Friday, August 14, 2009

GEMPUR : Rohaizad Calon BN

SALAM,... :)


Petang tadi TPM Muhyiddin telah mengumumkan peguam muda Rohaizad Othman sebagai calon Barisan Nasional untuk PRK Permatang Pasir.Beliau yang berusia hanya 38 dilihat mampu untuk mengalahkan calon PAS yang mana pada masa ini pemilihan calon parti pembangkang itu masih dalam keadaan samar. Berdasarkan sumber dalaman PAS Pulau Pinang, pertelingkahan pendapat tentang calon yang sesuai telah berlaku dikalangan ahli-ahli PAS!Ramai yang mahukan calon berhaluan Erdogan di Permatang Pasir,...tetapi pucuk pimpinan parti mahukan calon bertaraf Ulama'!
Sebarang keputusan yang akan dibuat PAS akan tetap memecahkan sokongan jentera Parti mereka sendiri....iaitu Pro-Ulama' dan Pro-Erdogan!
Ramai yang mengatakan Mat Sabu akan dicalonkan sebagai wakil PAS untuk PRK kali ini! :)

Berbalik kepada calon BN,...ketika ini beliau merupakan Setiausaha UMNO Bahagian Permatang Pauh dan amat dikenali oleh rakyat di sekitar kawasan Permatang Pauh, Permatang Pasir. Selain itu, Rohaizad juga memiliki status akademik yang tinggi di mana beliau telah menerima pengajian Undang-Undang Syariah di IIUM (International Islamic University Malaysia)...
Sebelum melanjutkan pelajaran ke dalam Undang-Undang Syariah,...beliau telah bersekolah di SEK. Al-Mansoor di Penang.

Melihat kepada kemampuan dan latar belakang yang dimiliki Rohaizad, peluang BN untuk merapatkan jurang majoriti undi atau mengalahkan terus calon PAS di kawasan kubu kuat pembangkang tersebut adalah sangat cerah,...ini berikutan pada masa yang sama penindasan Melayu di Penang serta penganaktirian oleh DAP terhadap Melayu/India di sana akan menjadi suatu isu yang tersangat hangat!
Anwar Ibrahim selaku MP Permatang Pauh juga disifatkan sebagai gagal membela bangsa Melayu di Permatang Pasir!

Berdasarkan rekod yang mana DUN Permatang Pasir merupakan satu-satunya kerusi yang dimiliki PAS di Penang,...rakyat kebanyakkannya sudah mula sedar dengan pengundian mereka ke atas PAS tidak akan menjanjikan apa-apa di bawah kerajaan pimpinan DAP itu!...apa yang mereka bakal lihat jika PAS menang hanyalah wakil rakyat yang sentiasa menjadi Pak Turut serta Diam Membisu walaupun untuk isu-isu sensitif berkaitan Islam/Melayu!


>>>> Rakyat & Blogger Pembela Negara diminta berpadu tenaga seperti yang telah kita lakukan di Manek Urai untuk memastikan kemenangan menjadi milik kita!

>>>> Jentera Parti Barisan Nasional diminta mempraktikkan strategi yang paling kreatif dalam menambat hati pengundi untuk mengundi 'YB Rohaizad Othman' pada 25 Ogos 2009 nanti!

>>>> Jentera Pemuda,Puteri & Putera harus aktif dan dibantu oleh parti-parti komponen BN lain! Pastikan Anwar menggigit jari kali ini!!!
Insy'allah kemenangan memihak pada Barisan Nasional...

6 comments:

Ali Parpu said...

BN mesti ulangi keajiban seperti di Manek Urai
Kati kasi gempoq sama Pakatan Riot

Anonymous said...

Bangsat DAP bakal dikambus!

Heap said...

PAS should be ousted from Penang.
we hope Guan Eng not supporting PAS for N11 by-E,
remember,...we chose u Guan Eng!
No to PAS,UMNO & BN...
We only want PKR and DAP here in Penang

Idris Aloq Staq said...

waaaa...ada minah cuma sokong Pkr dgn Dap saja la di Penang
Mau hangat isu ni dlm kelambu pembangkang
wakaka..
hang takut ka dgn pas?
pas memang ada potensi kalah, tungu saja la

anakmuda said...

PASlernih dah bercerai ngan PR ker? asal DAPig n lu PKlaR tolak PASlernih? masalahny DAPig n lu PKlaR ni minum arak...so PASlenih nak klua fatwa apa plak? PASlernih dah ajar DAPig kenal Islam blum? kena sunatkan jer DAPig tew..

mahfuz said...

hangat juga isu ini.pas dh tak dtrima pakatan rakyat ka?

Post a Comment