Thursday, October 15, 2009

Is DAP Really Democratic?

SALAM,... :)




(Penubuhan Cawangan DAP Melayu-Kinrara)

Mungkin Melayu Malaysia tidak mendapat liputan yang meluas berkenaan penubuhan Cawangan DAP Melayu di Kinrara,Selangor. Untuk maklumat, ADUN Kinrara adalah Teresa Kok yang turut menyandang sebagai Ahli Parlimen Seputeh.

Penubuhan cawangan DAP Melayu ini pada September lepas adalah satu usaha terancang yang mana bertujuan untuk memecahkan sokongan Melayu di Malaysia kepada beberapa parti sekaligus akan menafikan hak mutlak atau hak majoriti kaum Melayu di Malaysia dalam sesebuah Pilihanraya. Ini kerana jika kita lihat, dengan tertubuhnya cawangan Melayu yang boleh disifatkan sebagai retorik politik sahaja, undian serta sokongan kaum Melayu akan berpecah kepada parti UMNO, PAS, PKR dan DAP.

Tetapi apa yang mahu diperkatakan di sini,…apakah DAP @ Democratic Action Party adalah benar-benar demokratik dan memperjuangkan hak semua kaum??? Cuba anda lihat senarai Ahli-Ahli Parlimen dan Ahli Dewan Undangan Negeri dari DAP,…adakah anda terlihat nama Melayu walaupun seorang?

Mereka mengatakan UMNO dan BN adalah racist serta penubuhan BN adalah berasaskan parti perkauman,..namun apa bezanya dengan mereka?Apa bezanya dengan tertubuhnya cawangan Melayu dan Bukan Melayu oleh DAP??? Bukankah ini satu perlaksanaan yang membeza-bezakan antara kaum juga???

Cawangan DAP Melayu di Kinrara yang baru ditubuhkan seharusnya menjadi satu model untuk pertimbangan semua kaum Melayu dalam memahami politik tanah air!...Pernahkah anda sebelum ini terdengar mana-mana pemimpin DAP memperjuangkan hak-hak Melayu dan Islam???

Jadi dimanakah terletaknya kebenaran di atas prinsip mereka yang kononnya memperjuangkan istilah:

"berjanji akan berpegang kuat kepada ideologi satu negara Malaysia yang bebas, demokratik dan berfahaman sosialis, berdasarkan prinsip-prinsip keadilan kaum dan kesaksamaan sosial dan ekonomi yang berasaskan institusi demokrasi berparlimen"

>>>> Tidak Salah Dikatakan ---> Undi PAS&PKR=Undi DAP!



SENARAI AHLI-AHLI PARLIMEN DAP: Dimanakah Melayu jika Mereka DEMOKRATIK?

P43 - Bagan - Lim Guan Eng,P45 - Bukit Mertajam - Chong Eng,Batu Kawan - Ramasamy Palanisamy,P48 -Bukit Bendera - Liew Chin Tong,P49 - Tanjong - Chow Kon Yeow
P50 - Jelutong - Ooi Chuan Aun,P51 - Bukit Gelugor - Karpal Singh Ram Singh,P60 - Taiping - Nga Kor Ming,P64 - Ipoh Timor - Lim Kit Siang,P65 - Ipoh Barat - M. Kulasegaran V. Murugeson,P66 - Batu Gajah - Fong Po Kuan,P68 - Beruas - Ngeh Koo Ham
P76 - Teluk Intan - M. Manogaran,P102 - Serdang - Teo Nie Ching,P103 - Puchong - Gobind Singh Deo,P106 - PJ Utara - Tony Pua Kiam Wee,P110 - Klang - Charles Anthony Santiago,P114 - Kepong - Tan Seng Giaw,P117 - Segambut - Lim Lip Eng,P120 - Bukit Bintang - Fong Kui Lun,P122 - Seputeh - Teresa Kok Suh Sim,P123 - Cheras - Tan Kok Wai,P128 - Seremban - John Fernandez,P130 - Rasah - Loke Siew Fook,P138 - Kota Melaka - Sim Tong Him,P145 - Bakri - Er Teck Hwa,P172 - Kota Kinabalu - Hiew King Chew,P195 - Bandar Kuching - Chong Chieng Jen

24 comments:

Anonymous said...

Anwar ibrahim??..hahahaha

Anonymous said...

UMNO = Umno Menipu No One,
news yg low class!!!bodo melayu umno semua pembelit!!!

Anonymous said...

blogger racist mcm sd-malaysia ni bleh ge mampos la.

