Wednesday, August 19, 2009

Perang Sama Pakatan Rakyat !!!

SALAM,... :)


Maka bermulah sudah tuduh-menuduh dan fitnah dari pakatan haram kepada calon BN yang bertanding, siap bawak Haris Ibrahim, seorang lawyer dari mana entah, aku pun tak tau untuk tujuan misi memburuk-burukkan saudara Rohaizat Othman!

Pelbagai macam la tuduhan dilemparkan, dikatanya Rohaizat ini sudah 'blacklisted' di BAR Council dan bermacam lagi la, biasa la kalau bab tuduh-menuduh dan fitnah memitnah ni serahkan saja pada pakatan Harami ni, depa memang 'expert'.

Mujurlah aku ada terima satu SMS semalam yang menerangkan senario yang sebenar tentang isu ini, di bawah ini aku lampirkan senarionya:


Aduan telah dibuat oleh Haji Che Ani, Pengerusi Koperasi Pekebun Getah Pulau Pinang kepada Majlis Peguam terhadap firma Saif-Ariff - T.Jayaraj dan Rohaizat.

Pembelian hartanah untuk koperasi dan ianya diuruskan oleh BEKAS RAKAN KONGSI rohaizat bernama Yusri Isahak. Pembelian itu telah dibatalkan dan koperasi telah membuat aduan di BAR Council.

Yang sebenarnya, Rohaizat tidak terlibat pun dalam urusan jualbeli tersebut. Semuanya diuruskan oleh Yusri Isahak, termasuk la segala urusan akaun dan tandatangan surat jual beli. Namun pada tahun 2003 rakan kongsi Rohaizat ini telah pun keluar dari firma tersebut.

Oleh yang demikian, didalam aduan Koperasi Pekebun Getah Pulau Pinang, Rohaizad telah dinamakan, beliau telah menjadi MANGSA KEADAAN demi untuk menyelamatkan firma dan rakan kongsi.

Rohaizat tidak dapat memberi keterangan kepada Lembaga Tatatertib Majlis Peguam (BAR Council) kerana beliau jatuh sakit pada hari tersebut dan beliau punyai surat cuti sakit yang sah. Namun rohaizat tetap dijatuhkan hukuman oleh Lembaga Tatatertib Majlis Peguam dan namanya telah 'dikeluarkan' daripada senarai daftar peguambela/cara. Keputusan ini memang TIDAK ADIL!

Rohaizat telah menyelesaikan hal Koperasi bagi pihak rakan kongsi yang telah keluar. Pada tarikh 28/3/2008 koperasi telah menghantar surat kepada Lembaga Tatatertib Majlis Peguam dan telah menarik balik kesemua aduan terhadap Rohaizat. Kes ini masih lagi dalam proses rayuan.


Jadi apa lagi yang tak kena wahai pakatan rakyat? Sampai terpaksa bawak lawyer untuk nak belasah Rohaizat ni! 'Desperate'nya pakatan gangster ni kan? Patut la semalam ada satu hero Paria yang pukul polis lagi, Tak tau la apa lagi mereka akan buat selepas ini!

Kalau difikir baliklah kan, perkara sebegini memang sudah menjadi satu kelaziman di negara kita ini, selalunya rakan kongsi kita buat hal tapi kita yang kena menanggung akibatnya, cuba kita lihat sekeliling kita la ya wahai pembaca budiman sekalian, berapa ramai orang yang kita kenal biasa kena tipu dengan rakan kongsi, ramai bukan? So, is that a big deal?

Lagipun perkara ini dah settle dah pun, apa la nak dikecohkan lagi, hmmm, apa yang aku nampak pihak pakatan haram ni sudah makin ketandusan idea dah ni...

13 comments:

Anonymous said...

PAS terdesak!

