Friday, August 7, 2009

Hassan Ali Dikambing-Hitamkan DAP!

SALAM,... :)

Hari ini telah tersebar luas tentang berita Tony Pua (MP Petaling Jaya) mencadangkan supaya hadapkan Dato' Dr. Hassan Ali,EXCO Agama Islam Selangor ke Lembaga Disiplin Pakatan Rakyat di negeri itu... Tindakkan yang menampakkn sejelas-jelasnya perpecahan di Selangor ini adalah kerana gesaan Dato' Hassan Ali supaya Ronnie Liu meletakkan jawatan sebagai EXCO di Selangor!

Rakyat Malaysia sekalian,...kehadiran PAS hanya dijadikan sebagai boneka oleh komponen Pakatan Rakyat di Selangor!,...cuba anda lihat dari isu ladang babi, isu sekolah Agama & Tahfiz, isu Azan, isu rumah ibadat bukan Islam, isu Air dan terbaru isu pengharaman arak.
Sebelum ini, Pakatan Rakyat telah berjanji sesudah mereka mengambil alih pentadbiran Selangor dari Barisan Nasional,...pengharaman arak, judi serta kilang arak akan dilakukan secara total di sana....
Namun hari ini apa yg rakyat Selangor dapat????
Pengharaman Arak...??? Hudud...???? Kebajikan...???? Langsung tiada apa yang dapat dibanggakan berbanding pemerintahan BN!

Gesaan Hassan Ali supaya Ronnie Liu meletakkan jawatan adalah selaras dengan tindakan barua DAP ini yang sering mencampuri urusan pentadbiran PBT!...Kawasan majoriti Islam seharusnya patut diharamkan untuk penjualan arak!...mengapa tempat-tempat yang majoriti penduduknya 95% Melayu Islam harus mengekalkan kedai yang menjual arak??

(Dato' Dr Hassan Ali)

DAP juga menuduh Hassan Ali cuba menjadi proksi UMNO dalam mengkucar-kacirkan hubungan komponen Pakatan Rakyat di Selangor!....Rakyat Malaysia sekalian, bukan hanya Hassan Ali yang tidak senang dengan para pimpinan Selangor sekarang, namun MP Gombak, Azmin Ali juga pernah menyuruh MB Selangor mempertimbangkan supaya rombakan EXCO diadakan secepat mungkin!...ini adalah kerana terlalu banyak kes-kes serta isu-isu negatif yang timbul sepanjang pentadbiran bertunjangkan DAP ini !!!

Berbalik kepada isu Hassan Ali,...DAP juga mengatakan beliau mempunyai agenda tersendiri.... yang mana seperti umum ketahui Hassan pernah mengadakan sesi Muzakarah dengan pemimpin UMNO pada hujung tahun lepas!!
Apa salahnya dengan muzakarah yang DAP cuba bangkitkan???....Rakyat Malaysia sekalian, ini semua adalah agenda terancang DAP yang mana mereka cuba untuk doktrinkan masyarakat Melayu supaya sentiasa berpecah!

Pimpinan Pakatan Rakyat juga sudah mula menunjukkan kurangnya keyakinan pada Hassan Ali di atas perkembangan terbaru ini!...Adakah mereka cuba menggesa supaya jawatan beliau dilucutkan dan digantikan dengan EXCO yang lebih liberal nanti?,...(walaupun Hassan Ali itu sudah dikira cukup liberal :) )

Ini kenyataan Tony Pua :

“Dr Hassan’s reckless actions, which were taken without any consultation with either the state executive council or the state Pakatan Rakyat leadership, firmly begs the question of his hidden agenda,” Pua said today.

“What I’m talking about is what everyone is talking about. Everyone knows he has ambitions”.

Setiap hari mereka cuba melakonkan watak serta membohongi rakyat terutamanya ke atas rakyat Selangor dengan mengatakan hubungan PAS,DAP & PKR tidak pernah retak!...
Namun,...'bolehkah bangkai gajah kita sembunyikan???'
Bukan hanya perpecahan, namun segala macam carca-merba yang tidak ketahuan hujung pangkal juga banyak berlaku di Selangor!!!


>>>> Pelik juga dengan tindakkan MB Gagap Selangor yang secara terang-terangan melindungi Ronnie Liu tanpa berfikir panjang,...kalau sudah ada kepentingan peribadi memang beginilah jadinya bila memerintah!
Sudahlah gagap,...cetek kewarasan juga dalam membela hak-hak Bumiputera dan Melayu Islam!

>>>> Hal-hal sebegini tidak pula diulas atau disokong pemimpin PAS lain yang selalu sangat kita dengari memaki-hamun UMNO/BN di ceramah-ceramah mereka,...macam siapa ya???
Hadi Awang, Nik Aziz, Mahfuz Omar, Haron Din, Nizar,....mana mereka semua ni???
Mereka harus sedar,...PAS bukan menumpang di Selangor,...mereka mempunyai bilangan kerusi DUN yang membolehkan Pakatan Rakyat jatuh sekiranya mereka umum keluar dari Pakatan Haram tersebut!

>>>> Doakan kembalinya UMNO/BN di Selangor di PRU13!!! Insyaallah kita tawan Selangor!

6 comments:

Anonymous said...

Cina DAP sekarang dah jadi macam sial

Anakbukitgantang said...

Dah terang lagi bersuluh, Akta Kerajaan Tempatan memberi kuasa kepada MBSA utk tangani kacauganggu, jual arak pada penduduk majoriti Islam , jika ada komplen dikira kacauganggu

Di DBKL ada Akta Hiburan, di Selangor ada Enakmen Hiburan yg telah diwartakan seragam satu negeri sejak Julai 2007. Penjualan arak hendaklah dibuat melalui permit, dan enakmen ini tela diwartakan. Apapun MBSA masih boleh pegang kepada seksyen 72 dan 73, Akta 171 kerana ianya adalah undang undang Induk berbanding Enakmen yg merupakan undang undang anak.


Ikuti ulasan saya mengenai Akta akta Berkaitan yang boleh digunapakai di www.anakbukitgantang.blogspot.com

BraDerChan said...

cina dah melampau....berani gelar melayu, "melayu p**" di http://ohpolitik.blogspot.com.

mail lambong said...

melayu umno p***

Anonymous said...

Bangsa babi cina haramjadah sudah berjaya melemahkan kuasa poltik melayu, itu sebab sekarang mereka sudah berani caci maki hamun melayu.

Anonymous said...

Hassan ALI tidak di kambing hitam kan oleh DAP, sebenarnya pemimpin2 PAS di anjing kurap kan oleh DAP dan PKR

Post a Comment