Thursday, October 22, 2009

PRK Ke -10?

SALAM,... :)



Hari ini mahkamah telah memutuskan yang Ahli Parlimen Batu, Tian Chua dari PKR disabitkan kesalahan kerana menggigit polis dengan sengaja!... Beliau juga gagal membuktikan sebarang bukti bagi membela dirinya berkenaan isu tersebut!

Mengikut Artikel Perlembagaan Persekutuan,…sekiranya penangguhan dan rayuan yang dikemukakan pihak Tian Chua turut gagal, maka satu lagi siri pilihanraya kecil akan berlaku!..ini kerana seorang ahli parlimen yang dikenakan hukuman penjara lebih dari setahun atau denda melebihi RM2,000 akan digugurkan dari jawatannya.

Apa yang menariknya,…sekiranya PRK ini benar-benar berlaku, maka ia akan dilakukan di Wilayah Persekutuan K.L, kerana Batu merupakan salah satu Parlimen di dalam K.L. Komposisi pelbagai kaum serta perubahan dalam sistem pentadbiran Najib akan menjadi pengukur utama buat pengundi-pengundi di sana. K.L juga boleh dikatakan sebagai kubu kuat Pakatan Rakyat yang mana dari 9 kerusi Parlimen, hanya satu dimenangi BN pada PRU 2008, iaitu kerusi Parlimen Setiawangsa.

Jadi,..usaha parti-parti komponen BN dan para Blogger Pembela Negara harus mengulangi strategi kejayaan yang dilakukan di Bagan Pinang pada kali ini. Mereka juga harus mula memikirkan apa sahaja kelemahan Pakatan Rakyat, terutamanya Tian Chua selaku Ahli Parlimen di Batu.

>>>> UMNO, MCA dan MIC perlu mengorak strategi atau cara yang paling berkesan untuk meraih semula sokongan rakyat di Bandar. Cara berkempen di luar Bandar dan Bandar perlukan satu ‘resepi’ yang berbeza,..jadi mari kita sama-sama usahakannya.

11 comments:

Anonymous said...

harap ini akan menambahkan kerusi parlimen bn.

cuping merah said...

BN harus bangkit di KL!

AMK Klang said...

xmngkin BN akan mng kalau lwn p.r pun,..org k.l smua sokong gile dgn p.r, tgok je lah smua kerusi parlimen kat sana p.r menang. ternyata org educated x sukakan umno. kami mahukan liberal, tak mahu dasar pentingkan kaum mcm umno. be fair to all races! racist like umno and bn can go to hell. kami mahukan liberal, x mahukan ekstrim dlm Islam. hidup pkr! no hudud!

Anonymous said...

tian chua x pernah tau kebajikan rakyat kat batu & sentul, tgok je lah nti! cnfrm kalah. aritu psl rumah ppr pun x turun, t.murugaiah pulak yg sibuk2 turun, yang dia tau cuma gigit polis dgn jd gila kat tgah2 jln

Anonymous said...

tian chua dan yang seangkatan dengannya,itulah hukuman orang yang suka berdagangkan kekerasan untuk mencari pengaruh.Ini orang cakap sahaja lebeh kerja tak buat.Mana-mana janji semasa kempen PRU12? dia ni keturunan beruk ke, suka menggigit.Dulu orang gila sokong PKR ingatkan dapat makan ayam hari hari rupanya teruk kena makan ubi kayu.hidup 1malaysia.

Melayu Berwawasan said...

Bn akan bangkit selepas ini...

Anonymous said...

pemimpin p.r mmg xda otak,..educated shj, tp tiada akal munasabah. golongan yg mcm ni yg nk melingkupkan negara! sb tu kita jgn beri kprcayaan penuh dgn manusia2 yg kononnya educated ni.

Pink-Turtle said...

aku doakan rayuan barua ni gagal.

malaysia.suarademokrasi said...

Tian Chua harus letak jawatan jika beliau telus dalam perjuangan politiknya.

Anonymous said...

susah untuk bn menang. majoriti pr kat situ wak2 pru12 tinggi sgt. lagi pun sape sgt la bn 2 sampai orng bandar nak sokong. dlu bleh la..

Najis Altantuya Al-Mongolia RosmahC4 said...

hidop UMNO mampos Islam....Hidop & matiku kerana UMNO.....Tuhanku Najib Tun Razak....aminnnn

Post a Comment