Friday, October 16, 2009

ZAID Ibrahim Diperalat PKR?

SALAM,... :)


(PENDAPAT SEORANG MELAYU yang tidak panjang akal)


‘Berkuat kuasa dari hari ini, Dato' Zaid Ibrahim bercuti dari sebarang aktiviti parti yang dianggotainya iaitu PKR. Surat makluman telah dihantar kepada Setiausaha Agung PKR. Keputusan itu dibuat bagi memperkukuhkan Pakatan Rakyat’


Setelah melakukan pengkhianatan ke atas UMNO dan Barisan Nasional,…nampaknya bekas Ahli Parlimen @ Senator dari Kelantan ini dilihat kurang diberi publisiti di media-media termasuklah media arus perdana dan portal-portal pembangkang! Katanya 6 bulan akan bercuti!

Tidak pasti apakah yang diusahakannya dan tidak pasti apakah yang disumbangkannya setelah bersama PKR. Dulu ketika BN kalah di Manek Urai dan Permatang Pasir,…tidak sampai 24 jam beliau sibuk mengkritik serta membuat analisis bodoh berkenaan kekelahan BN. Namun setelah kemenangan Tan Sri Isa di Bagan Pinang, Zaid sunyi sepi!

Dan kini mengumumkan bercuti pula dari sebarang aktiviti PKR!...ternyata pemimpin Pakatan Rakyat ‘boleh bercuti’ dari berkhidmat untuk rakyat!!

Sebenarnya, jika kita lihat,…perlakuan Zaid sebelum dia dipecat dari UMNO, isu ISA yang dibawanya bukanlah sebesar mana pun,…namun ternyata dia telah diperalat oleh pembangkang untuk terus merosakkan nama UMNO dan BN disaat kepimpinan yang lemah oleh PM Abdullah Ahmad Badawi. Jadi kini, ketika dia bersama Anwar tiada apa pun yang mampu dia perjuangkan serta buktikan sehinggakan rakyat di kawasannya sendiri sudah kurang percaya kepada kredibilitinya. Apakah perjuangannya akan terus diterima rakyat??? Yang peliknya ahli-ahli PKR boleh pula terima individu seperti ini!


>>>> Bersamalah kita menjayakan Transformasi UMNO Bersama Rakyat,…jadikanlah konsep 1Malaysia sebagai teras perpaduan untuk kesejahteraan sejagat.

15 comments:

Anak Jati Kedah said...

Orang macam Zaid Ibrahim ni boleh dikategorikan sebagai sampah...dia masuk dalam parti mana pun takde apa kebaikkan yang akan dibawa malah merosakkan lagi pula ada..

Anonymous said...

keluar jadi bebas je lah zaid oiii..buang masa la aku tgok muke kau buat gimik sana sini...

Adi said...

aku dengaq org pkr pakat x suka kat azmin ali tuu..sampai org sabah semua nk kluaq pkr sb x suka kat azmin..awat?
aku pun nk keluaq la mcm tu.hahaha

Anti-YB Batu Kawan said...

Mcm mn org kelantan boleh sokong yb mandom mcm ni aku pun x faham...tgok muka pun dah x blh percaya, mcm mn nak bela nasib rakyat? buang masa saja..letak jawatan sj lah zaid...org semua dah meluat tgok muka hg..

Anonymous said...

aku sokong dgn idea blogger ni utk topik lps,.dap mmg racist! mcm mana kta demokratik kalau semua a.perlimen dgn adun dieorng org cina&india?

Anonymous said...

apa tujuan dia keluar umno pastu masuk pkr,..skrg ni nk kluar pkr pulak,..nk masuk apa pulak dah? ish x phm aku dgn mangkuk ni.

Kelantan Mundur said...

Biasa la...orang mcm ni sama perangai dengan katak yang semulajadinya melompat...muka pun dah hampir sama dah..hehehe

Kita tak suka pemimpin yang tak setia pada satu2 parti...pemimpin ni jelas nak jd pemimpin sbb nak makan duit rakyat sj..penipu Zaid ni plak dah tertipu dengan janji2 kosong Anwar Haprak!!hahaha

Wangsa Maju said...

Salam,
Zaid ni wakil rakyat negeri mana ye? Dia bercuti dari jadi adun ke ahli parlimen ni? Sebab setau saya dia bukan wakil rakyat mana2 pun!

Anonymous said...

zaid tu wakil rakyat ker tuan?
kawasan mana tuan?
sorry ambo dok tahu

The Hobbit Frodo said...

uncle ni bijak tapi hotak tahap kacang mengelembu jugak kadang2. Tapi dia mmg bijak ~ kalau x manakan ada law firm yg beso dulu. Wakil Parlimen Cuti? dia wakil ker?? muhahah wa tarak tau arr. Cuti dari PKR jer kann? ke coti2 semangkuk dari tugas yb parlimen?


>>______<<

NUAR BERAHI BEKAS BANDUAN said...

Dia salah sorang yang dikatakan akan menggantikan aljuburi sekiranya aljuburi masuk sg buluh.mungkin cuti pergi kursus dinegara tuan besar mereka kursus ,macamana nak buat kacau heeee

Anonymous said...

Salam Bro:
Zaid dilantik dalam Pentabiran Pak Lahap, apa benda yg di buat waktu, hanya untuk mencari kesilapan Tun Dr Mahathir dan agenda untk membuat malu terhdap Tun dgn mengunkit perkara yg konon kesilapan Tun waktu jadi PM. Tetapi semua tidak menjadi, tetapi akibat kebodohan beliau dan Pak Lahap, berjuta wang telah dibagikan kepada bekas2 hakim2 negara yg kerana kebodohan dan bahalulan mereka berdua, Zaid kuat togok air sejuk dan Pak Lahap, hakim ini yg telah ditamatkan pengkhidmatan mereka dan diberikan pencen seumor hidup, tetapi kesilapan Zaid dan Pak Lahap memberikan mereka pampasan berjuta ringgit dgn tak membuat kajian yg mendalam. Saya minta supaya diadakan siasatan kerajaan terhadap kesilapan ini. Wang berjuta adalah wang rakyat bukan mak bapak mereka berdua punya, mereka kalau di dapati bersalah harus pulangkan wang rakyat. Bahalul punya pokemon.

Anonymous said...

bekas ahli parlimen laaa...ahli parlimen kota bharu. hahaha..cuba bc btol2 kat atas tuu..Hidup UMNO,..HANCUR Pakatan Rakyat

Anonymous said...

tau pun..anwar sndri pn x prcya kat si zaid ni. ternyata dia silap lngkah..hahahaha

Panglima Perang Cyber said...

salam bro..gambar PM lu lawa lah..gua pinjam ekk..tekiu

Post a Comment