Monday, August 31, 2009

‘Flip-Flop’ & Kebodohan Pakatan Rakyat

SALAM,... :)


(Sinar Harian)


1Malaysia gah dengan perhimpunan haram menentang akta ISA yang dianjur oleh pemimpin-pemimpin Pakatan Rakyat di K.L baru-baru ini!...tetapi nyatanya pemimpin mereka yang terdiri dari pengkhianat bangsa dan racist itu mudah lupa dan mengalami ‘flip-flop’ ketika mahu berbicara soal pentadbiran Negara terutamanya berkaitan isu semasa.

Kelmarin, ADUN Selangor dari PKR yang mana sebelum ini mempunyai tuduhan kes rasuah sebanyak RM320,000 telah menyatakan “kerajaan harus mengenakan tindakan ISA ke atas perusuh yang membawa kepala lembu di Shah Alam semasa demonstrasi membantah kuil Hindhu dibina di kawasan majoriti Islam itu”.

Amat lucu bila kita terdengar pemimpin Pakatan Rakyat masih mengharapkan bantuan dari kerajaan Persekutuan untuk membantu menyelesaikan masalah sensitiviti kaum yang dicipta oleh Pakatan Rakyat sendiri di Selangor,…tambahan pula mereka mengesyorkan tindakkan ISA dikenakan!

Apa maksudnya akan semua ini??? Baru tidak sampai sebulan mereka merusuh supaya akta yang kononnya zalim itu dimansuhkan,…kini meminta untuk dilaksanakan pula??? Apa punya tiada pendirian la sama pemimpin pembangkang!...cetek dalam merancang pentadbiran. Tidak hairanlah, pentadbiran di negeri Selangor kini disifatkan sebagai antara pentadbiran terlemah seiring dengan pentadbiran negeri Kedah,…kedua-dua negeri pimpinan P.R ini terjejas dek kerana adanya YB-YB bodoh ataupun bersifat ‘flip-flop’ seperti ini,…mereka jugalah punca negara kita akan berdepan dengan kemusnahan secara besar-besaran di masa hadapan jika P.R naik memerintah.

Boleh disimpulkan Pakatan Rakyat sebenarnya masih mengharapkan penggunaan akta ISA di Malaysia,…jadi tidak perlulah Kementerian Dalam Negeri sibuk-sibuk untuk mengkaji semula dasar-dasar akta tersebut!...kenyataan sokongan telah dibuat oleh mereka.

>>>> Menarik mengenai pakatan P.R (perompak rakyat),… mereka mencadangkan billboard bertemakan anti-ISA akan diletak di pintu utama masuk ke negeri-negeri pimpinan mereka…

>>>> Pemimpin Pakatan Rakyat pada saat ini boleh disifatkan sebagai penghasut yang mana memecah belahkan Melayu dan kaum-kaum lain di Negara kita. Sepanjang 50 tahun pentadbiran UMNO/BN tidak pernah kita lihat akan perpecahan antara kaum menjadi sebegini rumit macam hari ini,….Pakatan Rakyat @ Pakatan Haram inilah puncanya! Pengkhianat Bangsa!


‘Pengorbanan Jangan Dilupa, Khianat Janji Hilang Jasa’….
+ Mohon Rakyat Melayu tidak kira penyokong BN atau Pakatan Rakyat tonton filem Hati Malaya (Pengarah : Shuhaimi BaBa)

10 comments:

Anonymous said...

memang..mereka semuanya bukan saja buta hati tapi cakap dah berbelit-belit cuma belum geleng kepala je..Dasar YB-YB bengap,mungkin terpilih pun di sebabkan nasib je.

faizal said...

jika anuar komen sekalipun kita takkan layan...

isa tetap perlu dimansuhkan...

tahniah kepada UMNO kerana rakyat didahulukan harga minyak diutamakan...

pemudalangat said...

DAH GILA LA AGAKNYA BRADE GAP..GILA MEROYAN

Julaiha said...

rakyat didahulukan,...minyak antara termurah di Asia...
itulah yg kita mahu,..kerajaan 1Malaysia.
Bukan sewa harga rumah PPR dinaikkan smpi 50% mcm di Selangor...:) Sudahlah miskin,..kerajaan P.r mahu aniaya pulak,..zakat pun nk diberi pd org bukan Islam,...apa punya bodoh la MB Gagap & Pakatan Haramnya...

Keadilan-Nasional said...

aku sokong,...sila tonton filem Hati Malaya!!! The greatest film ever.
tahui sejarah,...saksikan pengorbanan Melayu utk hadapi kemerdekaan,..berbanding Cina & india hanya menempek shj pada masa itu,...org melayu bergolok-gadai utk pastikan kemerdekaan tercapai...
Utk apa kita mahu menyama-ratakan hak di Malaysia??? Sehingga jawatan TPM mahu diberi pada Cina dan India oleh Anwar...haihhh

Anonymous said...

bintara muda
betul Tu bro aku sokong 100% kerana ini malaysia melayu yang punya, Aku cadangkan balik agar kita ubah nama malaysia ini kepada Tanah melayu semula. Baru melayu PR ini sedar diri balik dimana meraka berpijak.

Keadilan Malaysia said...

pakatan rakyat memang hina!

Anonymous said...

hahaha.woi geng Bn umno sebenarnya pemerintah yang zalim..Tidak mahu melaksanakan Islam secara total.ambik Islam secara tempek - tempek sahaja sehinggakan orang yang bukan islam nampak bahawa hukum Islam adalah zalim.Tukang SEBAT ikut syariah pun tak,tetapi tak malu mengaku sebagai negara ISLAM contoh...Sedarlah kalian...masalah kehancuran Ummat pada masa kini kian padah,sudah tiba waktu dan ketika kita kempali pada ajaran Al-Quran dan Sunnah yang sebenar,bukan menggunakan hukuman manusia yang berteraskan hawa nafsu manusia itu sendiri.

Zalia said...

PAS pun apa beza,..mereka sudah tidak perjuang Hudud,..ikut telunjuk DAP,...kau ingat PAS boleh nak laksana Hudud kalau setakat menang kerusi parlimen yg tak sampai 30 tu??? DAP & PKR lebih berkuasa dan ternyata mereka ini menolak Hudud...

akulajep said...

Mintak maaf le kalau aku cakap...
PAS banyak ikut telunjuk PKR(majoritinye India termasuk le DSAI)dan DAP(Cina)...
dah macam lembu kene cucuk hidung aku tengok...
macam mana kes arak yang kat Selangor dulu, PAS diamkan aje.. apakehal pak haji? banyak makan budi ke?
aku orang ISLAM, tak bermaksud aku tak sokong PAS jatuh hukum aku tak sokong ISLAM

Post a Comment