Unknown said...

provokasi murahan dr pas...

sahabat

Perkataan 'united' bermaksud bersatu dalam Bahasa Melayu manakala 'bersatu' yang sudah jelas tercatat dalam nama rasmi pertubuhan itu sudah memberi tafsiran amat nyata bahawa tiada puak-puak atau kumpulan-kumpulan sebaliknya semua ahli UMNO adalah satu. Tetapi situasi yang telah tergambar pada parti UMNO kini adalah berpecahan yang wujud akibat tidak sekata, ego yang tinggi, lupa diri dan terlalu mengagungkan habuan. Dengan sebab perpecahan itu, maka tidak dapat dinafikan bahawa ia melemahkan sesebuah intitusi itu seperti kata pepatah Melayu, bersatu teguh, bercerai akan menjadi lemah dan seterusnya roboh.

Oleh dengan itu bangkitlah bangsaku...genggam terus warisan pusaka itu. Katakan pada mereka ianya dijulang bukan untuk mencetuskan bencana tetapi ianya sebagai pembakar semangat kepada anak bangsa kita kerana dulukala itulah yang digunakan oleh nenek moyang kita dalam memperkasakan bangsa tetapi hari ini segala apa yang ada bukan bererti membuatkan kita lupa pada asal usul kehebatan bangsa.

salam perjuangan

Anonymous said...

dah settle pun dorg still nak fight utk dorg betul ttg perkara ni. Hanya org cetek ilmu jer percaya ngan mende2 yg dorg cakap. Sape kata PAS tak bagi rasuah kat penyokong gila babi pas.. ada, cuma caranya berbeza.. cuma kita tak nampak...

tengok kat blog media.. pas berceramah tanpa fakta.... disitu terserlahnya betapa jahatnya penceramah2 pas yang berselindung disebalik serban tinggi mengguna dan gelaran ustaz yang tidak layak mereka dapatkan itu.

Anonymous said...

Sy tidak melihat kemana-mana tetapi. Sdra. ku semua banyaklah merujuk kepada Hadith dan Alquaran jangan mengambilkan perkira hukum Akal sahaja. yang penting balik kepada ajaran mengikut islam walaupun ia nya bertentangan dengan kehendak naluri kita harian.

Dilla said...

pas memang x bersedia nk hadapi pilihanraya ni,lps tu mula nk provoke BN!

kermitt said...

hehehe duit pekebun getah tu..
dalamkesnih.. walaupundah pulang balik duit hasilsonglap tu org akan kenang dia sebagai penyonglap.. kawan buat hal? kenapa tak report pulis.. tangkap kawan tu.. kenapa nak diam diam ubi wat wat tak nampak? skang ni lesen peguam dah takda dan sokkaba utusan kata peguam syarie ini tipulagi.. lesen dah takda peguam lagi ka? kaki tipu ka ini calon?

Anonymous said...

KALAU DAH SUSAH SANGAT, HAPUSKAN JE PEMBANGKANG..BIARLAH UMNO/BN JE YG PERINTAH SAMPAI KIAMAT SBB HANYA UMNO/BN JE YG PANDAI MEMERINTAH..SELAGI ADE PEMBANGKANG KAT MALAYSIA NI SELAGI TU LAH DIORANG LAWAN..HAPUSKAN PEMBANGKANG,HAPUSKAN PENGKHIANAT NEGARA, HAPUSKAN PENGKHIANAT MELAYU..PANCUNG KEPALA DIORANG..TAK GUNA SIMPN PENGKHIANAT DALAM MALAYSIA NI..HAPUSKAN PAKATAN RIOT!!!!

Anonymous said...

parah, parah, camne UMNO nak menang nie??

Anonymous said...

muka muhyiddin saja kat tv,najib dan zahid dah mati ke?

Anonymous said...

http://perisik-rakyat.com/2009/08/saya-tampil-untuk-membersihkan-nama.html

Puak2 UMNO/BN kalau letak calon anak KAMBING pon depa sokong..ini lah calon terbaik kami kata mereka....
Memang dah buta mata dan perut....

Anonymous said...

http://www.youtube.com/watch?v=Tgw-DgS13YE

MEMALUKAN DUNIA-

Anonymous said...

hahahahaha dh terang lg brsuluh..x payah la depa suma nak cover line lg....yg slah tetap slah....hahahahahahahahahah

Anonymous said...

kalo dh slh tu jgnler berdolak dalik

Post a Comment