan Malaysia.



>>>> Memang rutin pemimpin Pakatan Rakyat untuk ‘twist’ sesebuah isu dan menjadikannya buruk pada pandangan rakyat,...syabas kepimpinan negeri Johor!

>>>> Countdown ulangtahun 16 September,…4 hari lagi :)

12 comments:

Anonymous said...

Nampak gaya blog ni nampak cam sampah gak, tau tak kenapa nampak cam sampah? Identiti takdak, tengok profile takdak sapa-sapa yang punya, itulah sampahnya, blogger yang sorok identiti adalah blogger sampah, ini kena faham ! Memandangkan blog ini blog sampah aku pun pakai nama anonymous je lah ...

Anonymous said...

aku sokong,,,

Anonymous said...

penulis blog said

Tapi apa nak dihairankan projek mega Danga Bay di Danga Island itu memang sebenarnya dibuka kepada rakyat negara luar kerana mereka akan mempromosikan program "Malaysia My Second Home" yang diperkenalkan oleh kerajaan Malaysia yang mana membenarkan foreigner tinggal lebih lama di Malaysia sehingga 10 tahun dengan Pas pelawat sosial.Pemohon yang layak boleh membawa isteri,anak,pasangan, ibu bapa tinggal di Malaysia. Tujuan utama program ini adalah melibatkan sektor pelancongan yang mana akan memberi pendapatan ekonomi yang lumayan kepada negeri Johor dan Malaysia.
................................................................................................
1)MELAYU JOHOR TAK SEDAR UMNO TENGAH MEMBAWA PENYAKIT..TAK LAMA LAGI JADI SARANG MAKSIAT LAAA..PUSAT JUDI..PUSAT TERNAK Babi Negara, PUSAT PELACUR,KILANG ARAK.(MEMANG KAYA DAN MEMBERI PENDAPATAN YANG LUMAYAN KEPADA NEGERI JOHOR DAN MALAYSIA)TETAPI JANGAN PELIK KALAU ANAK KAU JADI PELACUR DAN PENUANG ARAK WAHAI PENYOKONG UMNO.

2)TAK JUAL APABENDANYA..BODOH PUNYA PENYOKONG DAN PEMIMPIN UMNO.DAH ORANG ASING BELI TAK KE JUAL NAMANYA..BANGANG PUNYA BLOG.

PAKAI ANON JE LAA..SEBAB BLOG NIE MEMANG BABI NEGARA.

Anonymous said...

Woiii anon2 kamu ni penyokong2 pakatan anjing kan.So kamu memang mempercayai pemimpin Anjing kurap membuat fitnah dlm pakatan yerr.

Weii sial... Pemimpin2 pakatan Anjing kurap ni terdiri daripada Peliwat,Pengkhinat,Pembohong,Penipu,Samseng,Gengstar,Pemutar belit,Penyeleweng Agama,Perogol,Badut,pengadai maruah Agama dan Bangsa,Pendengki dan lain2 pendek cerita semuanya PENJENAYAH la.Sikit masa lagi mereka ni lah yg akan menjual seluruh dan setiap inci tanah di negara ini.Ini pasti!!!

So kamu ni la anon2 yg akan jadi Anjing suruhan mereka ya dak.Memang taraf BABI la kamu ni.Sepatutnya kamu ni di lenyapkan dari muka bumi ni bersama pemimpin kamu semua.

Anonymous said...

Projek ini pada perkiraan saya sebuah projek yang baik kepada Johor dan Malaysia. Secara tak langsung mewujudkan peluang pekerjaan dalam beberapa sektor. Maka ekonomi dapat ditingkatkan. Syabas dan tahniah kepada kerajaan yang dapat menghidu peluang ke arah tersebut. Ramai pemimpin yang berkaliber terdapat dalan BN. Jadi idea ini adalah idea yang cukup baik.

Tapi kalau kita tengok negeri yang diperintah Pakatan Pembangkang kita tengok tiada satu pun yang boleh dibanggakan dan tiada peluang pekerjaan kepada penduduk. Sebagai contoh Pemerintahan Pas di Kelantan peluang pekerjaan amat terhad. Ramai rakyat kelantan yang terpaksa turun dan menetap di Johor untuk mencari pendapatan..

Kalau kita tengok di selangor pula pakatan sudah selesa dengan pembangunan yang telah dibuat oleh kerajaan BN terdahulu. Kini ekonomi selangor tenat di sebabkan kerajaaan pakatan tak tahu nak cari duit dan peluang untuk rakyat.