Anonymous said...

umno/bn maybe selama mereka hidup mereka belum pernah kenal indahnya islam.

Anonymous said...

Najib, master of the cilok idea.. hahaha.. Dl idea 1 malaysia, dia cilok dr Anwar, yg UMNO FOR ALL ni plak di cilok dari TGNA (PAS FOR ALL)..

http://kulupsakah.blogspot.com/2009/10/makan-luar-dalam.html

Anonymous said...

salam..
kalau Ahli parti DAp sokong umno pasti blogger nie suke..ihiihi.Cuba korang pikir.....apa itu politik!!!.....kalau aku sebagai ahli umno tak sokong!!!!!!....kenapa kita perlu sokongan org cina/india????......miskin sangat ker kita klu nk menang?????......kenapa kita tak boleh tarik sokongan ahli parti pas...islam melayu lak tu!!!!....cuba korang pikir.... blogger nie sebenarnya yg buat isu perkauman...sampai bila melayu nk menang....

Anak Jati Kedah said...

Orang-orang PAS bodoh sebab tak boleh buat pertimbangan dalam memilih pemimpin,depa semua terpengaruh dengan jaminan syurga oleh Nik Aziz sesat!!! Jangan mimpi la PAS akan menang tanpa bantuan Cina dan India di Malaysia..Isu perkauman kadang kala harus didedahkan kepada umum supaya orang melayu jahil yang sokong pakatan rakyat jahanam sedar tentang apa strategi cina terutamanaya untuk pecah belahkan bangsa melayu...tolong fikir dengan sudut positive..

Takeit baby.. said...

nampaknya sorang penyokong PR nk sabotaj kat blog ni,...YB2 P.R bayar berapa kat korang? alaaa,...mcm biasa la kan selalunya pemimpin sosialis P.R bayar kat rakyat & rasuah supaya buat kacau bilau,..kat jalan lah,..kat blog lah,..kahkahkah..kesian.

RIZZ said...

Umno sedang menuju puncak dengan segala perubahan yang dilakukan di PERHIMPUNAN AGUNG UMNO-60..tidak mustahil UMNO/BN akan mencapai kegemilangan di PRU-13 akan datang..kita akan tengok PR akan terkubur satu persatu...tahniah kepada bloggers sd-malaysia kerana membuat pendedahan terbaik dalam menyedarkan umat melayu...aku yakin dengan isu ni sekurang-kurangnya seorang calon DAP daripda orang Melayu akan diletakkan di PRU-13 akan datang....fikiran dan plan pakatan rakyat sememangnya sudah boleh dibaca...hehehehe

Anonymous said...

tiada apa yg racist,..cuba lihat DAP yg persoal tulisan jawi dan isu laungan azan!
semua itu lebih racist!
hanya penyokong p.r yg bodoh saja x tau apa2...bodoh!..hehehehe

Anonymous said...

DAP seharusnya tidak dibiarkan kerana mereka mempunyai hubungan dgn PPP di singapore!!! semuanya usaha untuk meliberalkan negara supaya pendatang cina boleh dengan bebas menjadikan bumiputera/melayu sebagai kuli mereka!!! DAP=Parti JAHANAM!!!!

Anonymous said...

blogger yg bagus!,..menyedarkan semua Melayu.

Pergi JAHANAM PAKATAN RAKYAT said...

Teruskan usaha mendedahkan strategi jahat dap!!!kami sokong blogers sd-malaysia!!!

PR=Parti Pembelit+Penipu Rakyat said...

Ternyata DAP takut dengan pendedahan isu seperti ini!!! ianya dirasakan ancaman untuk melumpuhkan usaha dap meluaskan pengaruh mereka dikalangan orang melayu!!! cuma melayu jahil dan lupa daratan sahaja yang akan berjaya dalam DAP, mereka mungkin sebahagian dari rancangan DAP untuk menarik lebih ramai melayu join DAP!!!Jangan kita tertipu umat melayu Malaysia!

Anonymous said...

Tetiba YB Sivakumar sibuk perjelaskan persoalan DAP Melayu,..racist btol la pemimpin DAP nih!...kata demokratik,..tapi ada DAP Melayu lah,..DAP bukan Melayu lah,...apa ni?
Buang je lah perkataan demokratik tu.

Perak mali said...

Ntah??? pemimpin pakatan memang macam ni!! tolol x tentu pasal..hehehe...maklum la gila kuasa lah katakan..

Zaherudin -Pekan said...

