Tuesday, September 1, 2009

SELANGOR – ANTARA KERAJAAN NEGERI TERLEMAH

SALAM,…


Bukan hanya YB-YB dan MP nya disabitkan dengan banyak salah laku rasuah,gangster dan pembunuhan,…malahan pentadbiran kerajaan negeri oleh MB Gagap dilihat sangat lemah terutamanya dalam menjana ekonomi rakyat dan menjaga kepentingan rakyat!

Jika kita menyusuri jalan-jalan sekitar negeri Selangor,…terdapat banyak billboard besar yang memaparkan imej MB Khalid dan Yb-Yb mereka dengan tertera perkataan ‘Merakyatkan Ekonomi Selangor’

Namun apa yang rakyat peroleh dari kerajaan negeri Selangor???
Bukan merakyatkan ekonomi atau mementingkan kebajikan rakyat seperti yang mereka canangkan,..malahan kini menambah beban pada rakyat negeri Selangor. Melalui statistik,.. kebanyakkan rakyat dikesan menganggur serta hilang pekerjaan sejak dari tahun lepas di Negeri Selangor dan peratusan ini semakin meningkat dari sehari ke sehari,…banyak kilang-kilang ditutup dan premis-premis yang sebelum ini gah dan hebat perniagaan mereka terpaksa gulung tikar apabila berada di bawah era pemerintahan MB Gagap!...mengapa semua ini berlaku??? Bukankah Selangor terkenal dengan nama Negeri Perindustrian ketika BN memerintah sebelum ini??? Apa yang mereka telah lakukan kepada negeri terkaya di malaysia ini??? Dimanakah dana-dana yang berjumlah besar itu??? Dan terlalu banyak sangatkah dana sehingga MB
Khalid mahu menyalurkan wang zakat kepada non-Muslim???

Itu menyentuh perihal industri dan pengangguran,…tetapi apa yang mahu diutarakan buat pengetahuan semua rakyat Malaysia,…MB Gagap telah mencadangkan serta akan menguatkuasakan syarat supaya bayaran sewa untuk Projek Perumahan Rakyat (PPR) akan dinaikkan sebanyak 30-40%!...

Tindakkan zalim ke atas rakyat berpendapatan rendah ini ternyata membebankan mereka dan sekaligus membuktikan kerajaan Pakatan Rakyat tidak pernah mahu untuk merakyatkan ekonomi penduduk di negeri Selangor,…apa yang mereka utamakan adalah pendapatan yang bakal kerajaan negeri peroleh melalui kutipan sewa yang dinaikkan ini!
Bayangkan penyewa di PPR ini hanya berpendapatan sekitar RM1,500 ke bawah untuk sebulan!..sedangkan kos sara hidup di sekitar Selangor dan K.L amatlah tinggi,…tindakkan menaikkan sewa ini nyata menyerlahkan lagi kegagalan pendabiran Selangor yang kononnya berteraskan kebajikan rakyat untuk semua.

>>>> Harap SPRM terus mendedahkan dalang-dalang serta penyelewengan yang dilakukan oleh pemimpin-pemimpin Pakatan Rakyat di negeri Selangor seperti yang dicanang-canangkan!

1 comments:

bungaraya said...

Tidak hairan mnjelan 2012, Selangor akan merupakan negeri termiskin dalam Malaysia. esuatu perkara yang sangat pelik jika melihat kepada negri tersebut yang berada di kawasan termaju dalam negara. Semuanya kerana rakyatnya sendiri yang memilih pemimpin kepala lembu dan otak udang. Hanya tahu salah orang, padahaleko mereka bergelombang dengan tahu babi.

Post a Comment