Akibatnya wang zakat negeri selangor hampir-hampir digunakan untuk menampung perbelanjaan nageri tersebut. Dan Alhamdulillah dengan campurtangan sultan wang tersebut dapat diselamatkan.

Perlu ditegaskan di sini bahawa tiada apa yang dapat dibanggakan pembangunan dan peluang pekerjaan di selangor pada ketika pakatan memerintah.

Kita pergi pila ke kedah kita boleh lihat bahawa kerajaan kedah menghadapi masalah kewangan yang begitu teruk dan MB Pas mengugut kerajaan persekutuan untuk menebang balak di hutan simpan. ternyata kepimpinan Pakatan tiada Idea untuk menjana pembangunan dan mewujudkan peluang pekerjaan kepada rakyat.

Begitu juga dengan Pulau Pinang, KM Lim Guan Eng menyatakan usaha pakatanlah yang dapat menarik pelbur ke Pulau Pinang. Namun kebanyak permohonan untuk melabur di pulau tersebut adalah hasil usaha kerajaan BN terdahulu. Jadi di sini tiada apa yan dapat dibanggakan di negeri Pakatan Pembangkang.

Kita jika kita melihat bahawa negiri dibawah BN terus membangun dengan rancak meninggalkan negari-negeri pakatan pembangkang...inilaah yang kita mahukan pemimpin dapat menyediakan pekerjaan dan prasarana yang baik untuk rakyat...

Anonymous said...

Bodoh lah anon-anon yg buat komen kat sini. Jual rumah kat orang luar bukan bermakna kita mengadaikan negara. Ada syarat-syaratnya. Rumah tu kat Malaysia. Biarpun, dah dibeli oleh mereka. Apa yg mereka boleh buat kalau sekadar tinggal dan gunakan sebagai "2nd home". Kalau ada apa-apa yg mereka lakukan diluar dari syarat-syarat yg telah ditetapkan, maka Kerajaan boleh bertindak / mengambilalih dan menyita rumah tersebut.

Macam kalau kita simpan duit kat Bank of America. Memang duit kita. Tapi kalau kita ada buat yg tak betul, mereka boleh bekukan akaun atau aset kita dlm bank tersebut.

Anonymous said...

g singapore kat sana banyak orang asing...orcard road temapt banyak asing and kat geylang tempat pelacuran top n halal...berani datang tgk arrr goyang iman yang paling best ada stock awek melayu malaysia...made in kelantan tau hehehe

Anonymous said...

lain kali, buat pertimbangan sebelum komen. jgn dok tulis ikut nafsu. org2 pakatan memang bernafsu besar. depan belakang nak sapu.
tak peduli apa akan jadi, masing2 nak kuasa.

inilah pakatan. dan kebanyakan org melayu masih tak reti2 nak buat pertimbangan

macam mana nak buat pertimbangan, pergi sekolah malas. masuk univ pun sebab kuota bumiputera, yuran kerajaan tanggung. kelulusan pun ala kadar. pi minta kerja dengan kerajaan. payah2 sgt, pi jadi cikgu walaupun tak minat.. yg penting kerja kerajaan...
kerja semua senang2 aje.. tulis surat, akhir sekali tulis 'saya yang menurut perintah - berkhidmat utk negara'

masih lagi nak bangkang kerajaan

tu yg tak banyak pakai otak tu...

Anonymous said...

kalau stakat nak tuang arak, kat kelantan serambi maksiat pun byk org melayu minum tuok made in kelate. ho ho ho...

aziz-JB

Anonymous said...

projek danga ni kebanggaan rakyat johor tau. gerekk sayy.... di JB pun melambak puok2 kelantan yg tak sedar diri merempat di JB dan kerja di s'pore.

kenapa tak jumpa nik aziz mintak kerja, jadi la askar jihad imam mahdi nak tumpaskan k'jaan sekular BN.

tapi rata2 budak2 kelantan yg aku jumpa di JB ni terutama di BBU/Pasir Gudang meluat dengan PAS dan sampai boleh ludah muka nik aziz kalau berjumpa.

aziz-JB

Anonymous said...

nie lah penyokong pr@pakatan reject semuanya tolol.. takheran aku dasar pr@permanent residen dah tahupun hanya penduduk tetap kat malaysia tak tahu anak haram sumbang mahran datang dari mana lubang2 batu, banyak songeh pulak....

Anonymous said...

apapun alasan dan hujah para Babi negara, yang sahih rumah itu bukan milik kita.milik orang asing.

budaya yang ingin diwujudkan itu juga bukan budaya kita tetapi budaya kuning barat.

yang haram tetap haram jangan jadi islam plastik.

Post a Comment