Sunday, October 25, 2009

1/3 Sokongan DIPERLU Untuk EGM PAS!

SALAM,... :)


Hari ini sudah mula kedengaran secara terang-terangan daripada penyokong Nik Aziz supaya gesaan EGM PAS harus terus dilaksanakan. Kata mereka,..hak mutlak untuk adakan EGM adalah melalui Presiden PAS itu sendiri iaitu Ustaz Hadi Awang..ataupun ia direalisasikan melalui sokongan 1/3 daripada keseluruhan committe PAS di seluruh Negara.

Ternyata gesaan Nik Aziz bukanlah cuma ‘cadangan’ sepertimana yang diwar-warkan! Sememangnya ada pelan terancang yang mana penyingkiran pemimpin-pemimpin PAS yang kononnya membawa masalah ini akan tetap dilaksanakan. Ketua PAS Bahagian Kelana Jaya berkata yang cadangan Tok guru ini harus dilaksanakan dan telahpun dipersetujui demi ‘survival’ parti dan demi ‘jemaah’ PAS!... Ini sekaligus menolak dakwaan yang kononnya PAS Selangor telah menolak cadangan untuk adakan EGM @ Mukhtamar Khas tersebut.

Menurut sumber dalaman PAS,…sokongan 1/3 dari keseluruhan Bahagian PAS di seluruh Negara amat mudah diperoleh ke atas cadangan Nik Aziz itu! Ini adalah kerana Tok Guru Nik Aziz memiliki pengaruh yang kuat dikalangan ‘member - central committee’ dalam memastikan EGM PAS akan tetap dilaksanakan.

>>>> Disini, apa yang kita lihat, pelan terancang Nik Aziz terus berjalan sedangkan Presiden dan Timbalan Presiden PAS hanya terus mendiamkan diri daripada mengeluarkan sebarang kenyataan.

>>>> Sallahuhin Ayub petang ini turut membuat kenyataan yang EGM PAS tidak akan diadakan, namun hanya satu mesyuarat khas akan dilaksanakan. Adakah ini satu helah untuk mengaburi rakyat???

>>>> Apapun,..selain dari PAS…perkara menarik untuk diberi perhatian adalah mengenai penstrukturan semula PKR di Sabah dan Sarawak. Setelah Azmin dan Zaid bertelagah sesama sendiri dan menerima kritikan hebat dari Ketua-Ketua Bahagian di kedua-dua negeri itu,..Anwar Ibrahim mangakui, tidak ada jalan lain selain menamakan pengganti dari kalangan pemimpin tempatan untuk menerajui PKR Sabah dan Sarawak…Pengumuman perlantikan itu akan berlaku pada hari ini!!!

4 comments:

Media Cyber said...

apsal naib presiden tu kata tak payah? dia takut hilang jawatan ker? kahkahkah! siak punya sallahuddin!

Pemuda PAS Langkawi said...

kami tak bersedia! jgn laksanaknnya!

Anonymous said...

bagi aku isu ni cuma propa pr nk alih tumpuan ttg mslh pkr kat sabah&srwk. xprcya? tgok je la. aku dah fed-up dgn anwar si tolol bangsatt tu!

hanizam said...

pemuda PAS Langkawi, kalau NIK Ajis nak buat jugak, hang kenalah turuti perintah dia, nanti tak masuk syurga lak...kalau berani, singkirkan je dia, dah banyak sangat kata-katanya buat rakyat marah & keliru...

so, macam maner bro???nak aku ganda 23 ke??(macam SINAR FM lak..)

PAS....Parti Ajaran Sesat....

Post a Comment