DAP = parti komunis sebab ada link dgn Chin Peng!
sanggup susah payah pegi Thailand semata-mata nak jumpa Chin Peng dan nak bawa pulang bapak komunis ni..

Anonymous said...

Teressa Kok sanggup hapuskan tulisan jawi di signboard dan gantikan dengan tulisan mandrin dan tamil sedangkan tulisan jawi merupakan tulisan asas orang-orang melayu malah dalam perisytiharan kemerdekaan pun dalam tulisan jawi..bongok punya perempuan!!

Tulisan jawi seharusnya dikekalkan di signboard bagi memastikan kesimbungan sejarah orang-orang melayu terpahat sampai bila-bila...teressa kok ini apa tau, masa nak merdekakan negara bukan orang cina dan india kena bersusah payah pun lepas merdeka dan dah dapat hak kerakyatan senang-senang sj nak kata Malaysia kena beri hak sama rata kepada semua kaum!!! Kami bangsa melayu tidak rela dan takkan biarkan keturunan kami yang susah payah merdekakan negara memberi hak sama rata untuk semua kaum!!

Cukuplah dengan hak bumiputera diberikan kepada orang-orang asli, melayu dan masyarakat siam yang menduduki negara ini sejak sekian lama!! Kalau tak puas hati teressa kok boleh pegi luar malaysia dan buatlah signboard pelbagai bahasa..inilah salah seorang manusia yang akan hancurkan umat melayu...

Hidup UMNO!! Hidup Melayu!!

PERLIS INDAH LAGI MEMPERSONA said...

Betul-betul...aku skong comment kat ats..
Yg perempuan tu tau(teressa kok) saman orang sana sini..kalau dah salah tu mengaku sj lah..x payah saman sana sini...buang masa sj sbb kes bodoh mcm tu pasti x lekat punya..hahahaha

Hidup Melayu!! said...

Aku anti-DAP!!
benci tgok pemimpin2 DAP lebih2 lagi V.Sivakumar yang gila nak jd speaker Perak dan Teressa Kok yg nak jd jaguh bela puak cina.!

Utara-online said...

Biar org kata blogger ni racist sbb nak bela bangsa sendiri...drpd trus tertipu dengan mainan politik pembangkang yg kepalanya adalah Anwar Ibrahim!!!

Blog yang bagus,bloggers yang punya wawasan dan kesedaran utk bela bangsanya!!!
Teruskan usaha murni ini sd-malaysia..
Kami tetap sokong..

Anonymous said...

UMNO MAK HAMPA PUNYA PUKI...
UMNO PELINGKOP BANGSA MELAYU..
UMNO PELINGKOP AGAMA ISLAM.....

UMNO MAK HAMPA PUNYA PUKI...
UMNO PELINGKOP BANGSA MELAYU..
UMNO PELINGKOP AGAMA ISLAM.....

UMNO MAK HAMPA PUNYA PUKI...
UMNO PELINGKOP BANGSA MELAYU..
UMNO PELINGKOP AGAMA ISLAM.....

UMNO MAK HAMPA PUNYA PUKI...
UMNO PELINGKOP BANGSA MELAYU..
UMNO PELINGKOP AGAMA ISLAM.....

UMNO MAK HAMPA PUNYA PUKI...
UMNO PELINGKOP BANGSA MELAYU..
UMNO PELINGKOP AGAMA ISLAM.....

UMNO MAK HAMPA PUNYA PUKI...
UMNO PELINGKOP BANGSA MELAYU..
UMNO PELINGKOP AGAMA ISLAM.....

UMNO MAK HAMPA PUNYA PUKI...
UMNO PELINGKOP BANGSA MELAYU..
UMNO PELINGKOP AGAMA ISLAM.....

UMNO MAK HAMPA PUNYA PUKI...
UMNO PELINGKOP BANGSA MELAYU..
UMNO PELINGKOP AGAMA ISLAM.....

* BEKAS PEMUDA UMNO BAGAN

Anak Jati Kedah said...

Hahaha...setakat tulis jawatan baik tak payah...sertakan lah nama sekali!!!buat malu bangsa sj..dasar bodoh penakut!!

bodoh2 melayu mcm ni...hahaha

Pemuda_Umno said...

NANTI ORG LAIN PULAK KATA KAT MAK KO...DUNIA NI MCM RODA LAA BEB...AKU YAKIN DGN BALASAN TUHAN...TUNGGULAH!!! AKU DOAKAN KO MAMPOSS CEPAT!!!

HIDUP UMNO! HIDUP MELAYU!

Post a Comment