Monday, September 14, 2009

RM 1.53 juta Buat Selangor dari BN!

SALAM,... :)


Tatkala Pentadbiran Negeri Selangor masih tercari-cari identiti tentang kepimpinan mereka,..sama ada mahu menegakkan Islam sebenar atau meliberalkan Islam yang sedia ada,..kerajaan Pusat BN telah mengambil langkah yang mana melegakan hampir kesemua rakyat beragama Islam di Selangor! Najib Tun Razak yang memegang jawatan ketua perhubungan UMNO negeri telah meluluskan RM 1.35 juta bagi membantu semua masjid dan surau di Selangor bagi menjalankan aktiviti ibadah dan social di bulan Ramadhan dan Syawal.

Secara agihannya, setiap masjid dan surau akan diedarkan dengan bantuan berjumlah RM 500 – RM 1000. Bantuan yang diberikan itu disifatkan sebagai rahmat besar kerana hampir kesemua masjid dan surau di Selangor amat kurang serta tidak diberi bantuan langsung oleh kerajaan negeri Pakatan Rakyat . Dato’ Noh Omar yang merupakan Timbalan Ketua Perhubungan UMNO negeri menyifatkan pemberian itu ikhlas dan tanda kesamarataan dilaksanakan di seluruh Negara walaupun sesebuah negeri itu diperintah kerajaan dari bukan BN/UMNO.

Amat sedih sekiranya melihatkan kedaifan serta kurangnya dana di pusat-pusat ibadat Islam di negeri Selangor sejak dari pemerintahan Pakatan Rakyat di sana!...program-program yang berunsur ceramah agama turut semakin berkurang dari sehari ke sehari….kebanyakkan pemimpin-pemimpin politik negeri Selangor lebih berminat untuk menggunakan dana negeri atau dana parti dalam mengadakan ceramah-ceramah politik yang penuh dengan makian, fitnah dan ternyata sekali MAKSIAT (perempuan & lelaki bercampur di tempat gelap)! Inikah kebajikan rakyat yang dijanjikan mereka???

Sedangkan isu perpindahan kuil dan tapak kuil yang kononnya berusia ratusan tahun di Selangor mendapat reaksi serta respons hebat daripada MB Khalid Ibrahim dan pemimpin Melayu pakatan Rakyat!...sehinggakan mengadakan sesi dialog khas kepada masyarakat Islam di Seksyen 23 untuk membolehkan juga kerajaan Pakatan Rakyat memindahkan kuil itu di kawasan majoriti Islam. Langsung tidak menjaga sensitiviti Melayu Islam!!!

>>>> Kami rakyat Selangor dan Malaysia mengharapkan ketelusan dan keikhlasan kepimpinan Najib Tun Razak dibawah konsep 1Malaysia seperti ini dapat diteruskan lagi! Ini adalah satu usaha yang murni dan dipandang mulia di sisi Allah S.W.T.

>>>> Diharap rakyat Selangor yang pernah terpengaruh dengan dakyah politik songsang Pakatan Rakyat semakin sedar dari hari ke hari!...kerajaan Pakatan Rakyat nyata tidak mampu untuk menyelesaikan sebarang masalah mahupun mengaitkan isu kecil,…

9 comments:

zali said...

aku pun pelik,..tiap2 tahun kat masjid tepi rumah aku tiap2 mlm ada ceramah agama,...tp sekarang dah jarang...sebulan sekali dua je... dulu time BN yg mmg smua org kata x laksana islam sebenar...selalu pulak dieorang buat ceramah dan aktiviti agama!...ni PAS yg kononnya perjuang Islam,..haram jarang2 je buat ceramah...ceramah politik hari2 ada...dieorang ni nak hidup selamanya dgn politik ke?..x takut mati ke?...aku ttp respect kerajaan BN dulu kat selangor ni.sumbangan kat Islam x henti2. dulu best,..boleh ge ceramah dekat je...hari-hari pulak tu...menyesal aku undi Khalid samad haritu...kalau tau laaa nk jadi mcm ni...menyesal.

Anonymous said...

kahkahkah,...padan muka kau zali!..sape suruh undi pakatan rakyat tu? mmg dah tau semua tu janji-janji palsu. knp percaya?
aku duduk kat n.sembilan ni,kawasan majoriti India. tapi kerajaan BN still bagi peruntukkan kat surau kami. India dgn Melayu kat sini pun mcm dah akrab, xda gaduh2. 1malaysia la katakan hehe

Malik said...

ceramah pas kat k.l ni selalu je ada, siap mintak2 duit lg untuk buat ceramah kat tempat lain.semangat btol org2 pas ni utk kejar kuasa dan dunia. tapi bila kita tgok balik, pentadbirang beberapa negeri mereka langsung takda apa yg membantu melayu dgn islam,.kena ubah dah lepas ni..jgn undi dah pakatan rakyat.

org kebanyakan said...

ala duit rakyat.. bukan duit bn.. bn mana ada duit.. siap org nak saman pasal tak bayar duit bahan kempen.. huhu.. rentikan bodohkan rakyat

Anonymous said...

percaya sangat kat najib tu..korang tak sedar negara hampir muflis..pertumbuhan ekonomi yang lembab berbanding indonesia.Indonesia lebih baik dari malaysia..buat malu aje..negara tengah nazak pun masih dok kalut enjoy ngan labur duit rakyat demi kuasa.

hang pa yang sokong tanggung laa dosa sama-sama dengan najib tu.

Zam said...

Kalau tak percaya dengan najib nak percaya dengan sapa...anwar ka...lks ka..lge kaa...tok guru ka... lagi merapu....islam katolik..kater orang bagan

Anonymous said...

hahaha,..bodoh mana kata indonesia punya ekonomi lg bagus dari malaysia?? kau duduk Cerok Tok Kun ke? punya la tak tau apa,..tapi ada hati nak komen kat sini.

Anonymous said...

undi BN masuk neraka.

HanaHoney said...

habis ko undi PR masuk syurga ke?kahkahkah

Post a Comment