Monday, October 5, 2009

Dr. Hassan Ali TIDAK SOKONG CALON PAS di Bagan Pinang!

SALAM,... :)



Beberapa hari lalu,..PAS dan Pakatan Rakyat Selangor dikejutkan dengan tindakkan Dr. Hassan Ali yang hadir dan mengepalai Majlis Tahlil yang dianjurkan oleh UMNO Bahagian Kota Raja. Majlis Agama tersebut telah dirancang dan diadakan oleh orang kuat UMNO untuk saudara-mara terdekat serta jiran tetangga. Memandangkan Dr. Hassan Ali merupakan EXCO Hal Ehwal Agama Islam di Selangor,…beliau pun dijemput. Dan ternyata tindakkan beliau bersetuju untuk hadir menimbulkan tanda tanya dikalangan pemimpin Pakatan Rakyat dan Barisan Nasional negeri Selangor.

Ada desas-desus mengatakan juga yang Dr. Hassan Ali tidak menyokong calon yang dikemukakan PAS Pusat untuk PRK Bagan Pinang nanti. Mereka berpendapat calon PAS, Zulkefly adalah bukan anak tempatan serta mempunyai masalah ‘integriti’ yang mana tidak serius untuk mewakilkan diri buat Pakatan Rakyat khususnya PAS. Ini dibuktikan dengan ketidakhadiran beliau untuk bertemu rakyat Bagan Pinang serta ceramah-ceramah yang telah dijadualkan beberapa hari ini. Ketidakhadiran Zulkefly menimbulkan kegusaran banyak pihak dan membuatkan semakin ramai ahli-ahli jentera kempen PAS dan PKR mula menarik diri daripada mahu berkempen untuk beliau!

Sebenarnya,..perpecahan PAS Selangor telah memberi impak yang amat negatif ke atas jentera kempen Pakatan Rakyat di Bagan Pinang! Berdasarkan sumber dalaman, PAS Selangor, Melaka dan Kedah berura-ura untuk memboikot kempen ke atas Calon PAS di Bagan Pinang nanti. Selain itu,…PKR yang sedang bertelagah untuk meletakkan calon mereka di sana juga dilihat ,menghadapi masalah yang hampir serupa di mana banyak jentera kempen PKR mahu memboikot PRK Bagan Pinang.


>>>>>
Seharusnya Melayu sedar hanya DAP sahaja berusaha gigih untuk terus memecah belahkan bangsa Melayu itu sendiri. Mereka tidak pernah kenal erti jemu selagi mana cita-cita mereka untuk memerintah Negara tidak tercapai!


>>>>>
Masyarakat India tidak pernah diendah serta tidak dijaga kebajikan mereka oleh Ahli Parlimen Teluk Kemang,..Indians in Teluk Kemang Parliamentary must boycott Pakatan Rakyat!..



TERUSKAN SOKONGAN MAJORITI RAKYAT MALAYSIA…
Undilah Barisan Nasional

12 comments:

Media Cyber said...

baguslah .. ertinya UMNO tidak memilih mengenepikan pemimpin di kawasan tersebut... begini lagi baik.. ada unsur2 bermuafakat.. bukannya sifat2 benci membenci di antara parti perlu dicontohi tetapi apa yang Dr Hassan Ali lakukan harus dijadikan teladan. Politik2 juga.. tetapi hal kemasyarakatan kita utamakan .. tidak kira siapa yang menganjurkan sesebuah majlis itu sekali pun... yang penting semangat ingin bersatu itu ada.. tapi seramai mana pemimpin pakatan yang berjiwa ikhlas seperti dr hassan ali nie?? yang lain tu semuanya haprakkk! takleh guna... mereka terlalu taksub sehingga membutakan mata mereka sendiri.. orang2 seperti mereka inilah yang tidak patut dijadikan sebagai wakil rakyat.

zali ayam said...

bukti ramai sudah sedar kejahilan rohani pakatn rakyat. jom ubah dan sapu mereka di setiap pilihanraya. pakatan rakyat perlu pupus dari bumi malaysia

malaysia.suarademokrasi said...

Rakyat bagan pinag,...cuba lihat poster calon PAS di sana. Nama pun silap..macam ni kah mahu memimpin negara??? benda kecil pun boleh berlaku silap??? nampak sangat ada kepincangan semasa pemilihan calon haritu.

Anonymous said...

satu peluang cerah buat Tan Sri Isa Samad

Sobri said...

jom sertai BN! apa lagi hassan ali? keluaq la pas tu, jgn dok jd dungu lg dlm parti sesat tu!!! dah dok nampk2 nak kalah di prk kali ni. Insyaallah BN menang di Bagan Pinang. AMIN

rahman said...

pas perlu tarik diri! parti perosak Islam & pengkhiant melayu tu perlu disingkirkan. zulkefly yg jd calon pas tu pun asyik x nampak muka shj di bagan pinang! mana dia hilang? takut ke?

Anonymous said...

Doa mudah mudahan Tan Sri Isa Samad akan menang dan calon pas akan hilang wang deposit amin. pas parti angkara syaitan

Anonymous said...

gelombang biru di Bagan Pinang!. syabas BN, teruskan kegigihan.

Rakyat Bagan Pinang said...

Undi kami bersama Tan Sri Isa! kekalkan ISA.

faisal said...

alhamdulillah..

inilah yang patut kita amalkan..bukan nya disebabkan perbezaan politik, agama disampingkan.

Tindakan Hassan Ali ini patut diberitahu kepada org PAS Permatang Pasir. AgAr mereka tahu kalau buat rumah terbuka pun, masa tahlil jiran berhentilah sekejap.

Ini realiti yang berlaku dalam amalan penyokong PAS di Permatang PAsir. Bekas PA arwah YB terdahlu, dengan tiada prihatin menganjurkan rumah terbuka. Sebelah rumah jiran baru kematian orang tua. Apakah jenis jiran patut kita gelarkan???

bukan tak boleh buat rumah terbuka...tetapi hormatlah sebentar ketika orang mengaminkan doa.
wallahuwalam

Ridwan said...

islam xmengalakan perpecahan. islam itu sendiri mengalakan persaudaraan, apabila kita lahir jer dalam islam secara automaticnyer kita bersaudara dengan org2 islam xkira bangsa, darjat, warna kulit, budaya dll lagi. cube kita selami balik nilai2 keimanan kita, patutkah kita bermusuhan sesama islam. dimanakah semangat persaudaraan kita...

wan_naga said...

satu jer saya ingin pesan,,, Apakah tugas kita sebagai Khalifah, banding dengan kepimpinan rasul kita.

Post a Comment