Saturday, August 1, 2009

Rumah Mewah Pemimpin Pakatan Rakyat !!!

SALAM,... :)

Pandangan dari sebahagian sisi rumah baru Anwar No.11, Jalan 3/61, Bukit Segambut Dalam, Kuala Lumpur. Anwar berpindah dari rumah lama di Damansara pada awal Januari 2007. Rumah lama di Damansara bernilai RM2 juta, dan rumah baru (villa), di Bukit Segambut dianggarkan lebih dari 7 juta.



(rumah mewah Anwar Ibrahim)

(rumah mewah Lim Guan Eng)

(rumah mewah Khalid Ibrahim)


Anwar juga membeli bangunan 10 tingkat di Tropicana, Damansara sebagai ibu pejabat PKR baru.
Tidak dapat dipastikan berapa nilai rumah di Sekyen 16, Petaling Jaya, yang dijadikan pejabat peribadi Anwar. Kondomium misteri yang pernah dimasuki Anwar bernilai RM2.2 juta. Banyak betul duit Anwar, sedangkan beliau hanya berjawatan Ketua Umum PKR.

Selain itu, di sekeliling villa itu dipenuhi dengan CCTV. Villa bertingkat-tingkat umpama sebuah mahligai. Rumah beliau juga dilengkapi dengan pondok pengawal keselamatan.
Ciri-ciri rumah beliau seperti ini bukan menggambarkan beliau hidup sederhana sepertimana yang diwar-warkan dalam ceramah-ceramahnya.

Jika kita fikirkan,...dari manakah duit yang diperoleh Anwar serta keluarga untuk mengumpul harta-harta semewah seperti ini???
Adakah dgn cara menjadi Ahli Parlimen (anwar & anaknya) mampu untuk mengumpul wang sebanyak itu???
Adakah dgn kutipan derma wang rakyat melalui ceramah-ceramah perdana beliau di seluruh negara mampu membuatkan beliau begitu kaya???

Pembangkang sibuk mendedahkan kekayaan pemimpin-pemimpin BN sejak akhir-akhir ini,...tetapi pemimpin Pakatan Rakyat juga apa kurangnya???...
Lihat saja harta-harta kekayaan Lim Guan Eng, Anwar Ibrahim, Khalid Ibrahim ...dll.
Mereka belumpun sepenggal menjadi EXCO/MP/ADUN,....

>>>> Diharap para bolggers BPN yang aktif dapat sama-sama mendedahkan kekayaan luar biasa pemimpin-pemimpin Pakatan Rakyat ini. Ia boleh dijadikan isu yang sgt mujarab pada PRK Permatang Pasir kelak seperti mana mereka melakukan pada BN sebelum-sebelum ini!!! Dedahkan juga kes-kes penyelewengan duit rakyat, rasuah & pembunuhan yang berlaku di Selangor dgn lebih lanjut!!

10 comments:

Anonymous said...

makan duit rakyat punya Anwar & the gang!...
btw,...jom ramai2 support I.S.A esok...
kita kasi gempur & kasi tau silet majoriti lg ramai dr pencacai Pakatan Rakyat yg suruh mansuhkan I.S.A
Pakatan rakyat GO TO HELL!!!!!!!!

Melayu Aloq Staq said...

Pakatan Rakyat(penipu rakyat) sememangnya pandai bercakap saja...cakap tu iblis dan setan pun akan terikut-ikut...dieorg punya kekayaan buat senyap..!!pemimpin UMNO punya kekayaan nak dedah sana sini..ingat org lain tak boleh cari/korek ke korang(pemimpin pakatan rakyat bodoh) punya kekayaan??!!
Kalau dah pemimpin pun kaki penipu...org2 suruhan dieorg lagi la teruk..tahap syaitan yang direjam lagi..
Anwar Ibrahim = penghancur bangsa Melayu
pembela bangsa asing!!! tak sedar dek untung punya bapak setan ni!!

antijk said...

eekor lagi al juburi yang perlu diperhatikan

http://jamilismail.blogspot.com

buaya said...

memang pemimpin Pakatan Rakyat pandai berlakon..diluar tempat umum berlakon seperti tidak berharga tp hakikatnya sgt kaya raya..

mungkin sape2 leh siasat dr mana sumber kewangan pemimpin PR ini..biar kita dedah kan pada rakyat nnt...

http://www.buaya-merah.blogspot.com

Anonymous said...

Yang pertama tu memang pelik. Keja tak de tapi rumah mewah. Check akaun bleh...? Sure tak bleh punya. Tapi yang dua ekor tu, dulu mulut macam bangkai tuduh pemimpin BN makan duit rakyat buat rumah besar2 tapi si bangkai berdua ni perintah belum masuk dua tahun dah mewah macam ni. Bleh check akaun.....????

berani berubah said...

Harap2 isu ni blh diketengahkan dlm PRK permatang pasir yang akan dtg..ingat PR sje ke yang boleh buat..!! UMNO/BN tak boleh...pantang anak melayu dicabar!!! Blog yg bagus..harap terus memperjuangkan aspirasi politik sayap kanan...!!

eXception said...

salam, mohon kebenaran copy artikel ini? Tq...

eXception - Bukan Sekadar Blog Picisan

Najib Razak said...

hahaha... kesian betol la kat pencacai-pencacai UMNgok macam korang ni. Terkial2 nak dapatkan balik sokongan... rakyat skrg dah makin bijak bro.. dlm kepala rakyat skrg ni nak tumbangkan kerajaan BN je.. letak la apa2 isu pasal PR, pendirian org x berubah la bro. Aku sendiri pun x sabar nk tggu PRU-13 je nih... dah x sabar2 nk lenyapkan terus UMngok n d geng dr arus politik perdana.. huhu

Anonymous said...

anwar ibrahim...beliau telah mengistiharkan harta..tan sri khalid ibrahim..umum nya tahu bahawa beliau smemangnye ahli perniagaan besar...sebelum masuk bidang politik..lim guang eng...selangor merupakan negeri pengeluar cukai yg besar di malaysia...dipimpin oleh pkr...tiada persoalan tentang pembelian bangunan..jangan kolotkan pemikiran orang MELAYU..umno PENYANGAK..khir toyo..doktor gigi 8 taon...mb sekejap...rumah 24 juta..

ainique said...

kenapa korang tak laporkan kt SPRM jer, bukti dh ada!! apa daaaa pencacai umNGOK!!

Post a Comment